Dział: RADIO

Dodano: Listopad 30, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dołęgowska i Maliborska-Prażmowska wśród laureatów Złotych Mikrofonów

(fot. pixabay.com)

Hanna Dołęgowska, Maciej Kubera, Magdalena Łoś-Komarnicka, Małgorzata Maliborska-Prażmowska i Małgorzata Raducha są tegorocznymi laureatami Złotych Mikrofonów, nagród Polskiego Radia. Maliborska-Prażmowska zadedykowała nagrodę osobom, które musiały odejść z Trójki w ciągu ostatnich dwóch lat.

Hanna Dołęgowska, dyrektor i redaktor naczelna radiowej Czwórki, otrzymała Złoty Mikrofon "za otwartość na młodych słuchaczy, determinację, pomysłowość i niekonwencjonalne popularyzowanie sportu jako sposobu na życie".

Maciej Kubera z Teatru Polskiego Radia odebrał Złoty Mikrofon "za muzyczność w słowie, za słowo w muzyce, pryncypialność i kompetencje reżysera dźwięku w Teatrze Polskiego Radia".

Dziennikarkę Programu II Magdalenę Łoś-Komarnicką wyróżniono "za pasjonujące opowiadanie o muzyce dawnej i odnajdywanie dla niej współczesnego kontekstu. Za ujmującą osobowość, radiową wszechstronność i gotowość koleżeńskiej pomocy w radiowym drugim planie".

Małgorzatę Maliborską-Prażmowską z radiowej Trójki uhonorowano "za stworzenie serwisów informacyjnych o szczególnym, właściwym Trójce charakterze. Za słowa, które zawsze oddają istotę rzeczy".

"Złoty Mikrofon dedykuję tym niemal 30 osobom, które musiały odejść z Programu III w ciągu ostatnich dwóch lat - od Marcina Zaborskiego po Roberta Kantereita. Bardzo mi was brakuje” - mówiła Małgorzata Maliborska-Prażmowska, odbierając nagrodę.

Małgorzata Raducha z Programu I Polskiego Radia została nagrodzona "za umiejętność nawiązywania kontaktu ze słuchaczami, opowiadanie o rzeczach zwykłych i niezwykłych w sposób pełen kultury i emocji".

Zarząd Polskiego Radia postanowił również przyznać Honorowy Złoty Mikrofon, którego laureatem został Leszek Długosz "za obecność na antenach Polskiego Radia, dzięki której realizowana jest prawdziwa misja publicznego nadawcy, a także za wybitne osiągnięcia artystyczne i konsekwentne występowanie w obronie wartości".

Gala wręczenia Złotych Mikrofonów odbyła się w środę 29 września w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego. Nagroda została ustanowiona i po raz pierwszy wręczona w 1969 roku. Honorowy Złoty Mikrofon przyznawany jest okazjonalnie od 2002 roku.

(KOZ, 30.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Listopad 30, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

O 9,3 proc. drożeją ceny reklam w RMF FM od Nowego Roku

Wydatki na reklamę w radiu po trzech kwartałach br. spadły o 1,1 proc. (fot. WerbeFabrik/Pixabay.com)

Grupa RMF z początkiem 2018 roku podnosi ceny reklam w RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic.

Ceny reklam w RMF FM wzrosną średnio o 9,3 proc. Najwięcej trzeba będzie zapłacić za spoty w godz. 7-10 od środy do piątku. 30-sekundowa reklama kosztować będzie w tym paśmie 34,8 tys. zł – o 6,4 proc. więcej niż dotychczas w godz. 8-10 w te dni. W RMF Maxxx reklamy zdrożeją średnio o 8,1 proc., a w RMF Classic - o 7,7 proc.

- Popyt na reklamę radiową, szczególnie w drugiej połowie 2017 roku, przeszedł nasze wszelkie oczekiwania. Ogromnym wyzwaniem jest realizacja wszystkich kampanii reklamowych - wyjaśnia Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.

Ostatnio Grupa RMF zmieniła ceny reklam w RMF FM jesienią ub.r. Jej stacje zwiększają w tym roku słuchalność, a RMF Classic uruchomił nadajniki we Włocławku i w Płocku. – Te wszystkie czynniki skłoniły nas do podjęcia decyzji o wejściu w 2018 rok z nową polityką handlową, w której większe akcenty będziemy kładli na elementy ekskluzywnych warunków emisji, relacji długości spotu do ceny - zapowiada Tomasz Ramza.

To niejedyne podwyżki na rynku. Z początkiem października br. zdrożały reklamy w Radiu Zet (średnio o 2,9 proc. w godz. 6-22). Była to druga podwyżka cen stacji w tym roku, poprzednia miała miejsce w marcu br. W styczniu br. ceny reklam podniosło Polskie Radio - w radiowej Jedynce i Trójce średnio o 8,9 proc., a w Polskim Radiu 24 – o 7,3 proc.

Z szacunków domu mediowego Starcom wynika, że wydatki na reklamę w radiu po trzech kwartałach br. spadły o 1,1 proc. (w porównaniu z trzema kwartałami ub.r.), a według Agory - wzrosły o 0,5 proc.

(KOZ, 30.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo