Temat: prasa

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

WP z największą liczbą reakcji w mediach społecznościowych

Pixabay

Wirtualna Polska w styczniu br. miała najwięcej interakcji w mediach społecznościowych – wynika z analizy firmy Storyclash dla "Presserwisu". Najczęściej internauci reagowali na reportaż "Superwizjera" TVN nt. polskich neonazistów.

Badanie uwzględnia aktywność na Facebooku, Twitterze, Instagramie i YouTube.

Łącznie, jak wyliczył dla "Presserwisu" Storyclash, polskie serwisy informacyjne odnotowały w styczniu 29,9 mln interakcji (reakcji, komentarzy, udostępnień), o 33,7 proc. więcej, niż w grudniu ub.r.

Najwięcej interakcji miała Wirtualna Polska – 2,56 mln (wzrost o 53,9 proc. w stosunku do grudnia ub.r.), Vogule Poland – 2,35 mln (portal pojawił się po raz pierwszy w zestawieniu) i Tvn24.pl – 1,96 mln (wzrost o 29 proc.).

Jeśli chodzi o treści, to najczęściej użytkownicy mediów społecznościowych reagowali na post pt. "Za Hitlera i naszą ojczyznę, ukochaną Polskę" (https://www.tvn24.pl/superwizjer-w-tvn24,149,m/superwizjer-tvn-z-kamera-w-srodowisku-polskich-neonazistow,807953.html) opublikowany 20 stycznia br. przez serwis Tvn24.pl, który odsyła do reportażu dziennikarzy programu "Superwizjer".

W czołówce był również artykuł w Gazeta.pl z 14 stycznia br. pt. "Wyjątkowy gest księdza z Elbląga. Całą tacę oddał do puszki WOŚP"

(GDYJ, 09.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: prasa

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook testuje przycisk do zgłaszania niestosownych komentarzy

(fot. geralt / pixabay.com)

Wąska grupa użytkowników Facebooka w USA uzyskała testowo dostęp do funkcji "downvote". Przycisk umieszczony obok "polubień" i "odpowiedzi" ma pozwalać na zgłaszanie niestosownych i mylących komentarzy pod publicznymi wpisami - podał w piątek Bloomberg.

Facebook zastrzega, że w założeniu "negatywne głosy" mają być sposobem na podniesienie skuteczności moderacji treści w serwisie, a nie "antylajkiem" czy minusem wyrażającym niezgodę czy dezaprobatę. Podobny system funkcjonuje między innymi na Reddicie. Testy mają określić, w jaki sposób nowa funkcja będzie wykorzystywana przez użytkowników. W obecnej wersji jej wykorzystanie w żaden sposób nie odbija się na pozycjonowaniu komentarzy.

W przeszłości serwis wielokrotnie wykluczał wprowadzenie negatywnych ocen, aby nie tworzyć przestrzeni dla internetowych trolli i tzw. hejtu. Ewentualne wprowadzenie nowej funkcji nie byłoby jednak pierwszą poważną zmianą w facebookowym systemie oceniania komentarzy. Wcześniej w 2016 roku firma zastąpiła podstawowe polubienia (kciuk w górę) pulą reakcji, obejmującą również emotikony wyrażające między innymi zaskoczenie, gniew i smutek.

Serwis Marka Zuckerberga prowadzi obecnie intensywne prace nad zmianami w systemie moderacji treści. Ma to związek z dochodzeniem amerykańskiego Kongresu w sprawie roli mediów społecznościowych (obok Facebooka zwłaszcza Twittera i YouTuba) do rozpowszechniania dezinformacji oraz treści ekstremistycznych. Z tego względu firma zapowiedziała wcześniej znaczące zwiększenie liczby moderatorów serwisu oraz inżynierów pracujących nad wykrywaniem i blokowanie fałszywych kont, ochroną przed nadużyciami (jak oszustwa i przypadki nękania) i poprawą systemu zgłaszania niewłaściwych treści.

(PAP, 09.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY