Zobacz także:
 
Wywiady

'Młodzi warszawiacy wolą Google’a niż gazetę'

"Młodzi warszawiacy wolą Google’a niż gazetę"



 – mówi Andrzej Załucki, były redaktor naczelny ”Życia Warszawy”, dziś dyrektor działu marketingu i PR w Echo Investment
Odchodząc z "Życia Warszawy" w 2007 roku wraz z poprzednim wydawcą Michałem Sołowowem spodziewał się Pan, że dziennik ten za cztery lata zostanie zamknięty?
 
Nie. Szukaliśmy wydawcy, który zagwarantuje tytułowi, z tak dużymi tradycjami, przetrwanie na rynku czytelniczym. Obligował nas do tego sentyment do tytułu, nie tylko mieszkańców stolicy, ale czytelników z całego kraju.
 
"Życie Warszawy" miało przez ostatnie lata wielu właścicieli, ale nikt nie miał na nie pomysłu, który zapewniłby tej gazecie sukces. W stolicy, największym mieście w Polsce, nie ma miejsca na lokalny dziennik?
 
Warszawa jest tyglem ludzi z całego kraju. Większość pracowników stołecznych firm nie urodziła się w Warszawie, nie ma tu korzeni, nie potrzebuje informacji o mieście z gazety, kupowanej w kiosku. Z kolei młodzi warszawiacy czerpią wiedzę o stolicy z Google’a.
 
Po ”Życiu Warszawy” przyjdzie czas na zamknięcie kolejnych dzienników regionalnych”?
 
Wierzę, że one nie znikną. Ludzie chcą informacji z miejsca, gdzie mieszkają. Nośnik informacji zmienia się, nie musimy kupować papierowego wydania, wszystko możemy mieć w urządzeniach mobilnych. Ale także do nich ktoś musi te informacje dostarczać, więc redakcje są potrzebne. Przetrwają redakcje, które tak pojmują swoją misję i dostosują do tego swoją taktykę.
 
Czy Michał Sołowow, w którego firmie Pan pracuje, myśli jeszcze o interesach na medialnym rynku?
 
O ile wiem, stworzenie koncernu medialnego nie jest w sferze jego zainteresowań.
 
Chciałby Pan jeszcze wrócić do pracy w mediach?
W public relations też liczy się przekazywanie wiedzy, której ktoś potrzebuje. Dostarczam mediom rzetelnych informacji, które za ich pośrednictwem docierają do ludzi. Nie jest dla mnie istotne,  czy robię to bezpośrednio pracując w mediach.
 
Rozmawiał Sebastian Kucharski

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter



 
Nie ocenialiśmy tylko warsztatu pracowników TVP

Rozmowa z Ewą Ger, dyrektor biura zarządzania zasobami ludzkimi Telewizji Polskiej

 

 
 
Podziwiam szycie

"Uwielbiam, jak jest dym: odbijanie KDT, zamieszki na Euro 2012, Marsz Niepodległości z kostką TVN na mikrofonie…" - rozmowa z Filipem Chajzerem, reporterem „Dzień dobry TVN”

 
Można chodzić z politykami na wódkę i informować rzetelnie

Rozmowa z Ewą Milewicz, dziennikarką „Gazety Wyborczej”

 
Oszczędności dobrze nam wychodzą

Fragment rozmowy z nowym prezesem Agory Bartoszem Hojką - całość zostanie opublikowana w kwietniowym wydaniu miesięcznika "Press".


< POPRZEDNIE 1234567891011
A A A


Ostatnie wywiady



















Przegląd mediów

PZU na drogich, ale opłacalnych zakupach

Kupując Link4, gigant zyskał tanią markę, a dzięki firmie na Litwie – pozycję lidera regionu.

Joanna Szczepkowska odpowiada „Wyborczej”

W związku z tekstem, który się ukazał wczoraj na łamach „Rzeczpospolitej” i „Gazety Wyborczej”, a dotyczącym rezygnacji „Wysokich Obcasów” z moich publikacji, czuję się zobowiązana do odpowiedzi. Oczywiście wysyłam ją do obu redakcji.

Sezon na…

Chyba mamy sezon na reklamy społeczne. Nie, nie mam na myśli nudnych już czasami jednoprocentówek. Bo rzeczy dzieją się nie tylko w Polsce.

Hawaje, KitKat i ołówek, czyli jak dogryzają sobie producenci smartfonów i tabletów

Producenci urządzeń mobilnych wiele razy udowodnili, że walczą ze sobą nie tylko za pomocą technologii, ale też wzajemnie się ośmieszając. Oto kilka przykładów.

Najnowszy numer

Okładka Press

Zestarzeć się jak Mick Jagger

Zestarzeć się jak Mick Jagger – z Romanem Osicą z RMF FM rozmawia Renata Gluza

Archiwum tekstów



Freelinker

redaktor stron WWW
fotoreporter
dziennikarz prasowy
reporter radiowy
redaktor stron WWW
dziennikarz prasowy

Nasze debaty

Początek drogi

Zrównoważony rozwój miast i regionów to wyzwanie, przed którym stoją samorządy i firmy.

Marka marzenie

Debata fachowców o tym, jak brand uczynić ikoną.

Copyright 2014© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine