Zapisz się na:
Pressletter

'Młodzi warszawiacy wolą Google’a niż gazetę'

"Młodzi warszawiacy wolą Google’a niż gazetę"



 – mówi Andrzej Załucki, były redaktor naczelny ”Życia Warszawy”, dziś dyrektor działu marketingu i PR w Echo Investment
Odchodząc z "Życia Warszawy" w 2007 roku wraz z poprzednim wydawcą Michałem Sołowowem spodziewał się Pan, że dziennik ten za cztery lata zostanie zamknięty?
 
Nie. Szukaliśmy wydawcy, który zagwarantuje tytułowi, z tak dużymi tradycjami, przetrwanie na rynku czytelniczym. Obligował nas do tego sentyment do tytułu, nie tylko mieszkańców stolicy, ale czytelników z całego kraju.
 
"Życie Warszawy" miało przez ostatnie lata wielu właścicieli, ale nikt nie miał na nie pomysłu, który zapewniłby tej gazecie sukces. W stolicy, największym mieście w Polsce, nie ma miejsca na lokalny dziennik?
 
Warszawa jest tyglem ludzi z całego kraju. Większość pracowników stołecznych firm nie urodziła się w Warszawie, nie ma tu korzeni, nie potrzebuje informacji o mieście z gazety, kupowanej w kiosku. Z kolei młodzi warszawiacy czerpią wiedzę o stolicy z Google’a.
 
Po ”Życiu Warszawy” przyjdzie czas na zamknięcie kolejnych dzienników regionalnych”?
 
Wierzę, że one nie znikną. Ludzie chcą informacji z miejsca, gdzie mieszkają. Nośnik informacji zmienia się, nie musimy kupować papierowego wydania, wszystko możemy mieć w urządzeniach mobilnych. Ale także do nich ktoś musi te informacje dostarczać, więc redakcje są potrzebne. Przetrwają redakcje, które tak pojmują swoją misję i dostosują do tego swoją taktykę.
 
Czy Michał Sołowow, w którego firmie Pan pracuje, myśli jeszcze o interesach na medialnym rynku?
 
O ile wiem, stworzenie koncernu medialnego nie jest w sferze jego zainteresowań.
 
Chciałby Pan jeszcze wrócić do pracy w mediach?
W public relations też liczy się przekazywanie wiedzy, której ktoś potrzebuje. Dostarczam mediom rzetelnych informacji, które za ich pośrednictwem docierają do ludzi. Nie jest dla mnie istotne,  czy robię to bezpośrednio pracując w mediach.
 
Rozmawiał Sebastian Kucharski

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter




 
Dotychczas współpraca z agencjami nam się nie układała

Rozmowa z  Dominikiem Fajbusiewiczem, członkiem zarządu Idea Banku

 
Wywiady Press 2014
Obowiązkowa lektura dla studentów dziennikarstwa i materiał do refleksji dla profesjonalistów.

Dla czytelników korzystających z elektronicznych czytników wydaliśmy zbiór najważniejszych wywiadów, jakie opublikował magazyn "Press" w 2014 roku. Pokazują one, że zawód dziennikarza wciąż może być facynujący. Zbiór "Wywiady Press 2014" zawiera nie tylko teksty, ale też dobre zdjęcia sesyjne. Dostępny jest w formatach EPUB i MOBI - można go czytać na tabletach, smartfonach i wszelkiego typu e-czytnikach.

 
Gdzie byli ci słuchacze?

Z Maciejem Ulewiczem, dziennikarzem muzycznym zamkniętego Radia PiN, rozmawia Elżbieta Rutkowska

 
"Inspiracji szuka się przez obserwację świata"

Rzecznik prasowy TVP Jacek Rakowiecki o podobieństwie czołówki "Wiadomości" do czołówek innych programów

 
Nie tylko kominy

Rozmowa z Elżbietą Sidi, autorką tekstu „Serdecznie witamy w Auschwitz”, nagrodzonego Grand Press 2014 w kategorii Publicystyka


< POPRZEDNIE 1234567891011
A A A


Ostatnie wywiady



















Jedynki gazet

Puls Biznesu

Przegląd mediów

LeasingTeam: Albo test, albo zwolnienie. Tak się testuje ludzi TVP na śmieciówkach

LeasingTeam: Albo test, albo zwolnienie. Tak się testuje ludzi TVP na śmieciówkach

Nieudany skok Ryszarda Bugaja na Agorę

W "Gazecie Wyborczej", broniąc interesu podatników i obywateli, zwalczamy patologiczne układy biznesowo-polityczne, takie jak afera żelatynowa, afera Rywina, Orlenu, hazardowa czy afery w systemie SKOK-ów. Niestety, zwykle wtedy następuje kontratak, po którym musimy prostować fałszywe tezy. Tym razem Ryszarda Bugaja.

Globalna ekspansja Netflixa, jako sposób na zakończenie walki z blokadami regionalnymi? Szkoda, że to tylko półprawda

Podczas premiery Netflixa w Australii, szefostwo serwisu wypowiedziało się na temat łamania blokad regionalnych poprzez VPN. Reed Hastings, CEO Netflixa, twierdzi, że ma sposób na walkę z „geohakerami”, którą jest po prostu globalna ekspansja. Szkoda, że to tylko półprawda.

Te marki "zaczepiają" nas w drodze, czyli o kampaniach digital Out-of-Home

Interaktywność, spersonalizowany komunikat, komunikacja w czasie rzeczywistym - to cechy powodujące, że digital Out-of-Home dostarcza nam coraz więcej przykładów ciekawych, kreatywnych realizacji zarówno za granicą jak i (co budujące!) na polskim rynku - pisze Michał Maciejewski, media planning & buying manager z Posterscope Poland.

Najnowszy numer

Okładka Press

Ludzie nie są nudni

Z reportażystą Filipem Springerem rozmawia Mariusz Kowalczyk.

Nasze debaty

Takie reklamy, jakie społeczeństwo

Klient, agencja, dom mediowy, medium – wszyscy są uczestnikami rynku zwanego reklamą. Ale mimo deklaracji o partnerstwie nie zawsze udaje im się grać do tej samej bramki

Wygrywają marki z pomysłem

O tym, jak dziennikarze i konsumenci wpływają na brandy i co zmieniły social media w pracy PR-owców, rozmawialiśmy w warszawskim hotelu Hilton przed ogłoszeniem wyników badania Top Marka

Lojalność jak religia

Prawdziwa lojalność to bliska relacja konsumenta z marką, w której cena produktu przestaje mieć znaczenie – podkreślają uczestnicy debaty zorganizowanej przez „Press” w siedzibie Diners Club International

Z przeszłości do przyszłości

O polskiej transformacji i roli, jaką odegrały w niej media, rozmawialiśmy podczas debaty zorganizowanej z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie

Pozytywnie o zdrowiu

O promocji zdrowego stylu życia rozmawialiśmy w debacie zorganizowanej w Centrum Olimpijskim w Warszawie

Początek drogi

Zrównoważony rozwój miast i regionów to wyzwanie, przed którym stoją samorządy i firmy.

Archiwum tekstów



Freelinker

dziennikarz prasowy
redaktor stron WWW
redaktor
Copyright 2015© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine