Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 03, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT do dziennikarza "GW": Hanna Karp za ekspertyzę otrzymała 5 tys. zł brutto

(fot. pixabay.com)

Hanna Karp za przygotowanie ekspertyzy, na podstawie której Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała o nałożeniu kary na nadawcę TVN 24, dostała 5 tys. zł brutto.

Dziennikarz "Gazety Wyborczej" Bartosz Chyż wystąpił do KRRiT z wnioskiem o udostępnienie treści ekspertyzy, jak i treści umowy na przygotowanie tej opinii. Krajowa Rada odpowiedziała Chyżowi, że nie może upublicznić raportu, bo jest on włączony do akt postępowania, które "w chwili obecnej (...) znajduje się na etapie możliwości skorzystania przez stronę z sądowej procedury odwoławczej". Za jego przygotowanie Hanna Karp otrzymała 5 tys. zł brutto.

Jak informowaliśmy, Hanna Karp jest pracownikiem KRRiT - pracuje w gabinecie członka Krajowej Rady Janusza Kaweckiego na stanowisku eksperta.

(KOZ, 03.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 03, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Według danych Nielsena rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o ponad 10 proc.

(fot. pixabay.com)

Łączne cennikowe wpływy reklamowe wszystkich telewizji urosły w 2017 roku o 10,5 proc. w porównaniu z 2016 rokiem.

Z danych Nielsen Audience Measurement, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że największe przychody z reklam uzyskał Polsat - 4,35 mld zł. To oznacza wzrost o 13,9 proc. względem 2016 roku. Wpływy reklamowe TVN urosły o 14,5 proc. (do 3,23 mld zł), TVP 2 - o 15,9 proc. (do 1,31 mld zł). Przychody TVP 1 z tego tytułu były o 14,7 proc. niższe niż rok wcześniej i wyniosły 1,19 mld zł.

Najwięcej na reklamę w telewizji w 2017 roku wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Według danych cennikowych przeznaczyła łącznie 1,42 mld zł, czyli o 26,5 proc. więcej, niż w 2016 roku.

Wśród największych reklamodawców w telewizji znalazły się także: Nestlé - 666,9 mln zł (wzrost o 21,6 proc.), Polkomtel - 630,3 mln zł (wzrost o 68,5 proc.), Polpharma - 620,3 mln zł (wzrost o 17,6 proc.) i Unilever - 590 mln zł (wzrost o 17,6 proc.).

(KOZ, 03.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo