"The Sun" zyskuje subskrybentów w Internecie, ale w druku szuka dna
Wydawnictwo News UK (część News Corp.) poinformowało, że serwis internetowy jego flagowego tytułu, dziennika ”The Sun”, ma już 225 tys. płacących subskrybentów.
Przez rok płatna platforma Sun+ prawie podwoiła liczbę użytkowników – w grudniu ub.r. brytyjska grupa wydawnicza informowała, że serwis popularnego tabloidu ma 117 tys. subskrybentów. Nie ma jednak nic za darmo. Grupa News UK zainwestowała miliony w Sun+. Przykładem jest zakup za 30 mln funtów praw do pokazywania w Internecie fragmentów najważniejszych wydarzeń sportowych, m.in. spotkań piłkarskiej Premier League.
W październiku br. drukowana wersja ”The Sun” sprzedawała się średnio w 1,97 mln egz. Po raz pierwszy od 1971 roku była to średnia niższa od 2 mln egz.
(LL, 25.11.2014)