Dział: INTERNET

Dodano: Luty 26, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Studia o e-biznesie

W polskim Internecie działa 2,5 tys. e-sklepów. Aby wygrać z konkurencją, witryny nie tylko muszą oferować atrakcyjne ceny, ale także być przemyślane od strony biznesowej. Zaczynają więc pojawiać się studia podyplomowe, które uczą tej sztuki - pisze "Rzeczpospolita".

- Umiejętności wykorzystania technologii informatycznych w działalności gospodarczej są warunkiem utrzymania pozycji na konkurencyjnym rynku - podkreśla prof. Bogdan Galwas, dziekan Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Uczelnia uruchomiła studia podyplomowe, które nauczą przyszłych biznesmenów projektowania portali i stron internetowych, technik sprzedaży i reklamy w sieci czy technik prezentacji i metod wizualizacji danych biznesowych. - Na pierwszą edycję większość miejsc jest już zajętych. Przeważają osoby prowadzące działalność gospodarczą - mówi Marcin Bzdyra z warszawskiej firmy doradczo-konsultingowej EFICOM, partnera Politechniki w tym projekcie. Podobne studia z e-biznesu prowadzą także m.in. warszawska Szkoła Główna Handlowa, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie czy Wyższa Szkoła Handlu we Wrocławiu. - Chcemy ruszyć w tym roku, ale nie zebraliśmy jeszcze wymaganej ilości chętnych. Na razie zgłosiło się do nas około 10 osób - powiedziano nam w dziale rekrutacji wrocławskiej uczelni. Dla osób nieposiadających wykształcenia wyższego jest policealne studium e-biznesu prowadzone przez Policealną Szkołę im. Adama Smitha, pierwszą internetową szkołę w kraju. W zeszłym roku obroty na rynku e-commerce wyniosły 1,1 mld euro i były o prawie połowę większe niż rok wcześniej. Jak wynika z prognoz firmy Gemius, zajmującej się monitorowaniem Internetu, to dopiero początek rozwoju sklepów internetowych w Polsce, których jest ponad 2 tys. W 2010 r. ich obroty mają sięgnąć 4 mld euro. Polacy najchętniej kupują przez Internet książki, filmy, komputery i telefony komórkowe. Obecnie z Internetu korzysta 14,5 mln Polaków. Według prognoz w 2010 r. przyłączona będzie przynajmniej połowa obywateli naszego kraju. Rośnie zaufanie do zakupów internetowych. W 2005 r. nieco ponad 40 proc. badanych dokonało zakupów przez Internet. W zeszłym roku odsetek ten wyniósł blisko 55 proc.

(oprac. BW, 26.02.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.