"Twój Styl" i "Claudia" nadal liderami miesięczników dla kobiet w nowej grupie komercyjnej
Zmiana definicji grup komercyjnej w badaniach czytelnictwa z przedziału wiekowego 16-49 na 16-59 lat nie zmienia kolejności w zestawieniu czytelnictwa miesięczników dla kobiet. "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer) wciąż pozostaje liderem w grupie tytułów luksusowych, a "Claudia" (Burda Publishing Polska) - w grupie poradnikowej.
"Twój Styl" pomimo straty 0,5 pkt proc. w nowej grupie komercyjnej 16-59 lat w porównaniu z grupą 16-49 lat ma najwyższe czytelnictwo zarówno wśród miesięczników luksusowych, jak i pozostałych kobiecych i wynosi ono 12,92 proc.
Jak wynika z analizy danych Polskich Badań Czytelnictwa za okres grudzień 2013 - maj br., zyskały za to dwa kolejne w zestawieniu miesięczniki luksusowe: "Pani" (Wydawnictwo Bauer) - o 0,13 pkt proc. (do 3,83 proc.) i "Wysokie Obcasy Extra" (Agora SA) - o 0,29 pkt proc. (do 2,83 proc.). Nie zmieniło się czytelnictwo "Zwierciadła" (Wydawnictwo Zwierciadło) i wynosi 2,71 proc. "Elle" (Burda Media Polska) i "Harper`s Bazaar" (Hearst Marquard Publishing) straciły niewiele - odpowiednio 0,19 pkt proc. (do 2,90 proc.) i 0,15 pkt proc. (do 0,8 proc.).
Spośród miesięczników poradnikowych wyższe czytelnictwo w nowej grupie komercyjnej 16-59 lat ma przede wszystkim "Kobieta i Życie" (Wydawnictwo Bauer) - różnica wynosi 1,36 pkt proc. (6,12 proc.). Tytuł ten jednak wciąż ustępuje pod względem czytelnictwa "Claudii" (Burda Publishing Polska), która chociaż straciła na zmianie - o 0,2 pkt proc. - pozostaje liderem w grupie miesięczników poradnikowych dla kobiet. Czytelnictwo "Poradnika Domowego" (Edipresse Polska SA) w nowej grupie komercyjnej wynosi 6,26 proc. i jest wyższe o 0,66 pkt proc. w porównaniu z czytelnictwem w grupie wiekowej 16-49 lat. Jedynie 0,09 pkt proc. zyskał "Świat Kobiety" (Wydawnictwo Bauer). "Dobre Rady" (Burda Media Polska) zyskały 0,64 pkt proc., a "Olivia" (Wydawnictwo Bauer) straciła 0,38 pkt proc. i zajmuje ostatnie miejsce w zestawieniu tej grupy miesięczników.
Pozostałe miesięczniki dla kobiet (o stylu życia, modzie i zakupach) straciły na wprowadzonej zmianie. Najbardziej zakupowy miesięcznik Agory "Avanti" - o 0,95 pkt proc. (5,67 proc.), a najmniej "Uroda" (Edipresse Polska SA) - 0,02 pkt proc. (2,43 proc.).
Wszystkie Dane: PBC, Millward Brown, XII 2013 - V 2014.
Czytelnictwo miesięczników luksusowych, poradnikowych, o stylu życia, modzie i zakupach | |||
Grupa docelowa | |||
16-59 lat | 16-49 lat | 15-75 lat | |
Twój Styl | 12,92% | 13,42% | 12,14% |
Claudia | 9,69% | 9,89% | 9,07% |
Kobieta i Życie | 6,12% | 4,76% | 7,17% |
Poradnik Domowy | 6,26% | 5,60% | 6,71% |
Świat Kobiety | 6,54% | 6,45% | 6,17% |
Dobre Rady | 5,66% | 5,02% | 5,95% |
Olivia | 5,52% | 5,90% | 5,06% |
Avanti | 5,67% | 6,62% | 4,78% |
Glamour | 4,87% | 5,59% | 4,25% |
Pani | 3,83% | 3,70% | 3,85% |
Wysokie Obcasy Extra* | 2,83% | 2,54% | 2,78% |
Zwierciadło | 2,71% | 2,71% | 2,76% |
Cosmopolitan | 3,18% | 3,82% | 2,64% |
Elle | 2,90% | 3,09% | 2,63% |
Joy | 3,03% | 3,80% | 2,61% |
Uroda | 2,43% | 2,45% | 2,35% |
InStyle | 1,17% | 1,36% | 1,01% |
Shape | 1,04% | 1,24% | 0,84% |
Hot Moda | 0,95% | 1,15% | 0,82% |
Harper's Bazaar | 0,80% | 0,95% | 0,69% |
* tytuł nie był badany w okresie XII 2013 – luty 2014 |
(JS, 18.07.2014)