Dział: OPINIE

Dodano: Styczeń 12, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Badanie TVP ma nikłą wartość - mówi Katarzyna Baczyńska z domu mediowego Codemedia

Katarzyna Baczyńska (fot. archiwum)

Z Katarzyną Baczyńską rozmawia Maciej Kozielski.

TVP uruchomiła pomiar oglądalności, alternatywny do badań telemetrycznych Nielsena. Jak ocenia Pani wartość rynkową takiego badania?
Moim zdaniem póki nie jest ekstrapolowane na populację i nie spełnia wymogów badania telemetrycznego jest niczym innym jak danymi z dekoderów jednego dostawcy usług telewizyjnych. Z punktu widzenia pracownika domu mediowego, takie badanie na razie ma wartość nikłą. Aczkolwiek zgadzam się z tym, że można za jego pomocą analizować pewne trendy na jakiejś grupie.

Czy Pani zdaniem w obecnej sytuacji rynkowej jest w ogóle potrzebne nowe badanie?
Przydałoby się na pewno poszerzenie próby, jeżeli chodzi o liczebność panelu w Nielsenie i z tego co wiem to ma się wydarzyć. Ale przede wszystkim jest potrzebne badanie, które będzie łączyć dane z telewizji i z internetu.

Ruch TVP może zmusić Nielsena do zmian w swoim badaniu telemetrycznym?
Myślę, że zapowiedzi Nielsena dotyczące powiększenia panelu poniekąd też stąd wynikają. Prawda jest taka, że przy tak dużym rozdrobnieniu stacji telewizyjnych, rzeczywiście panel powinien być większy.

Maciej Kozielski

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: prasa

Dział: OPINIE

Dodano: Styczeń 17, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rynek prasy męskiej wciąż ma potencjał - uważa Maciej Niepsuj z MullenLowe MediaHub

Maciej Niepsuj (fot. archiwum)

Z Maciejem Niepsujem, buying directorem w domu mediowym MullenLowe MediaHub rozmawia Jolanta Korucu.

Segment magazynów dla mężczyzn w Polsce wydaje się być zagospodarowany. Jest jeszcze miejsce dla takiego magazynu jak "L'officiel Hommes Polska"?
Rynek prasy męskiej wciąż ma potencjał, więc znajdzie się miejsce dla ambitnego tytułu o modzie męskiej. Poszczególne magazyny są albo bardzo precyzyjnie skierowane do wąskich grup czytelników, albo wydawcy chcą za ich pomocą dotrzeć do wszystkich naraz. A jak wszyscy wiemy z reklamy Ace "jak coś jest do wszystkiego to jest do..." Realną konkurencją dla "L'officiel Hommes" będzie "Esquire", ale też przykładowo "Logo". Konkurencja spora, ale rynek jest rosnący.

Jakich czytelników może zainteresować tytuł?
Będzie to wąska grupa, zamożnych czytelników, dla których cena dziewiętnastu złotych za 200-stronicowy magazyn, nie będzie barierą. Po "L'officiel Hommes" sięgną także czytelnicy z grupy aspirującej. Wyzwaniem będzie utrzymanie czytelnika. Ważne będą interesujące nazwiska, wysoki poziom merytoryczny. To nie może być kolejny tytuł z przedrukami i kolorowymi zdjęciami.

Na jakie więc reklamy może liczyć wydawca, czyli Kustra Group?
Z reklamowego punktu widzenia grupa czytelników jest mała, ale atrakcyjna. To grupa, do której ciężko dotrzeć za pomocą klasycznych mediów, wiec poza wydaniem papierowym kluczowym będzie odpowiednie wykorzystanie potencjału e- wydania i możliwości jakie daje online.

(17.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo