Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Protestujący obrażali dziennikarkę, TVP składa zawiadomienie do prokuratury

(fot. Screen z Youtube)

8 grudnia br. Obywatele RP protestowali przed sejmem, po tym jak Sejm przyjął nową ustawę o Sądzie Najwyższym i o Krajowym Rejestrze Sądowym. Podczas relacji z protestu dziennikarka TVP była obrażana przez osoby z tłumu. TVP w poniedziałek złoży zawiadomienie do prokuratury.

„Więcej szacunku mam dla ku*** spod latarni, jak dla ciebie […] Jesteś sprzedajna za nic” – wykrzyczał jeden z protestujących do reporterki TVP Info robiącej relację do "W tyle wizji" (programu publicystyczno-satyrycznego, nadawanego w tej stacji wieczorami od poniedziałku do piątku). Chwilę wcześniej dziennikarka próbowała porozmawiać z mężczyzną i namawiała go do zachowania wzajemnego szacunku. Protestujący przeganiali też operatora kamery.

Telewizja Polska uznała, że był to atak na dziennikarkę. Jej władze zapowiedziały, że w poniedziałek 11 grudnia br. złożone zostanie zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa "w związku z utrudnianiem obowiązków służbowych dziennikarzowi TVP". Ponadto stacja oznajmiła, że zapewni prawne wsparcie atakowanej dziennikarce, jeżeli zdecyduje się ona wystąpić na drogę prawną cywilną.

Prokuraturę, a także Rzecznika Praw Obywatelskich zadeklarowała powiadomić Policja. "Zapowiadamy zdecydowane działania przeciwko prowokatorom, a zabezpieczone dowody, w tym wpisy i wypowiedzi przekażemy do Prokuratury" - napisano na profilu Policji na Twitterze. 

Do sprawy odniósł się m.in. Wojciech Czuchnowski, dziennikarz "Gazety Wyborczej", w artykule: "Też się wściekam na kłamstwa PiS. Ale k... dziennikarza TVP nie nazwę". Potępia zachowanie wobec dziennikarki i zwraca uwagę, że nikt jej nie bronił. "Dla takich zachowań nie ma usprawiedliwienia. Powinny interweniować służby porządkowe organizatorów demonstracji, powinni coś zrobić świadkowie. Zelżonej kobiecie należą się przeprosiny" - napisał Czuchnowski.


(IKO, 11.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP w 2018 roku podnosi ceny reklam i wprowadza grupę sprzedażową 16+

(fot. pixabay.com)

Oferta handlowa TVP na przyszły rok zakłada podwyżkę cen od 2 do 8 proc. w zależności od wielkości całorocznego budżetu. Wprowadzona zostaje również nowa grupa sprzedażowa: wszyscy w wieku 16+.

”Zarówno gospodarka jak i rynek reklamowy są w dobrej kondycji. Druga połowa roku w telewizji cechowała się znaczącą przewagą popytu na czas reklamowy nad jego podażą. W związku z tym podwyżka cen była nieunikniona i ma szansę zbilansować popyt z podażą” – tłumaczy w komunikacie prasowym Ewelina Czuba, dyrektor biura reklamy TVP.

Biuro reklamy TVP w 2018 roku zwiększyło liczbę progów całorocznych wydatków reklamowych, od których zależy wysokość rabatu. W przypadku nowych, najwyższych klastrów rabaty sięgają maksymalnie 50 proc. (10-11,99 mln zł) i 52 proc. (12-14,99 mln zł). Dla indywidualnie negocjowanych warunków handlowych próg inwestycji, w porównaniu z br., wzrósł z 8 mln zł do 15 mln zł.

Biuro reklamy TVP wprowadza od 2018 roku nową grupę sprzedażową – wszyscy w wieku 16+. Reklamy kupione w tej grupie będą planowane bezpośrednio po zakupie cennikowym i przed grupą wszyscy w wieku 16-59.

”Jako pierwsi rozszerzyliśmy grupę komercyjną do wieku 59. Teraz idziemy krok naprzód. Widzimy jednocześnie zmiany w strukturze demograficznej społeczeństwa i rosnącą siłę zakupową 60-latków” – stwierdziła Ewelina Czuba. Zwróciła uwagę, że osoby w wieku 18-49 odpowiadają za zakupy w wysokości 278 mld zł rocznie, a osoby w wieku 50+ - 258 mld zł. ”Możliwość zakupu nowej grupy celowej wraz z utrzymaniem grupy 16-59 pozwoli na lepsze dopasowanie kupowanych reklam do profilu konsumenta reklamodawcy” – uważa szefowa biura reklamy TVP.

Wcześniej politykę handlową na 2018 rok ogłosił TVN - podwyżka cen reklam na przyszły rok wynosi od 4 do 9,9 proc.

(KOZ, 11.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo