Zapisz się na:
Pressletter

'Młodzi warszawiacy wolą Google’a niż gazetę'

"Młodzi warszawiacy wolą Google’a niż gazetę"



 – mówi Andrzej Załucki, były redaktor naczelny ”Życia Warszawy”, dziś dyrektor działu marketingu i PR w Echo Investment
Odchodząc z "Życia Warszawy" w 2007 roku wraz z poprzednim wydawcą Michałem Sołowowem spodziewał się Pan, że dziennik ten za cztery lata zostanie zamknięty?
 
Nie. Szukaliśmy wydawcy, który zagwarantuje tytułowi, z tak dużymi tradycjami, przetrwanie na rynku czytelniczym. Obligował nas do tego sentyment do tytułu, nie tylko mieszkańców stolicy, ale czytelników z całego kraju.
 
"Życie Warszawy" miało przez ostatnie lata wielu właścicieli, ale nikt nie miał na nie pomysłu, który zapewniłby tej gazecie sukces. W stolicy, największym mieście w Polsce, nie ma miejsca na lokalny dziennik?
 
Warszawa jest tyglem ludzi z całego kraju. Większość pracowników stołecznych firm nie urodziła się w Warszawie, nie ma tu korzeni, nie potrzebuje informacji o mieście z gazety, kupowanej w kiosku. Z kolei młodzi warszawiacy czerpią wiedzę o stolicy z Google’a.
 
Po ”Życiu Warszawy” przyjdzie czas na zamknięcie kolejnych dzienników regionalnych”?
 
Wierzę, że one nie znikną. Ludzie chcą informacji z miejsca, gdzie mieszkają. Nośnik informacji zmienia się, nie musimy kupować papierowego wydania, wszystko możemy mieć w urządzeniach mobilnych. Ale także do nich ktoś musi te informacje dostarczać, więc redakcje są potrzebne. Przetrwają redakcje, które tak pojmują swoją misję i dostosują do tego swoją taktykę.
 
Czy Michał Sołowow, w którego firmie Pan pracuje, myśli jeszcze o interesach na medialnym rynku?
 
O ile wiem, stworzenie koncernu medialnego nie jest w sferze jego zainteresowań.
 
Chciałby Pan jeszcze wrócić do pracy w mediach?
W public relations też liczy się przekazywanie wiedzy, której ktoś potrzebuje. Dostarczam mediom rzetelnych informacji, które za ich pośrednictwem docierają do ludzi. Nie jest dla mnie istotne,  czy robię to bezpośrednio pracując w mediach.
 
Rozmawiał Sebastian Kucharski

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter




 
"Nie chcemy odbierać prasie chleba"

Rozmowa z Robertem Bednarskim, prezesem Grupy Onet.pl

 
„Jeśli ktoś mówi o etyce, niech przyjrzy się najpierw mediom, w których pracuje”

Rozmowa z Igorem Janke, dziennikarzem, który odszedł do PR, ale z mediów nie zrezygnował

 
"Dostawaliśmy teksty z pseudoprawdziwymi historiami, wypreparowanymi przez sprawnych dziennikarzy"

Rozmowa z Anną Maruszeczko, redaktor naczelną miesięcznika „Uroda Życia” (na rynku od 10 października 2014)

 
Syczenie węży

Nie interesuje mnie powtarzanie czyichś kłamstw, skoro wiem, jak było naprawdę – mówi Nick Davies, jeden z najlepszych brytyjskich dziennikarzy śledczych, który powalił tygodnik Ruperta Murdocha

 
Nie chcemy już oddawać zarobionych przez nas pieniędzy

Rozmowa z Iwo Zaniewskim, który wraz z Kotem Przyborą, odchodzi z agencji PZL


< POPRZEDNIE 1234567891011
A A A


Ostatnie wywiady



















Jedynki gazet

Przegląd mediów

Były naczelny "News of the World" wyszedł z więzienia

Andy Coulson, były naczelny "News of the world" po pięciu miesiącach opuścił więzienie, w którym odbywał 18-sto miesięczną karę.

Papierowa kontrrewolucja

Skoro jest slow food, to czemu nie slow read? Oto składniki, z których sporządza się pismo nowej generacji

Internauci prześwietlają kod źródłowy systemu PKW.

Za stworzenie systemy informatycznego PKW odpowiadała łódzka firma Nabino, która jako jedyna wystartowała w lipcowym przetargu. Inne firmy prawdopodobnie uznały, że w czasie niewiele dłuższym niż trzy miesiące nie będą w stanie należycie wywiązać się ze zlecenia.

Reklama nie musi być nudna! Tam znajdziesz przykłady najlepszych spotów

Łukasz Dolata z domu produkcji filmowej Oversee Production specjalnie dla Interaktywnie.com radzi, skąd czerpać inspiracje do realizacji filmów i animacji reklamowych.

Najnowszy numer

Okładka Press

Luz w głowie

Podczas dyskusji w „Gazecie Wyborczej” padł argument o obywatelskiej postawie. A ja spytałam: „Jak wszyscy będą obywatelami, to kto będzie dziennikarzem?” – mówi Elżbiecie Rutkowskiej dziennikarka Ewa Siedlecka

Nasze debaty

Wygrywają marki z pomysłem

O tym, jak dziennikarze i konsumenci wpływają na brandy i co zmieniły social media w pracy PR-owców, rozmawialiśmy w warszawskim hotelu Hilton przed ogłoszeniem wyników badania Top Marka

Lojalność jak religia

Prawdziwa lojalność to bliska relacja konsumenta z marką, w której cena produktu przestaje mieć znaczenie – podkreślają uczestnicy debaty zorganizowanej przez „Press” w siedzibie Diners Club International

Z przeszłości do przyszłości

O polskiej transformacji i roli, jaką odegrały w niej media, rozmawialiśmy podczas debaty zorganizowanej z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie

Pozytywnie o zdrowiu

O promocji zdrowego stylu życia rozmawialiśmy w debacie zorganizowanej w Centrum Olimpijskim w Warszawie

Początek drogi

Zrównoważony rozwój miast i regionów to wyzwanie, przed którym stoją samorządy i firmy.

Marka marzenie

Debata fachowców o tym, jak brand uczynić ikoną.

Archiwum tekstów



Freelinker

fotoreporter
fotoreporter
Copyright 2014© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine