Zobacz także:
 
Wywiady

'Młodzi warszawiacy wolą Google’a niż gazetę'

"Młodzi warszawiacy wolą Google’a niż gazetę"



 – mówi Andrzej Załucki, były redaktor naczelny ”Życia Warszawy”, dziś dyrektor działu marketingu i PR w Echo Investment
Odchodząc z "Życia Warszawy" w 2007 roku wraz z poprzednim wydawcą Michałem Sołowowem spodziewał się Pan, że dziennik ten za cztery lata zostanie zamknięty?
 
Nie. Szukaliśmy wydawcy, który zagwarantuje tytułowi, z tak dużymi tradycjami, przetrwanie na rynku czytelniczym. Obligował nas do tego sentyment do tytułu, nie tylko mieszkańców stolicy, ale czytelników z całego kraju.
 
"Życie Warszawy" miało przez ostatnie lata wielu właścicieli, ale nikt nie miał na nie pomysłu, który zapewniłby tej gazecie sukces. W stolicy, największym mieście w Polsce, nie ma miejsca na lokalny dziennik?
 
Warszawa jest tyglem ludzi z całego kraju. Większość pracowników stołecznych firm nie urodziła się w Warszawie, nie ma tu korzeni, nie potrzebuje informacji o mieście z gazety, kupowanej w kiosku. Z kolei młodzi warszawiacy czerpią wiedzę o stolicy z Google’a.
 
Po ”Życiu Warszawy” przyjdzie czas na zamknięcie kolejnych dzienników regionalnych”?
 
Wierzę, że one nie znikną. Ludzie chcą informacji z miejsca, gdzie mieszkają. Nośnik informacji zmienia się, nie musimy kupować papierowego wydania, wszystko możemy mieć w urządzeniach mobilnych. Ale także do nich ktoś musi te informacje dostarczać, więc redakcje są potrzebne. Przetrwają redakcje, które tak pojmują swoją misję i dostosują do tego swoją taktykę.
 
Czy Michał Sołowow, w którego firmie Pan pracuje, myśli jeszcze o interesach na medialnym rynku?
 
O ile wiem, stworzenie koncernu medialnego nie jest w sferze jego zainteresowań.
 
Chciałby Pan jeszcze wrócić do pracy w mediach?
W public relations też liczy się przekazywanie wiedzy, której ktoś potrzebuje. Dostarczam mediom rzetelnych informacji, które za ich pośrednictwem docierają do ludzi. Nie jest dla mnie istotne,  czy robię to bezpośrednio pracując w mediach.
 
Rozmawiał Sebastian Kucharski

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter



 
Nie ocenialiśmy tylko warsztatu pracowników TVP

Rozmowa z Ewą Ger, dyrektor biura zarządzania zasobami ludzkimi Telewizji Polskiej

 

 
 
Podziwiam szycie

"Uwielbiam, jak jest dym: odbijanie KDT, zamieszki na Euro 2012, Marsz Niepodległości z kostką TVN na mikrofonie…" - rozmowa z Filipem Chajzerem, reporterem „Dzień dobry TVN”

 
Można chodzić z politykami na wódkę i informować rzetelnie

Rozmowa z Ewą Milewicz, dziennikarką „Gazety Wyborczej”

 
Oszczędności dobrze nam wychodzą

Fragment rozmowy z nowym prezesem Agory Bartoszem Hojką - całość zostanie opublikowana w kwietniowym wydaniu miesięcznika "Press".


< POPRZEDNIE 1234567891011
A A A


Ostatnie wywiady



















Przegląd mediów

Allegro chce zmienić Google’a

W Brukseli ważą się losy decydującej o miliardach hierarchii wyników wyszukiwania. Allegro dorzuca swoje trzy grosze.

Dobroczynność jest medialna

W Polsce kilku nadawców zdecydowało się wykorzystać markę i zasięg do prowadzenia działalności charytatywnej. Widzowie oswoili się z fundacjami Polsatu czy TVN. W podobne inicjatywy angażuje się Fundacja Radia Zet

Dotyk jest lepszy niż klawiatura i touchpad?

O tym, że dotyk jest chyba najbardziej intuicyjnym i naturalnym dla człowieka interfejsem, który można wykorzystać do sterowania, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Potwierdzają to nie tylko badania zlecane na rzecz zarówno różnych instytutów, jak i firm takich jak Intel, które ciągle starają się polepszać wrażenia użytkowników płynące z interakcji z nowoczesnym sprzętem i technologiami.

Źródło Pinterest

Pinterest jest niewyczerpanym źródłem zdjęć, często przepięknych ujęć, pełnym grafik, instrukcji, filmików czy infografik. Bardzo często staje się też inspiracją dla wielu community managerów, którzy decydują się na pobieranie zdjęć stamtąd, by dodać je na Facebooka. Niestety, łamią prawo.

Najnowszy numer

Okładka Press

Zestarzeć się jak Mick Jagger

Zestarzeć się jak Mick Jagger – z Romanem Osicą z RMF FM rozmawia Renata Gluza

Archiwum tekstów



Freelinker

redaktor stron WWW
fotoreporter
dziennikarz prasowy

Nasze debaty

Początek drogi

Zrównoważony rozwój miast i regionów to wyzwanie, przed którym stoją samorządy i firmy.

Marka marzenie

Debata fachowców o tym, jak brand uczynić ikoną.

Copyright 2014© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine