Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 02, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix po 25 latach zakończył wysyłanie filmów pocztą. Czerwona koperta przeszła do historii

Czerwone koperty z filmami w środku w piątek powędrowały do klientów po raz ostatni (screen: YouTube/Netflix)

Netflix w piątek 29 września zakończył funkcjonującą przez ćwierć wieku usługę wypożyczania płyt DVD i Blu-ray oraz wysyłania ich pocztą. 

Firma Netflix powstała w roku 1997. Od 1998 rozpoczęto wysyłanie płyt pocztą. Pierwszym wysłanym filmem w czerwonej kopercie był "Sok z żuka" Tima Burtona. Nie ujawniono natomiast dotąd, jaki tytuł przewidziano jako ostatni. Usługa nie była rozpowszechniona w Polsce, działała w Stanach Zjednoczonych.

Polecamy: "Do końca uprawiać zawód, grając fair" - mówi nam Mirosław Żukowski, legendarny dziennikarz sportowy

Netflix w 2007 roku uruchomił platformę streamingową, ale nie zaprzestał wysyłania płyt pocztą. Jeszcze pięć lat później usługa przynosiła ponad 1 mld dol. rocznie, stanowiąc ok. jednej trzeciej całych dochodów Netflixa. Przed rokiem wpływy z usługi pocztowej wyniosły ok. 146 mln dol. Firma uznała ją za nieopłacalną. Decyzję ogłoszono w kwietniu, tak więc piątkowy dzień nie był dla nikogo zaskoczeniem.

"Netflix wyśle swoje ostatnie DVD 29 września 2023 roku. Mimo to czerwona koperta pozostaje trwałym symbolem naszej miłości do rozrywki" - napisano wtedy na oficjalnym koncie firmy na Twitterze.

W przypadku standardowych subskrypcji, klienci mieli możliwość wypożyczenia maksymalnie trzech płyt DVD jednocześnie przez dowolny okres, pod warunkiem, że opłacali miesięczną subskrypcję w wysokości 19,99 dol.

Przez 25 lat Netflix wysłał ponad 5,2 mld filmów do 40 mln subskrybentów usługi.

(MAC, 02.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.