Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 31, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dziennikarka wyrzucona z Tvp.info za opublikowanie tekstu w Wp.pl

Barbara Burdzy straciła pracę w Tvp.info, bo w Wirtualnej Polsce ukazał się jej tekst o byłym współpracowniku Antoniego Macierewicza Jacku Kotasie. Wcześniej artykuł odrzucił serwis Tvp.info.

Redakcja Tvp.info zleciła Barbarze Burdzy napisanie relacji z posiedzenia zespołu ds. zagrożeń bezpieczeństwa państwa, powołanego przez Platformę Obywatelską. Tekst trafił do wydawców Tvp.info. Burdzy w tekście "Służby Macierewicza skłamały. PO ma dowód" napisała m.in., że posłowie Platformy mają dowody na kłamstwo szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego, podległej ministrowi obrony Antoniemu Macierewiczowi. Sprawa dotyczy Jacka Kotasa, byłego wiceministra obrony narodowej. - Gdy Samuel Pereira [redaktor naczelny Tvp.info - przyp. red.] dowiedział się, że chodzi między innymi o Macierewicza, zablokował publikację. Zdecydowałam się opublikować materiał 27 października w Wirtualnej Polsce - relacjonuje Barbara Burdzy. 

28 października br. dziennikarka otrzymała pismo od Samuela Pereiry, w którym zerwał z nią współpracę. Pereira rozesłał też do zespołu e-mail, w którym pisał m.in., że "niedopuszczalne jest, by redaktorzy zatrudnieni na portalu Tvp.info pisali teksty do konkurencyjnych mediów". Takie sytuacje nazwał "działaniem szkodliwym". Zapytany o tę sprawę Pereira, napisał nam wiadomość SMS: "Takie działanie jest nie w porządku wobec redakcji. Zostały już wyciągnięte z tego tytułu konsekwencje".  Natomiast 31 października br. w mailu przesłanym do "Presserwisu" Samuel Pereira podkreślił: "Nieprawdą jest, że tekst został zablokowany. Co więcej, ok. godziny 20 poinformowałem autorkę, że tekst napisany został z merytorycznymi błędami, jednak możemy to jeszcze uzupełnić i opublikować. Autorka uznała, że nie ma sensu. Ten sam tekst następnego dnia pojawił się u konkurencji" - napisał Pereira.

Barbara Burdzy jest zdziwiona tak ostrą reakcją naczelnego. Przypomina, że z Tvp.info współpracowała od połowy sierpnia br. i nie ma w umowie klauzuli dotyczącej zakazu współpracy z innymi serwisami. - Znam dziennikarzy, którzy piszą na przykład do "Gazety Polskiej", ale nikt ich z Tvp.info nie wyrzuca - wskazuje Burdzy.

(Mackuch, 31.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: programy telewizyjne

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 31, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Drzewo marzeń" TVN wiceliderem oglądalności w grupie komercyjnej

"Drzewo marzeń", nowy program Mateusza Gesslera w TVN, średnio oglądało 784 tys. widzów (screen: Youtube.com)

"Drzewo marzeń" - nowy program Mateusza Gesslera w TVN - oglądało średnio 784 tys. widzów. Podczas emisji stacja pozostawała wiceliderem oglądalności w grupie komercyjnej. 

"Drzewo marzeń" to reality show oparty na holenderskim formacie "The Wishing Tree". Mateusz Gessler odwiedzał szkoły podstawowe, w których umieszczano tzw. drzewo marzeń. Dzieci wieszały na nim swoje życzenia. Część życzeń prowadzącemu udało się spełnić. W programie wzięły udział dzieci od 8 do 13 lat. TVN emitował go od 3 września przez dziewięć kolejnych niedziel o godz. 18.

Podczas emisji dziewięciu odcinków programu TVN był na czwartym miejscu oglądalności w grupie ogólnej. "Drzewo marzeń" miało w tym czasie 6,16 proc. udziału w rynku. Liderem był Polsat - 18,58 proc. udziału w rynku, emitując w tym czasie reality show "Nasz nowy dom". Na drugim miejscu jest TVP 1 - 11,14 proc. udziału w rynku z serialem "Komisarz Alex", a na trzecim TVP 2 - 6,45 proc. udziału w rynku ("Panorama" i "Sport telegram").

Podczas emisji wszystkich odcinków "Drzewa marzeń" TVN pozostawał wiceliderem oglądalności w grupie komercyjnej  - 7,59 proc. udziału w rynku. Liderem jest Polsat - 20,62 proc. udziału w rynku, na trzecim miejscu jest TVP 1 - 5,97 proc. udziału w rynku, a na czwartym TVP 2 - 5,05 proc. udziału w rynku. Najwięcej widzów - 939 tys. - przyciągnął pierwszy odcinek "Drzewa marzeń" 3 września br. Dane: Nielsen Audience Measurement   

(Mackuch, 31.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo