Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 18, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Twój Styl" i "Claudia" nadal liderami miesięczników dla kobiet w nowej grupie komercyjnej

Zmiana definicji grup komercyjnej w badaniach czytelnictwa z przedziału wiekowego 16-49 na 16-59 lat nie zmienia kolejności w zestawieniu czytelnictwa miesięczników dla kobiet. "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer) wciąż pozostaje liderem w grupie tytułów luksusowych, a "Claudia" (Burda Publishing Polska) - w grupie poradnikowej.

"Twój Styl" pomimo straty 0,5 pkt proc. w nowej grupie komercyjnej 16-59 lat w porównaniu z grupą 16-49 lat ma najwyższe czytelnictwo zarówno wśród miesięczników luksusowych, jak i pozostałych kobiecych i wynosi ono 12,92 proc.
Jak wynika z analizy danych Polskich Badań Czytelnictwa za okres grudzień 2013 - maj br., zyskały za to dwa kolejne w zestawieniu miesięczniki luksusowe: "Pani" (Wydawnictwo Bauer) - o 0,13 pkt proc. (do 3,83 proc.) i "Wysokie Obcasy Extra" (Agora SA) - o 0,29 pkt proc. (do 2,83 proc.). Nie zmieniło się czytelnictwo "Zwierciadła" (Wydawnictwo Zwierciadło) i wynosi 2,71 proc. "Elle" (Burda Media Polska) i "Harper`s Bazaar" (Hearst Marquard Publishing) straciły niewiele - odpowiednio 0,19 pkt proc. (do 2,90 proc.) i 0,15 pkt proc. (do 0,8 proc.).
Spośród miesięczników poradnikowych wyższe czytelnictwo w nowej grupie komercyjnej 16-59 lat ma przede wszystkim "Kobieta i Życie" (Wydawnictwo Bauer) - różnica wynosi 1,36 pkt proc. (6,12 proc.). Tytuł ten jednak wciąż ustępuje pod względem czytelnictwa "Claudii" (Burda Publishing Polska), która chociaż straciła na zmianie - o 0,2 pkt proc. - pozostaje liderem w grupie miesięczników poradnikowych dla kobiet. Czytelnictwo "Poradnika Domowego" (Edipresse Polska SA) w nowej grupie komercyjnej wynosi 6,26 proc. i jest wyższe o 0,66 pkt proc. w porównaniu z czytelnictwem w grupie wiekowej 16-49 lat. Jedynie 0,09 pkt proc. zyskał "Świat Kobiety" (Wydawnictwo Bauer). "Dobre Rady" (Burda Media Polska) zyskały 0,64 pkt proc., a "Olivia" (Wydawnictwo Bauer) straciła 0,38 pkt proc. i zajmuje ostatnie miejsce w zestawieniu tej grupy miesięczników.
Pozostałe miesięczniki dla kobiet (o stylu życia, modzie i zakupach) straciły na wprowadzonej zmianie. Najbardziej zakupowy miesięcznik Agory "Avanti" - o 0,95 pkt proc. (5,67 proc.),  a najmniej "Uroda" (Edipresse Polska SA) - 0,02 pkt proc. (2,43 proc.).
Wszystkie Dane: PBC, Millward Brown, XII 2013 - V 2014.

Czytelnictwo miesięczników luksusowych, poradnikowych, o stylu życia, modzie i zakupach
  Grupa docelowa
  16-59 lat 16-49 lat 15-75 lat
Twój Styl 12,92% 13,42% 12,14%
Claudia 9,69% 9,89% 9,07%
Kobieta i Życie 6,12% 4,76% 7,17%
Poradnik Domowy 6,26% 5,60% 6,71%
Świat Kobiety 6,54% 6,45% 6,17%
Dobre Rady 5,66% 5,02% 5,95%
Olivia 5,52% 5,90% 5,06%
Avanti 5,67% 6,62% 4,78%
Glamour 4,87% 5,59% 4,25%
Pani 3,83% 3,70% 3,85%
Wysokie Obcasy Extra* 2,83% 2,54% 2,78%
Zwierciadło 2,71% 2,71% 2,76%
Cosmopolitan 3,18% 3,82% 2,64%
Elle 2,90% 3,09% 2,63%
Joy 3,03% 3,80% 2,61%
Uroda 2,43% 2,45% 2,35%
InStyle 1,17% 1,36% 1,01%
Shape 1,04% 1,24% 0,84%
Hot Moda 0,95% 1,15% 0,82%
Harper's Bazaar 0,80% 0,95% 0,69%
* tytuł nie był badany w okresie XII 2013 – luty 2014

(JS, 18.07.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.