Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 14, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prof. Jędrzejewski: projekt ustawy medialnej przewiduje zmniejszenie liczby oddziałów terenowych TVP

Projekt ma przewidywać utworzenie zaledwie dziewięciu ośrodków regionalnych TVP i trzech redakcji terenowych

Według medioznawcy prof. Stanisława Jędrzejewskiego z Akademii Leona Koźmińskiego projekt nowej ustawy medialnej zakłada zmniejszenie liczby oddziałów terenowych Telewizji Polskiej.

Prof. Stanisław Jędrzejewski mówił o tym w poniedziałek, podczas konferencji naukowej we Wrocławiu. Z przekazanych przez niego informacji wynika, że projekt przewiduje utworzenie zaledwie dziewięciu ośrodków regionalnych TVP i trzech redakcji terenowych w miejsce obecnych 16 ośrodków.

"Mediom publicznym potrzeba radykalnej zmiany"

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ma opublikować projekt ustawy medialnej na przełomie maja i czerwca.

Czytaj też: W dniu wyborów Republika z badaniem exit poll Ogólnopolskiej Grupy Badawczej

Medioznawcy uważają jednak, że propozycje są niewystarczające. – Mediom publicznym potrzeba radykalnej zmiany, a nie jedynie kosmetyki poprzez aktualizację ustawy – mówi prof. Jędrzejewski i wskazuje, że roszady w mediach wynikają nie tylko z sytuacji politycznej, ale również ze zmian w technice. A te, jego zdaniem, wdrażane są przez media publiczne bardzo zachowawczo.

Prof. Weronika Świerczyńska-Głownia z Uniwersytetu Jagiellońskiego wskazuje jako problem w zmianach mediów publicznych prowizoryczność proponowanych rozwiązań. – Widać tu próbę realizacji polityki, a o mediach publicznych trzeba myśleć z wieloletnim wyprzedzeniem. Tu potrzeba myślenia nie o tym, co za 3-4 lata, ale za 20-30 lat i to takiego, które zachęci odbiorcę do korzystania z mediów publicznych także wtedy – stwierdza.

"Nie da się zadekretować przyzwoitości"

Zdaniem prof. Jędrzeja Skrzypczaka z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu w Polsce nie da się stworzyć prawa, które ograniczałoby możliwości przejęcia mediów publicznych przez władze.

Czytaj też: Rada programowa TVP pierwszy raz zbierze się dopiero po wyborach

– Normą prawną nie da się zadekretować przyzwoitości – wskazuje Skrzypczak i dodaje, że nawet pomysł rozdzielenia funkcji prezesa rozgłośni regionalnej od funkcji redaktora naczelnego spotkał się w regionalnych stacjach z oporem obecnych likwidatorów.

– Nie widzę dziś szans na stworzenie prawdziwych mediów publicznych – komentuje Jan Dworak, były prezes TVP i przewodniczący KRRiT. – Ten wniosek opieram na doświadczeniach ostatnich 30 lat.

Czytaj też: Debata w TVP za długa i mało konkretna. Ze Stanowskiego zadowolone media wspierające PiS

(PAR, 14.05.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.