Zapisz się na:
Pressletter

'Młodzi warszawiacy wolą Google’a niż gazetę'

"Młodzi warszawiacy wolą Google’a niż gazetę"



 – mówi Andrzej Załucki, były redaktor naczelny ”Życia Warszawy”, dziś dyrektor działu marketingu i PR w Echo Investment
Odchodząc z "Życia Warszawy" w 2007 roku wraz z poprzednim wydawcą Michałem Sołowowem spodziewał się Pan, że dziennik ten za cztery lata zostanie zamknięty?
 
Nie. Szukaliśmy wydawcy, który zagwarantuje tytułowi, z tak dużymi tradycjami, przetrwanie na rynku czytelniczym. Obligował nas do tego sentyment do tytułu, nie tylko mieszkańców stolicy, ale czytelników z całego kraju.
 
"Życie Warszawy" miało przez ostatnie lata wielu właścicieli, ale nikt nie miał na nie pomysłu, który zapewniłby tej gazecie sukces. W stolicy, największym mieście w Polsce, nie ma miejsca na lokalny dziennik?
 
Warszawa jest tyglem ludzi z całego kraju. Większość pracowników stołecznych firm nie urodziła się w Warszawie, nie ma tu korzeni, nie potrzebuje informacji o mieście z gazety, kupowanej w kiosku. Z kolei młodzi warszawiacy czerpią wiedzę o stolicy z Google’a.
 
Po ”Życiu Warszawy” przyjdzie czas na zamknięcie kolejnych dzienników regionalnych”?
 
Wierzę, że one nie znikną. Ludzie chcą informacji z miejsca, gdzie mieszkają. Nośnik informacji zmienia się, nie musimy kupować papierowego wydania, wszystko możemy mieć w urządzeniach mobilnych. Ale także do nich ktoś musi te informacje dostarczać, więc redakcje są potrzebne. Przetrwają redakcje, które tak pojmują swoją misję i dostosują do tego swoją taktykę.
 
Czy Michał Sołowow, w którego firmie Pan pracuje, myśli jeszcze o interesach na medialnym rynku?
 
O ile wiem, stworzenie koncernu medialnego nie jest w sferze jego zainteresowań.
 
Chciałby Pan jeszcze wrócić do pracy w mediach?
W public relations też liczy się przekazywanie wiedzy, której ktoś potrzebuje. Dostarczam mediom rzetelnych informacji, które za ich pośrednictwem docierają do ludzi. Nie jest dla mnie istotne,  czy robię to bezpośrednio pracując w mediach.
 
Rozmawiał Sebastian Kucharski

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter




 
Nie chcemy już oddawać zarobionych przez nas pieniędzy

Rozmowa z Iwo Zaniewskim, który wraz z Kotem Przyborą, odchodzi z agencji PZL

 
Nie szokujemy na siłę

Rozmowa z Markiem Kwiatkowskim, grafikiem "Polityki", autorem okładki nagrodzonej ArtFront w kategorii Czasopisma opinii w Konkursie Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2013.

 
Muszę być prawdziwy

Ze Stefanem Stagmeisterem, designerem, rozmawia Agata Małkowska-Szozda

Wybrałem się na jazdę z wariatem

Rozmowa  z Jackiem Turczykiem, który w konkursie Grand Press Photo 2014 został nagrodzony za najlepszy fotoreportaż w kategorii Sport.

W Kijowie miałam beznadziejny sprzęt

Rozmowa z Simoną Supino, której fotoreportaż z Kijowa był najlepszy w konkursie Grand Press Photo 2014 w kategorii Wydarzenia.
 


< POPRZEDNIE 1234567891011
A A A


Ostatnie wywiady



















Przegląd mediów

Z dziejów reklamy. Od lepu na prusaki po kampanie na fejsie

Branża reklamowa przeszła długą drogę. Po upadku PRL powstawała praktycznie od zera. Teraz walczy o dalszy rozwój w oplatającej każdy biznes internetowej sieci.

Zamienią e-widzów w klientów

Pomysł na biznes: Vintom łączy technologię z content marketingiem. Polskie rozwiązanie niebawem zostanie przedstawione światu

Zapłać puszką - McDonald's nie chce twoich pieniędzy

Całkiem niedawno pisałem o alternatywnych metodach płatności, które – być może – zostaną w przyszłości spopularyzowane, przynajmniej lokalnie. Ten kierunek postanowił utrzymać i wykorzystać szwedzki oddział McDonald’sa, który wraz z agencją DDB Stockholm przygotował akcję, zachęcającą do użycia aluminiowych puszek do zapłaty za niektóre produkty z menu restauracji.

W oczekiwaniu na iWatcha - wszystko co wiemy o pierwszym zegarku Apple

Gdy w 2007 roku prezentowano pierwszy model iPhone’a, spora część ekspertów była przekonana, że na rynku nie ma dla niego miejsca. Apple udowodniło jednak, że jest w stanie nie tylko się na nim odnaleźć, ale też niemal całkowicie go zmienić.

Najnowszy numer

Okładka Press

Patrzony

Próbuję złamać pewien standard dziennikarstwa w Polsce. Szukam poza mainstreamem – mówi Renacie Gluzie Rafał Betlejewski.

Nasze debaty

Z przeszłości do przyszłości

O polskiej transformacji i roli, jaką odegrały w niej media, rozmawialiśmy podczas debaty zorganizowanej z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie

Pozytywnie o zdrowiu

O promocji zdrowego stylu życia rozmawialiśmy w debacie zorganizowanej w Centrum Olimpijskim w Warszawie

Początek drogi

Zrównoważony rozwój miast i regionów to wyzwanie, przed którym stoją samorządy i firmy.

Marka marzenie

Debata fachowców o tym, jak brand uczynić ikoną.

Archiwum tekstów



Freelinker

reporter telewizyjny
redaktor
dziennikarz prasowy
Copyright 2014© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine