Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 19, 2006

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Laureaci nagród Grand Press 2006

Na wczorajszej gali Grand Press przyznano nagrody za najlepsze materiały dziennikarskie.

Spośród 498 prac nadesłanych na konkurs Grand Press do finału przeszło 56 – w ośmiu kategoriach. Grand Press w kategorii news otrzymali Tomasz Sekielski i Andrzej Morozowski z TVN-u za program ”Teraz my!”, w którym ujawnili nagrane ukrytą kamerą polityczne targi posłów PiS-u nakłaniających posłankę Renatę Beger do przejścia do ich partii. Grand Press w kategorii dziennikarstwo śledcze otrzymał dziennikarz ”Rzeczpospolitej” Bertold Kittel za cykl 11 artykułów na temat szefa PZU Jaromira Netzela. W kategorii publicystyka Grand Press przypadł Aleksandrowi Smolarowi za tekst opublikowany w ”Tygodniku Powszechnym” pt. ”Melduję się z życzeniami, Panie Prezydencie” - autor w formie życzeń dla nowo wybranego prezydenta pokazał, z jakimi wyzwaniami przyjdzie się zmierzyć Lechowi Kaczyńskiemu na tym urzędzie. Grand Press w kategorii wywiad otrzymał Szymon Hołownia za ”Niebo dla gołębi” - opublikowany w ”Rzeczpospolitej” wywiad z teologiem księdzem prof. Jerzym Szymikiem o sensie cierpienia. Grand Press za reportaż prasowy zdobyła Joanna Wojciechowska za tekst ”500 euro za ciało, które zje kilogram” – o bezrobotnych z Mazur, którzy dorabiali szmuglowaniem heroiny w żołądkach. Grand Press za reportaż radiowy otrzymał Cezary Galek z Radia Zachód za reportaż ”Kołysanka dla Brajana” - o sześcioletnim Brajanie, który dramatycznym telefonem o pożarze uratował swojego ojca. Za reportaż telewizyjny nagrodą Grand Press wyróżniono materiał ”Kardiochirurg bez serca” Daniela Zielińskiego z TVN-u – materiał odkrywa zaskakującą prowokację, którą przygotował lekarz Kliniki Kardiochirurgii w Białymstoku po to, by wmówić opinii publicznej i śledczym, że jego szef bierze łapówki. W kategorii dziennikarstwo specjalistyczne Grand Press otrzymał Roman Młodkowski z TVN-u za odcinek programu ”Firma” pt. ”Nurkowanie”. Wszyscy nagrodzeni otrzymali czeki na równowartość 1000 euro. Organizatorem obu konkursów jest miesięcznik ”Press”. Sponsorami tegorocznej gali Grand Press były firmy: Fortis Bank, General Motors Poland - importer samochodów Saab, Kompania Piwowarska, sieć telefonii komórkowej Plus, Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta, Vattenfall. Zobacz pełną relację ze zdjęciami z Grand Press 2006

(RG, 19.12.2006)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.