Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 28, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP wprowadzi zimową ramówkę 2 stycznia i zapowiada nowe formaty

"The Voice Kids" nadawany jest w 30 krajach, w tym w USA i Wielkiej Brytanii. Premiera polskiej edycji 1 stycznia 2018 roku w TVP 2 (screen z YouTube)

2 stycznia 2018 roku Telewizja Polska wprowadzi zimową ramówkę, ale zmiany na antenie pojawią się już dzień wcześniej. TVP w zimie nie rezygnuje z premier w prime time, zapowiada też premierę nowych formatów. Ramówka wiosenna w TVP zacznie obowiązywać 26 lutego, czyli dwa tygodnie później niż w TVN.   

Telewizyjna Jedynka 1 stycznia 2018 roku rozpocznie emisję wyprodukowanej przez TVP telenoweli historycznej "Korona królów". Serial będzie emitowany od poniedziałku do czwartku o 18.30. Ponadto TVP 1 wprowadza nowy cykl dokumentalny "Weterani. Wyrwani śmierci" o polskich żołnierzach walczących w Afganistanie - premiera we wtorek 2 stycznia o godz. 22.05. 

Jak już informowaliśmy, w ramówce zimowej TVP 1 kontynuowany będzie teleturniej "The Wall. Wygraj marzenia".  Największą atrakcją ramówki zimowej mają być transmisje z imprez sportowych: Pucharu Świata w skokach narciarskich (14 transmisji w TVP 1), Pucharu Świata w biegach narciarskich (7 transmisji w TVP 2), a przede wszystkim z Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Piongjang, które na antenach głównych TVP zajmą łącznie prawie 200 godzin.

TVP 2 zimą wprowadza nowy format "The Voice Kids", czyli muzyczny talent show z udziałem dzieci w wieku od 8 do 15 lat. Program poprowadzą Barbara Kurdej-Szatan i Tomasz Kammel. Pierwszy odcinek wyemitowany zostanie 1 stycznia 2018 roku, a następne w soboty o 20.05. 

Od 26 lutego w TVP będzie obowiązywać ramówka wiosenna. Publiczny nadawca wprowadzi ją 2 tygodnie później niż TVN.

(Mackuch, 28.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 28, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Szef KRRiT: będziemy mówić o zmianach w ustawie medialnej

(screen z YouTube.com / TV Republika)

Po 25 latach obowiązywania obecnej ustawy medialnej możemy powiedzieć, że została stworzona w zupełnie innej epoce, nieadekwatnej do dzisiejszej rzeczywistości; jest to moment zmian i o tych zmianach będziemy mówić - powiedział 28 grudnia przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski.

Kołodziejski, który przemawiał podczas otwarcia konferencji poświęconej 25-leciu ustawy o radiofonii i telewizji, zwrócił uwagę, że z perspektywy ćwierćwiecza widać wyraźnie, jak istotnym elementem było wprowadzenie tej ustawy.

"To otworzyło drogę do nie zmiany, ale do tworzenia rynku medialnego w Polsce" - podkreślił. Przewodniczący KRRiT zaznaczył jednocześnie, że wiele założeń, w tym dotyczących finansowania mediów publicznych, do dziś nie zostało zrealizowanych.
Zwracał jednocześnie uwagę na pojawienie się nowych czynników kształtujących rynek medialny, takich jak rozwój europejskiego rynku cyfrowego, zmiany prawa UE czy bardzo głębokie zmiany dotykające tego, jak rozumiemy pojęcie mass mediów.

"Same paradygmaty rynku medialnego i mediów elektronicznych się zmieniają, zmienia się samo pojęcie nadawania, »broadcastingu« itd. Tych zmian rewolucyjnych, które zapoczątkowały technologie, jest bardzo dużo" - wskazał Kołodziejski.

"Po 25 latach ustawy medialnej możemy powiedzieć, że została stworzona w zupełnie innej epoce, nieadekwatnej do dzisiejszej rzeczywistości, więc jest to moment takich zmian i o tych zmianach będziemy mówić" - zaznaczył szef KRRiT.

Przypomnijmy, że w czerwcu 2016 roku Sejm uchwalił ustawę medialną zwaną pomostową, która wprowadziła instytucję Rady Mediów Narodowych (przejęła ona część kompetencji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji). Ustawa pomostowa zniosła podległość władz TVP i Polskiego Radia wobec ministra skarbu, co wprowadziła mała nowela medialna z grudnia 2015. Zgodnie z ustawą Rada Mediów Narodowych ma powoływać zarządy i rady nadzorcze Telewizji Polskiej, Polskiego Radia i Polskiej Agencji Prasowej. (PAP)

(PAP, 28.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo