Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 02, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wirtualna Polska od wczoraj atrakcyjniej opakowuje swoje treści

Array

Zmiany wizualne wprowadzone na stronie głównej Wirtualnapolska.pl (Grupa Wirtualna Polska) specjaliści oceniają pozytywnie, ale ich zdaniem w portalu wciąż brakuje wartościowych treści.

Od wczoraj portal Wp.pl prezentuje swoje treści na zmienionej stronie głównej. Przede wszystkim wprowadzono kafelkowy układ materiałów (duże zdjęcie plus krótki tekst zapowiadający materiał). Główna strona jest teraz dłuższa, co sprzyja jej przewijaniu i wydłuża czas pobytu użytkowników w witrynie. Strona jest responsywna.
Zdaniem Rafała Agnieszczaka, przedsiębiorcy internetowego, założyciela serwisu Fotka.pl, nowa Wp.pl wyróżnia się na tle konkurencyjnych portali. - Jeśli wszystkie strony główne konkurencji oceniłbym na 3, to tej przynajmniej dałbym 4. Na 5 nie zasługuje strona żadnego portalu w Polsce – ocenia Agnieszczak. Jego zdaniem Wp.pl brakuje stylu. - Nie ma blendy pod zdjęciem. Jeśli fotografia nie jest ciemna, to napis na niej wygląda kiepsko. Użyta jest tylko jedna czcionka - Arial, tytuły, nagłówki są w kolorze jasnoszarym, co niespecjalnie je eksponuje. Ale i tak wszystko jest lepsze od tego, co było – podsumowuje Agnieszczak.
Również Paweł Wujec, dyrektor segmentu Internet w Agora SA, dostrzega plusy nowej Wp.pl. - Jest ładna, ma dość prostą konstrukcję, jest bardziej nowoczesna niż poprzednia wersja – ocenia Wujec. Ale dodaje, że strona główna to tylko opakowanie, które nie jest od tego, by je podziwiać. - Strona główna ma przekazywać treść, odkrywać, co jest w serwisie interesujące. To jest przepustka do treści. A jeżeli chodzi o ich jakość, to Wp.pl ma jeszcze dużo do zrobienia - dodaje Wujec.
Paweł Nowacki, zastępca redaktora naczelnego ds. serwisów internetowych i produktów elektronicznych "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor Biznes), przyznaje, że kierunek zmian wizualnych przyjęty przez Wp.pl jest dobry. - O wiele bardziej niż zmiany wizualne interesuje mnie nowa konstytucja Wirtualnej Polski. Jest duże oczekiwanie wydawców, zwłaszcza tych, którzy mają rodowód printowy, by wreszcie na portalu zaczęto linkować do źródeł, z których informacje on przepisuje.
Jarosław Grabowski, VP media product Grupy Wirtualna Polska, odpowiada, że wiele serwisów grupy linkuje m.in. do strategicznych partnerów. - Ta praktyka sprawdza się zwłaszcza w przypadku odniesień do stron zewnętrznych, które rozszerzają dany temat – dodaje Grabowski.
Nowy układ strony głównej portalu pozwala wydawcy na wykorzystanie nowych formatów reklamowych dopasowanych treścią do tematyki tekstów na stronie głównej. Zastosowane na stronie głównej rozwiązania będą wprowadzane do pozostałych działów portalu.
Zmiany w Wp.pl są skutkiem połączenia w jedną grupę Wirtualnej Polski i Grupy O2 (przejęcie nastąpiło w lutym br.).

(DR, 02.09.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.