Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Maj 23, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Orlen: Polska Press znacząco poprawiła wyniki w pierwszym kwartale

Orlen kupił Polska Press w 2021 roku za 210 mln zł (fot. Marcin Obara/PAP)

Polska Press w pierwszym kwartale 2025 roku znacząco poprawiła swoje wyniki - przekazał "Presserwisowi" Orlen właściciel spółki. Trwająca restrukturyzacja ma zwiększyć jej atrakcyjność dla potencjalnych inwestorów.

Prezes Orlenu Ireneusz Fąfara już w czerwcu 2024 roku - trzy miesiące po tym, jak objął stanowisko - w rozmowie z "Financial Times" zapowiedział sprzedaż Polska Press. "Będziemy szukać inwestora, który będzie w stanie kupić ją od nas po uczciwej cenie" - powiedział. Z kolei w styczniu 2025 roku serwisowi Wnp.pl powiedział, że trwają przygotowania do procesu. "Zaczęliśmy w czerwcu ubiegłego roku i właśnie w okolicach czerwca chcemy rozpocząć proces sprzedaży" - zadeklarował wtedy.

W czwartek, kiedy Orlen prezentował wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 roku, "Presserwis" zapytał koncern, na jakim etapie jest sprzedaż Polska Press i czy proces sprzedaży już się rozpoczął.

"Kontynuujemy restrukturyzację spółki, by zwiększyć jej atrakcyjność dla potencjalnych inwestorów" - przekazał "Presserwisowi" zespół prasowy Orlenu. Spółka wyjaśniła, że proces ten "polega zarówno na optymalizacji kosztów, jak i zwiększeniu efektywności przychodowej".

"Nasze konsekwentne działania przynoszą oczekiwane efekty. Polska Press znacząco poprawiła swoje wyniki. W pierwszym kwartale tego roku osiągnęła wynik netto wyższy o 1,5 mln zł od planowanego oraz o prawie 13 mln zł wyższy niż w tym samym okresie zeszłego roku" - podał "Presserwisowi" Orlen.

Orlen kupił Polska Press w 2021 roku za 210 mln zł. Koncernem kierował wówczas Daniel Obajtek.

Do Polska Press należy około 500 portali internetowych. W kwietniu 2025 roku serwisy internetowe wydawnictwa odwiedziło 15,5 mln internautów (dane Mediapanel). Wydaje również 20 gazet regionalnych (w pierwszym kwartale 2025 roku najwyższą sprzedaż miała "Gazeta Pomorska" - 9 021 egz., dane PBC) i 

W 2023 roku wydawnictwo miało 364,2 mln zł przychodów ze sprzedaży i 14,3 mln zł straty. Sprawozdanie za 2024 rok nie jest jeszcze dostępne w Krajowym Rejestrze Sądowym.

(KOZ, 23.05.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.