Zapisz się na:
Pressletter

'Młodzi warszawiacy wolą Google’a niż gazetę'

"Młodzi warszawiacy wolą Google’a niż gazetę"



 – mówi Andrzej Załucki, były redaktor naczelny ”Życia Warszawy”, dziś dyrektor działu marketingu i PR w Echo Investment
Odchodząc z "Życia Warszawy" w 2007 roku wraz z poprzednim wydawcą Michałem Sołowowem spodziewał się Pan, że dziennik ten za cztery lata zostanie zamknięty?
 
Nie. Szukaliśmy wydawcy, który zagwarantuje tytułowi, z tak dużymi tradycjami, przetrwanie na rynku czytelniczym. Obligował nas do tego sentyment do tytułu, nie tylko mieszkańców stolicy, ale czytelników z całego kraju.
 
"Życie Warszawy" miało przez ostatnie lata wielu właścicieli, ale nikt nie miał na nie pomysłu, który zapewniłby tej gazecie sukces. W stolicy, największym mieście w Polsce, nie ma miejsca na lokalny dziennik?
 
Warszawa jest tyglem ludzi z całego kraju. Większość pracowników stołecznych firm nie urodziła się w Warszawie, nie ma tu korzeni, nie potrzebuje informacji o mieście z gazety, kupowanej w kiosku. Z kolei młodzi warszawiacy czerpią wiedzę o stolicy z Google’a.
 
Po ”Życiu Warszawy” przyjdzie czas na zamknięcie kolejnych dzienników regionalnych”?
 
Wierzę, że one nie znikną. Ludzie chcą informacji z miejsca, gdzie mieszkają. Nośnik informacji zmienia się, nie musimy kupować papierowego wydania, wszystko możemy mieć w urządzeniach mobilnych. Ale także do nich ktoś musi te informacje dostarczać, więc redakcje są potrzebne. Przetrwają redakcje, które tak pojmują swoją misję i dostosują do tego swoją taktykę.
 
Czy Michał Sołowow, w którego firmie Pan pracuje, myśli jeszcze o interesach na medialnym rynku?
 
O ile wiem, stworzenie koncernu medialnego nie jest w sferze jego zainteresowań.
 
Chciałby Pan jeszcze wrócić do pracy w mediach?
W public relations też liczy się przekazywanie wiedzy, której ktoś potrzebuje. Dostarczam mediom rzetelnych informacji, które za ich pośrednictwem docierają do ludzi. Nie jest dla mnie istotne,  czy robię to bezpośrednio pracując w mediach.
 
Rozmawiał Sebastian Kucharski

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter




 
Jerzy Płażewski: "Miewam straszne sny. Śni mi się, że nie pracuję. Widocznie zewsząd mnie wylali."

"Bardzo rzadko z kina wychodzę, bo myślę: film fatalny, ale może zakończenie będzie znakomite" – mówił nam Jerzy Płażewski. Nestor polskich krytyków filmowych, zmarł 5 sierpnia 2015 roku. Miał 90 lat. Rok temu rozmawiał z nim Jacek Nizinkiewicz. Wywiad publikowaliśmy w magazynie "Press".

 
Kurs online jest równie skuteczny jak wykłady dziennikarstwa w auli uniwersyteckiej

Rozmowa z Alberto Cairo, wykładowcą dziennikarstwa wizualnego Uniwersytetu Miami, twórcą jednego z pierwszych internetowych kursów dla dziennikarzy

 
Ustawa krajobrazowa to bubel prawny wymierzony przeciwko całej reklamie zewnętrznej
"Nie wierzymy w ustawę przygotowaną przez osoby niekompetentne, które nie znają się ani na prawie, ani na reklamie i nie słuchają ekspertów" - mówi Andrzej Grudziński, pełnomocnik zarządu Cityborad Media
 
Wojna się skończy, homofobia zostanie

Rozmowa z Madsem Nissenem, zwycięzcą World Press Photo 2015

 
Dotychczas współpraca z agencjami nam się nie układała

Rozmowa z  Dominikiem Fajbusiewiczem, członkiem zarządu Idea Banku


< POPRZEDNIE 1234567891011
A A A


Ostatnie wywiady



















Najnowszy numer

Okładka Press

Okładka Press

Robot nie zastąpi reportera

Z Markiem Kacprzakiem z Polsat News rozmawia Elżbieta Rutkowska.

Jedynki gazet

Rzeczpospolita

Przegląd mediów

Dziennikarz "Faktów" Jakub Sobieniowski dostaje pogróżki

O pogróżkach otrzymywanych przez Sobieniowskiego poinformował jako pierwszy na Twitterze były naczelny "Faktów", a obecnie szef "Newsweeka" Tomasz Lis.

Spółka TVN ukarana za treści pornograficzne. Sąd oddalił odwołanie od decyzji KRRiT

Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił odwołanie złożone przez spółkę TVN, która nie zgodziła się z decyzją KRRiT. Zgodnie z postanowieniem KRRiT TVN ma zapłacić karę w wysokości 200 tys. złotych za wyemitowanie treści pornograficznych.

Jak w kampanii reklamowej efektywnie zintegrować światy online i offline?

Dobranie kanału komunikacji zgodnie z preferencjami grupy docelowej kampanii, to jedno z najważniejszych założeń każdej strategii promocji. Dobrze wybrane narzędzie w połączeniu ze starannie przygotowaną treścią komunikatu (czyt. również dostosowaną do gustów odbiorcy) jest przepustką dla marki do osiągnięcia satysfakcjonujących rezultatów swoich działań.

Szukasz muzyki w sieci? Te serwisy są dla Ciebie

Winyle i kasety magnetofonowe dawno odeszły w zapomnienie (obecnie korzystają z nich jedynie pasjonaci). To samo może spotkać niedługo płyty CD. Nadchodzi jednak era streamingu - specjalnie dla Interaktywnie.com pisze współwłaściciel labela „Wytwórnia Krajowa” oraz konsultant Grupy IMS, firmy wyspecjalizowanej w audiomarketingu.

Nasze debaty

Rekomendacja, zaufanie, ludzie

O znaczeniu eventu w komunikacji marketingowej dyskutują przedstawiciele agencji i firm je organizujących.

Pożytek z lajków

Co decyduje o dużej roli mediów społecznościowych w komunikacji firm – dyskutują specjaliści od rynku Internetu oraz od komunikacji korporacyjnej w firmach.

Takie reklamy, jakie społeczeństwo

Klient, agencja, dom mediowy, medium – wszyscy są uczestnikami rynku zwanego reklamą. Ale mimo deklaracji o partnerstwie nie zawsze udaje im się grać do tej samej bramki

Wygrywają marki z pomysłem

O tym, jak dziennikarze i konsumenci wpływają na brandy i co zmieniły social media w pracy PR-owców, rozmawialiśmy w warszawskim hotelu Hilton przed ogłoszeniem wyników badania Top Marka

Lojalność jak religia

Prawdziwa lojalność to bliska relacja konsumenta z marką, w której cena produktu przestaje mieć znaczenie – podkreślają uczestnicy debaty zorganizowanej przez „Press” w siedzibie Diners Club International

Archiwum tekstów



Freelinker

redaktor stron WWW
fotoreporter
Copyright 2015© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine