Komorowski aktywniejszy w social media, Duda zyskał więcej śledzących
Andrzej Duda podczas drugiej tury wyborów zyskał więcej sympatyków na swoich oficjalnych profilach w mediach społecznościowych, niż kontrkandydat Bronisław Komorowski - wynika z analizy NapoleonCat.com.
Od zakończenia ciszy wyborczej po pierwszej turze Andrzej Duda na Facebooku, Twitterze, YouTube i Instagramie zyskał 76,3 tys. śledzących. Bronisław Komorowski w tym czasie pozyskał 28,6 tys. Prezydent w trakcie drugiej tury wykazał większą zsumowaną aktywność (social footprint). Profile prowadzone przez sztab Komorowskiego miały 749,4 tys. w stosunku do 464,4 tys. Andrzeja Dudy.
Wszystkie profile Dudy przegoniły liczbą śledzących profile konkurenta w ostatnim tygodniu kampanii (od wtorku). Znacząca jest także różnica, na korzyść Dudy (809,5 tys. w stosunku do 438,8 Komorowskiego), między liczbą nowych wyświetleń filmów na oficjalnych kanałach kandydatów.
Analizę przeprowadzono od 10 do 21 maja br.
(DR, 25.05.2015)