Kantar Media: Pierwszy numer "Esquire" na reklamach zarobił 2,7 mln zł
Polska edycja "Esquire" ukazała się 27 lutego br.
Marquard Media Polska uzyskał ze sprzedaży reklam w pierwszym wydaniu dwumiesięcznika ”Esquire” 2,7 mln zł – wynika z danych cennikowych firmy Kantar Media.
Najwięcej na reklamę w tym numerze cennikowo przeznaczyli: firma odzieżowa H&M – 265 tys. zł, dystrybutor marek luksusowych Optimum Distribution – 226,1 tys. zł i firma kosmetyczna Coty Polska – 131,1 tys.
Dwumiesięcznik "Esquire", wydawany na licencji Hearst Corporation, zadebiutował w Polsce 27 lutego br. w nakładzie 60 tys. egz. Ma 164 strony i kosztuje 11,90 zł. Zbigniew Napierała, prezes Edipresse Polska, zwrócił uwagę, że reklamy razem z tekstami autopromocyjnymi zajmują prawie 100 stron, a na inne zdjęcia i artykuły zostaje zaledwie 60 stron. ”Obawiam się, że taka proporcja jest nie do przyjęcia dla polskiego czytelnika” – wskazał Napierała.
Według cennika, reklama na prawej stronie pisma kosztuje 57 tys. zł, a najdroższa jest tzw. czwarta okładka - 95 tys. zł.
(KOZ, 11.03.2015)