Dział: IMPREZY

Dodano: Maj 14, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Innovation Award 2015

Grand Prix w konkursie Innovation Award na niestandardowe rozwiązania w marketingu i komunikacji marketingowej nagrodzono kampanie "Zwrotka Żywca" i "Photos for Life".

Konkurs rok temu nazywał się Innovation Award Media Trendy, w poprzednich edycjach - Media Trendy. Za Wydarzenie Roku uznano akcję #jedzjabłka "Pulsu Biznesu", a Człowiekiem Roku został Rafał Brzoska, założyciel i współwłaściciel spółek z Grupy Integer.pl.

"Zwrotka Żywca" to kampania agencji Gong przygotowana dla Grupy Żywiec. Jej aktywacja internetowa była częścią kampanii promującej trasę koncertową Męskie Granie. Zadanie polegało na ułożeniu swojej zwrotki singla "Elektryczny" z zestawu kilku tysięcy dostępnych wyrazów. Skomponowany w ten sposób utwór już po chwili śpiewali wybrani artyści, np. Dawid Podsiadło, Kasia Nosowska i Smolik. Zdaniem jury konkursu pod przewodnictwem Michała Brańskiego, wiceprezesa Grupy Wirtualna Polska, aktywacja udowadnia, że "skomplikowana i zaawansowana technologia może stać się prostą, fascynującą zabawą". Doceniono także spersonalizowany charakter akcji, podkreślając, że "dawała każdemu – literalnie każdemu – możliwość napisania zwrotki dla ulubionych wokalistów". Równocześnie kampania otrzymała nagrody w kategoriach Interakcja i Personalizacja oraz wyróżnienie w kategorii Technologia.

Drugie Grand Prix trafiło do agencji Isobar Polska za kampanię społeczną "Photos for Life" zrealizowaną dla fundacji Rak'n'Roll. "Photos for Life" to charytatywny bank zdjęć, a dochód z ich sprzedaży przeznaczany jest na wsparcie pacjentów z nowotworami. Modelami były osoby chore na raka lub ci, którzy tę chorobę już pokonali. Projekt nagrodzono za "innowacyjny w skali światowej hacking tradycyjnego modelu biznesowego mediów i pierwsze wykorzystanie banku zdjęć jako medium". Tę kampanię nagrodzono także w kategoriach Touchpoint i Insight.
W tegorocznym konkursie Innovation Award przyznano 10 nagród, 18 wyróżnień i cztery nominacje w siedmiu kategoriach.
W kategorii Insight nagrodę odebrała także Isobar Polska za projekt "Tatuaże wolności" dla Pedagogium. W tej samej kategorii doceniono DDB&tribal - za kampanię "Park & Drive" dla Volkswagen Porsche Połczyńska.
W kategorii Integracja nagrodzono agencję Lubię to - linked by Isobar za kampanię "Virgin Snake" dla Virgin Mobile.
Agencja Artegence otrzymała nagrodę w kategorii Touchpoint za kampanię "WeFree" dla Amnesty International. W kategorii Personalizacja - agencja Grey Worldwide Warszawa za projekt "Nobile Saudade" (Nobile). Z kolei w kategorii Interakcja doceniono Isobar Polska i Vizeum za kampanię "Kibicuj paczką" dla Ferrero.
W tegorocznym konkursie Innovation Award nie wyłoniono zwycięzcy w kategoriach Użyteczność i Technologia.
Najwięcej trofeów zdobyły: Isobar Polska (cztery nagrody, jedno wyróżnienie), Gong (dwie nagrody i jedno wyróżnienie), DDB&tribal (jedna nagroda, trzy wyróżnienia). Na czele rankingu, w którym punktowano nagrody, wyróżnienia i nominacje, znalazły się: Isobar Polska (50 punktów), Gong (30), DDB&tribal (30), Lubię to – linked by Isobar (20), Artegence (15), Grey Worldwide Warszawa i K2 (po 11).
W tegorocznej edycji konkursu po raz pierwszy przyznano nagrody specjalne "Game Changer" w kategoriach: Firma Roku, Człowiek Roku i Wydarzenie Roku.
Firmą Roku zostało Estimote, które doceniono za wszechstronność i użyteczność zastosowania jej produktów. Człowiekiem Roku został Rafał Brzoska - założyciel i współwłaściciel spółek z Grupy Integer.pl. Nagrodę przyznano mu za "kwestionowanie biznesowego status quo i stworzenie innowacyjnych usług pocztowych jak Paczkomaty InPost, które już dziś są ikoną".
"Za przekucie poczucia krzywdy w pozytywne działanie oraz za wygrywanie potyczek w inteligentny sposób" Wydarzeniem Roku uznano akcję #jedzjabłka wymyśloną i zrealizowaną przez redakcję "Pulsu Biznesu" (Bonnier Business Polska).
W konkursie Young Media Lions (dla profesjonalistów w planowaniu komunikacji marketingowej mających mniej niż 29 lat) nagrodę główną – wyjazd na festiwal Cannes Lions - zdobył team z domu mediowego MediaCom: Mateusz Wyszyński i Agata Olszewska. Wyróżniono także: Piotra Szkałuba, Joannę Szwilling z K2 Media, Macieja Dziedzica i Jakuba Lewandowskiego z ZenithOptimedia Group, Piotra Fortunę i Joannę Koczwarską z ZenithOptimedia Group.
Konkurs Innovation Award organizuje Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Gala odbyła się wczoraj w Teatrze Polskim.

Innovation Award (Fot. Piotr Król/Press)
Innovation Award (Fot. Piotr Król/Press)
Innovation Award (Fot. Piotr Król/Press)

(14.05.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.