Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 01, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Branża OOH w 2018 roku nastawi się na digital

(fot. pixabay.com)

Przedstawiciele firm reklamy zewnętrznej prognozują, że dominującym trendem w 2018 roku będą działania realizowanie w oparciu o digital. Liczą też na większe wpływy z okazji wyborów samorządowych.

- Główne wyzwania w roku 2018 to kontrola i udział w dalszym wzroście segmentu DOOH w oparciu o programatic oraz kojarzenie komunikacji z reklamą online – mówi Joanna Hutnik, wiceprezes Synergic i prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Reklamy Wielkoformatowej. Zwraca przy tym uwagę, że digital out-of-home coraz częściej stawia na personalizację treści i na kontekst. Jej zdaniem widoczne będą na polskim rynku działania DOOH "na miarę rozwiązań światowych". - Będzie to miało coraz bardziej zauważalne odzwierciedlenie w zwiększających się wydatkach w tym segmencie. To trend na kilka lat, bo dystans, jaki dzieli nasz rynek od Europy, jest potężny – komentuje Hutnik.

- Dostrzegamy coraz mocniejszą korelację pomiędzy OOH a digitalem, dlatego w 2018 roku rozszerzymy pakiet rozwiązań z zakresu reklamy w internecie. Będziemy też umacniali na rynku pozycję ekoplakatu, czyli unikalnego podłoża drukarskiego, które oferujemy jako jedyna firma – zapowiada z kolei Andrzej Grudziński, pełnomocnik zarządu Cityboard Media.

Marek Kuzaka, prezes AMS: - Przewidujemy, że w 2018 roku będzie kontynuowany trend łączenia analogowej reklamy OOH z funkcjonalnościami cyfrowymi. Użycie technologii cyfrowych umożliwia OOH stawanie się medium kontentowym, dostosowującym się do kontekstu czasu, miejsca i okoliczności.

Prezes AMS spodziewa się również większego zainteresowania rozwiązaniami proekologicznymi ze strony zarówno klientów biznesowych, jak i samorządów.
Natomiast jak informuje Agnieszka Szlaska, dyrektor ds. komunikacji i promocji Clear Channel Poland, firma ta skoncentruje się na kompleksowych rozwiązaniach: rozwoju sieci digital i oferty reklamy tranzytowej oraz na umacnianiu pozycji w zakresie wykorzystania nośników typu citylight. Natomiast firma Jet Line będzie inwestowała w nośniki digitalowe (w 2017 roku kupiła platformę MyLED integrującą 444 ekrany cyfrowe) i tradycyjne (sieć Motorway, czyli billboardy przy trasach; samochody MobiJet z billboardami).

Przedstawiciele rynku reklamy zewnętrznej wiążą też nadzieje z wyborami samorządowymi w 2018 roku. - Obok Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Rosji wybory samorządowe to najważniejsze wydarzenie dla branży reklamowej w Polsce w 2018 roku. Od kilku miesięcy czynimy przygotowania do wyborów, chcąc zaoferować klientom nowoczesne rozwiązania reklamowe – mówi Andrzej Grudziński z Cityboard Media.

- Trudno wyobrazić sobie wybory samorządowe bez kampanii outdooru, zatem oczywiście zakładamy współpracę z komitetami i ich agencjami czy domami mediowymi. Raczej nie są to jednak dla nas budżety o kluczowym znaczeniu – zaznacza Agnieszka Maszewska, zajmująca się komunikacją w Jet Line. A Marek Kuzaka z AMS zwraca uwagę, że dobrą praktyką jest, gdy klienci, planując działania marketingowe, uwzględniają kalendarz wyborczy. - Jeżeli w związku z tym przeniosą swą aktywność reklamową na inne miesiące roku, będzie to miało pozytywny wpływ na wielkość rynku outdooru – stwierdza.

Według raportu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej i domu mediowego Starcom estymowana wielkość sprzedaży reklamy zewnętrznej, tranzytowej i DOOH w trzecim kwartale 2017 roku wyniosła ponad 105,1 mln zł (spadek o 12 proc. względem tego samego kwartału 2016 roku).

(IKO, 01.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.