Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 23, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Larry Ellison przedstawia 40 mld dol. gwarancji na sfinansowanie przez Paramount kupna WBD

Larry Ellison wspiera syna w walce Paramountu z Netflixem o przejęcie Warner Bros. Discovery (screen: YouTube/Bloomberg Podcasts)

Larry Ellison, współwłaściciel Oracle i jeden z najbogatszych ludzi świata, osobiście zagwarantował 40,4 mld dol. dla Paramount Skydance potrzebne do kupna Warner Bros. Discovery. Właścicielem Paramount jest jego syn David Ellison. Jednocześnie Netflix zrefinansował część swojego kredytu pomostowego w wysokości 59 mld dol., aby wesprzeć potencjalne przejęcie WBD.

Gwarancja udzielona przez Ellisona seniora ma na celu rozwianie wątpliwości zarządu Warnera dotyczących możliwości finansowania Paramountu i braku pełnego wsparcia rodziny Ellisonów. Po tym ogłoszeniu akcje WBD wzrosły o 3 proc., zaś Paramountu o 7 proc.

WBD wzywał do odrzucenia oferty Paramountu

W ramach zmienionych warunków umowy Ellison zgodził się również nie odwoływać rodzinnego funduszu powierniczego ani nie przenosić swoich aktywów w trakcie trwania transakcji.

Czytaj też: Udziałowiec Warner Bros. Discovery wbrew decyzji zarządu jest otwarty na ofertę Paramountu

Działania te są następstwem wezwania Warner Bros. Discovery do odrzucenia przez akcjonariuszy oferty Paramountu o wartości 108,4 mld dol. z powodu wątpliwości co do jej finansowania i braku pełnej gwarancji ze strony rodziny Ellisonów. Inwestorzy WBD, w tym piąty co do wielkości akcjonariusz Harris Associates, zadeklarowali jednak, że będą otwarci na zmienione oferty Paramountu, jeśli przedstawi on lepszą propozycję i rozwiąże problemy z warunkami umowy.

Netflix, którego oferta w wysokości 82,7 mld dol. została już zaakceptowana przez zarząd Warner Bros. Discovery, zrefinansował tymczasem część swojego kredytu, potwierdzając wypłacalność.

Jeżeli Paramount nie zrealizuje oferty wrogiego przejęcia, to umowa sprzedaży WBD firmie Netflix zostanie sfinalizowana po wydzieleniu przez Warner Bros. jednostki Global Networks w trzecim kwartale 2026 roku.

Czytaj też: Donald Trump zabiera głos w sprawie Warner Bros. Discovery: "CNN powinno zostać sprzedane"

(MAC, 23.12.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.