TVP o ofercie handlowej na 2026 rok: "Proponujemy umiarkowany wzrost cen"
"Podchodzimy ostrożnie do możliwości reklamodawców w przyszłym roku i dlatego proponujemy umiarkowany wzrost cen naszych ofert" - wyjaśnia Marcin Gudowicz (fot. materiały prasowe)
Biuro reklamy i marketingu TVP poinformowało, że od 2026 roku ceny w pakietach gwarantowanej widowni wzrosną o 5 proc.
TVP przedstawiła szczegóły przyszłorocznej oferty handlowej, potwierdzając tym samym ustalenia "Presserwisu".
TVP promuje reklamodawców obecnych online
"Zrozumienie realiów gospodarczych i presji kosztowej po stronie reklamodawców znalazło odzwierciedlenie w umiarkowanej i jednolitej procentowo podwyżce cen w pakietach gwarantowanej widowni – obejmującej wszystkie progi w sposób proporcjonalny, przewidywalny i łatwy do estymacji w planowaniu budżetów rocznych" – podała TVP.
Czytaj też: Rada programowa TVP chce cofnięcia decyzji o ograniczeniu współpracy z przewodniczącą
"Podchodzimy ostrożnie do możliwości reklamodawców w przyszłym roku i dlatego proponujemy umiarkowany wzrost cen naszych ofert oraz szereg nowych ułatwień dla reklamodawców wiążących się z Telewizją Polską" – wyjaśnia w komunikacie Marcin Gudowicz, dyrektor biura reklamy i marketingu TVP.
Nowością w ofercie handlowej na 2026 rok jest premiowanie reklamodawców, którzy deklarują większą obecność w zakresie reklamy online. Wyższa deklaracja w digitalu daje dostęp do preferencyjnych stawek w telewizji linearnej, a złożenie deklaracji online na poziomie oczekiwanym względem deklaracji telewizyjnej otwiera drogę do dodatkowego rabatu oraz korzystniejszych indeksów długości spotów. Jednocześnie minimalny poziom inwestycji w digital został ustawiony na poziomie 12 proc.
Od 2026 roku gwarancja średniej ceny cennikowej obejmie wszystkich klientów spełniających obniżony próg – minimum 70 proc. udziału zakupów cennikowych (w 2025 roku wymagane było 100 proc.).
Przy niższym niż dotychczas udziale cennika na antenach głównych możliwe będzie uzyskanie maksymalnego opustu. Z poziomu 100 proc. obniżono wymóg do 90 proc. w 2026 roku.
Dodatkowy rabat 5 proc. otrzymają także klienci składający deklarację telewizyjną nie niższą niż wydatki w 2025 roku.
Czytaj też: Pracownicy TVP otrzymają 2 tys. zł na święta
(KOZ, 14.12.2025)










