Zapisz się na:
Pressletter

'Młodzi warszawiacy wolą Google’a niż gazetę'

"Młodzi warszawiacy wolą Google’a niż gazetę"



 – mówi Andrzej Załucki, były redaktor naczelny ”Życia Warszawy”, dziś dyrektor działu marketingu i PR w Echo Investment
Odchodząc z "Życia Warszawy" w 2007 roku wraz z poprzednim wydawcą Michałem Sołowowem spodziewał się Pan, że dziennik ten za cztery lata zostanie zamknięty?
 
Nie. Szukaliśmy wydawcy, który zagwarantuje tytułowi, z tak dużymi tradycjami, przetrwanie na rynku czytelniczym. Obligował nas do tego sentyment do tytułu, nie tylko mieszkańców stolicy, ale czytelników z całego kraju.
 
"Życie Warszawy" miało przez ostatnie lata wielu właścicieli, ale nikt nie miał na nie pomysłu, który zapewniłby tej gazecie sukces. W stolicy, największym mieście w Polsce, nie ma miejsca na lokalny dziennik?
 
Warszawa jest tyglem ludzi z całego kraju. Większość pracowników stołecznych firm nie urodziła się w Warszawie, nie ma tu korzeni, nie potrzebuje informacji o mieście z gazety, kupowanej w kiosku. Z kolei młodzi warszawiacy czerpią wiedzę o stolicy z Google’a.
 
Po ”Życiu Warszawy” przyjdzie czas na zamknięcie kolejnych dzienników regionalnych”?
 
Wierzę, że one nie znikną. Ludzie chcą informacji z miejsca, gdzie mieszkają. Nośnik informacji zmienia się, nie musimy kupować papierowego wydania, wszystko możemy mieć w urządzeniach mobilnych. Ale także do nich ktoś musi te informacje dostarczać, więc redakcje są potrzebne. Przetrwają redakcje, które tak pojmują swoją misję i dostosują do tego swoją taktykę.
 
Czy Michał Sołowow, w którego firmie Pan pracuje, myśli jeszcze o interesach na medialnym rynku?
 
O ile wiem, stworzenie koncernu medialnego nie jest w sferze jego zainteresowań.
 
Chciałby Pan jeszcze wrócić do pracy w mediach?
W public relations też liczy się przekazywanie wiedzy, której ktoś potrzebuje. Dostarczam mediom rzetelnych informacji, które za ich pośrednictwem docierają do ludzi. Nie jest dla mnie istotne,  czy robię to bezpośrednio pracując w mediach.
 
Rozmawiał Sebastian Kucharski

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter




 
Kurs online jest równie skuteczny jak wykłady dziennikarstwa w auli uniwersyteckiej

Rozmowa z Alberto Cairo, wykładowcą dziennikarstwa wizualnego Uniwersytetu Miami, twórcą jednego z pierwszych internetowych kursów dla dziennikarzy

 
Ustawa krajobrazowa to bubel prawny wymierzony przeciwko całej reklamie zewnętrznej
"Nie wierzymy w ustawę przygotowaną przez osoby niekompetentne, które nie znają się ani na prawie, ani na reklamie i nie słuchają ekspertów" - mówi Andrzej Grudziński, pełnomocnik zarządu Cityborad Media
 
Wojna się skończy, homofobia zostanie

Rozmowa z Madsem Nissenem, zwycięzcą World Press Photo 2015

 
Dotychczas współpraca z agencjami nam się nie układała

Rozmowa z  Dominikiem Fajbusiewiczem, członkiem zarządu Idea Banku

 
Wywiady Press 2014
Obowiązkowa lektura dla studentów dziennikarstwa i materiał do refleksji dla profesjonalistów.

Dla czytelników korzystających z elektronicznych czytników wydaliśmy zbiór najważniejszych wywiadów, jakie opublikował magazyn "Press" w 2014 roku. Pokazują one, że zawód dziennikarza wciąż może być facynujący. Zbiór "Wywiady Press 2014" zawiera nie tylko teksty, ale też dobre zdjęcia sesyjne. Dostępny jest w formatach EPUB i MOBI - można go czytać na tabletach, smartfonach i wszelkiego typu e-czytnikach.


< POPRZEDNIE 1234567891011
A A A


Ostatnie wywiady



















Najnowszy numer

Okładka Press

Wszystkie role Lizuta

Jak dziennikarz religijny „Gazety Wyborczej” stał się współpracownikiem Kuby Wojewódzkiego i celebrytą.

Jedynki gazet

Puls Biznesu

Przegląd mediów

Dzieła sztuki zamiast wielkoformatowych reklam

- W ciągu jednej nocy Teheran zamienił się w muzeum - komentują Irańczycy. Burmistrz stolicy zadecydował, że na dziesięć dni na większości teherańskich billboardów zawisną reprodukcje dzieł największych światowych artystów.

Czas antenowy na kampanię referendalną

Do 28 lipca można się ubiegać o darmowy czas antenowy w mediach publicznych na prowadzenie kampanii przed referendum.

Seriale i filmy o nowych technologiach nam szkodzą. Przez nie bujamy w obłokach

Czy warto oglądać seriale i filmy o nowych technologiach? Odpowiedź wydaje się oczywista. Ale nie wszystkim warto się sugerować.

Android czy iOS, PC czy mobile? Nieważne, dzięki tym stronom ze wszystkim będziesz na bieżąco

W czasach drogiego i jeszcze mocno raczkującego Internetu w Polsce dostęp do informacji o nowinkach technologicznych w 90% przypadków sprowadzał się do lektury prasy branżowej. Miało to swój urok ale gdybym przy obecnym tempie postępu technologicznego, chciał bazować jedynie na prasie drukowanej – wiele bym stracił. Na szczęście jest internet – pisze Paweł Skarżyński.

Nasze debaty

Pożytek z lajków

Co decyduje o dużej roli mediów społecznościowych w komunikacji firm – dyskutują specjaliści od rynku Internetu oraz od komunikacji korporacyjnej w firmach.

Takie reklamy, jakie społeczeństwo

Klient, agencja, dom mediowy, medium – wszyscy są uczestnikami rynku zwanego reklamą. Ale mimo deklaracji o partnerstwie nie zawsze udaje im się grać do tej samej bramki

Wygrywają marki z pomysłem

O tym, jak dziennikarze i konsumenci wpływają na brandy i co zmieniły social media w pracy PR-owców, rozmawialiśmy w warszawskim hotelu Hilton przed ogłoszeniem wyników badania Top Marka

Lojalność jak religia

Prawdziwa lojalność to bliska relacja konsumenta z marką, w której cena produktu przestaje mieć znaczenie – podkreślają uczestnicy debaty zorganizowanej przez „Press” w siedzibie Diners Club International

Archiwum tekstów



Freelinker

grafik dtp
redaktor stron WWW
redaktor stron WWW
fotoreporter
Copyright 2015© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine