Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 14, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Władze TVP nie reagują na kompromitujące wpisy Gmyza na Twitterze

Cezary Gmyz skasował swój pierwotny wpis, a w kolejnym słowo "faszystą" zamienił na "nacjonalistą"

Cezary Gmyz, korespondent Telewizji Polskiej w Berlinie, komentując na Twitterze wpis na temat Marszu Niepodległości 2017, napisał: "Kto za młodu nie był faszystą ten na starość będzie świnią". To nie pierwszy kontrowersyjny występ Gmyza w mediach społecznościowych. Do tej pory TVP zareagowała tylko raz.   

Wpis Gmyza pojawił się jako komentarz do postu Romana Giertycha, który napisał: "Dla AM Marsz Niepodległości to wspaniały fenomen. Oni już nie ukrywają swych prawdziwych poglądów! Rasizmu i nacjonalizmu". 

Tweet Cezarego Gmyza oburzył wielu użytkowników serwisu, którzy zwracali uwagę, że takie słowa są kompromitujące dla korespondenta TVP. "Faszysta na stanowisku korespondenta TVP w Berlinie. Ciekawa obsada stanowiska. Panie @KurskiPL - gratuluję rekrutacji" - napisał jeden z nich. "Powinien przeprosić Pan wszystkie rodziny ofiar faszyzmu, nawet jeśli post ma mieć charakter ironii, jest kompletnie nie na miejscu i nie przystoi dziennikarzowi TVP. Choć po nich to się można spodziewać wszystkiego" - dodała inna internautka.

Gmyz po kilku minutach swój wpis skasował, a następnie dał taki sam, lecz słowo "faszystą" zamienił na "nacjonalistą".

To kolejny kontrowersyjny wpis na Twitterze Cezarego Gmyza jako korespondenta TVP w Berlinie. Na przykład 11 stycznia br. napisał: "Odnoszę wrażenie, że PiS mogłoby jeszcze trochę wzrosnąć gdyby zdecydował się na lekki wpierdol". Wówczas TVP uznała tę wypowiedź za "naganną", a kierownictwo Telewizyjnej Agencji Informacyjnej upomniało dziennikarza. Gmyz przeprosił za ten wpis.

Gdy potem nadal nie przebierał w słowach, TVP już nie reagowała. We wrześniu br., pisząc o "Fakcie", Gmyz stwierdził, że dziennik ma "nazistowskiego wydawcę". Za swoje słowa nie przeprosił, a wydawca "Faktu" Ringier Axel Springer Polska przesłał mu pismo przedprocesowe. 

Cezary Gmyz nie komentuje swojego wpisu na temat faszystów - odesłał nas do Centrum Informacji TVP. Nie odpowiedziało ono na pytanie "Presserwisu", czy w wyniku takiego zachowania korespondenta TVP zostaną wyciągnięte wobec niego konsekwencje służbowe.


(Mackuch, 14.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 14, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Średnio 1,1 mln widzów oglądało "Wyspę przetrwania" w Polsacie

Ostatni odcinek show "Wyspa przetrwania" Polsat wyemitował 10 listopada br. (screen: Youtube.com)

Reality show "Wyspa przetrwania" oglądało w Polsacie średnio 1,1 mln widzów. Podczas emisji programu stacja była na drugim miejscu pod względem oglądalności w grupie komercyjnej.     

Show "Wyspa przetrwania" zadebiutował w Polsacie 8 września br. Emitowany był w piątki o godz. 20.05. Uczestnicy programu walczyli o przetrwanie na tropikalnej wyspie. Ostatni odcinek wyemitowano w piątek 10 listopada br. 

W grupie ogólnej podczas emisji programu Polsat miał 8,14 proc. udziału w rynku, liderem był TVP 2 - 13,33 proc. W tym paśmie Dwójka emituje serial "Barwy szczęścia". Na drugim miejscu  był TVP 1 (11,71 proc. udziału w rynku), który emituje w tym czasie teleturniej "The Wall. Wygraj marzenia", na trzecim miejscu był TVN  (10,59 proc. udziału w rynku), nadający w tym czasie film fabularny. 

W grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16-49) podczas emisji show "Wyspa przetrwania" Polsat był wiceliderem oglądalności - 11,54 proc. udziału w rynku. Na pierwszym miejscu był TVN - 16,17 proc. udziału, na trzecim TVP 2 - 11,28 proc., a na czwartym TVP 1 - 8,86 proc. 

Najwięcej widzów - 1,5 mln - przyciągnął odcinek z 22 września br. 

Dane: Nielsen Audience Measurement.


(Mackuch, 14.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo