Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 10, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dyrektor TVP 2 Marcin Wolski zarobił na serialu, który stworzył dla TVP 2

Marcin Wolski (screen: Youtube.com)

Marcin Wolski, dyrektor TVP 2, jest nie tylko współpomysłodawcą, ale też scenarzystą serialu "Pod wspólnym niebem". Należą mu się też tantiemy za piosenkę, którą do niego napisał. Honorarium ustalił z prezesem TVP Jackiem Kurskim.

Serial "Pod wspólnym niebem" emitowany jest w TVP 2 w piątki wieczorem (od 15 września br.). W sierpniu br., miesiąc przed premierą, Marcin Wolski dyrektor TVP 2 informował w komunikacie, że "Pod wspólnym niebem" jest oryginalnym scenariuszem komediowym "stworzonym przez Marka Śledziewskiego z zespołem na zamówienie Dwójki". Tymczasem satyryk Ryszard Makowski zauważył na Twitterze: "Są sukcesy. W TVP 2 dyr. Marcin Wolski nabył serial <> od scenarzysty Marcina Wolskiego". Według napisów końcowych Marcin Wolski jest nie tylko autorem scenariusza, ale napisał też słowa do piosenki (melodię stworzył Piotr Rubik) "Pod wspólnym niebem". W tyłówce napisano też, że: "serial został zrealizowany na podstawie pomysłu Marka Śledziewskiego i Marcina Wolskiego".
- Nie ma tu konfliktu interesów - przekonuje dyrektor Wolski. - Jestem pisarzem. Nie zmieniłem przecież zawodu w związku z tym, że objąłem stanowisko szefa Dwójki. Moje nazwisko zostało dopisane na życzenie Śledziewskiego - tłumaczy Wolski. Przyznaje, że jako dyrektor Dwójki otrzymał dodatkowe honorarium za film emitowany w zarządzanym przez siebie kanale. - Serial jest wewnętrzną produkcją TVP. Prezes Kurski zgodził się na to, bym wziął pieniądze za piosenkę i konsultacje - dodaje Wolski. Otrzymuje także tantiemy za każdą emisję serialowej piosenki.
Centrum Informacji TVP nie odpowiedziało na nasze pytanie o to, jak zostały w tym przypadku uregulowane kwestie finansowe z publicznym nadawcą.   

(Mackuch, 10.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.