Dział: PRASA

Dodano: Październik 23, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK sprawdzi, czy Polska Press wykonała zalecenia

(fot. coyot / pixabay.com)

UOKiK sprawdzi, czy Polska Press wykonała jego zalecenia z 2013 r. Urząd zgodził się wtedy, by spółka przejęła kontrolę nad Mediami Regionalnymi, nakazując jej jednocześnie sprzedanie "Dziennika Wschodniego" i domen: dziennikwschodni.pl i e-dziennikwschodni.pl niezależnemu podmiotowi.
 

W poniedziałkowym komunikacie UOKiK przypomniano, że Urząd w październiku 2013 roku zgodził się na przejęcie przez Polska Press (dawniej Polskapresse) wyłącznej kontroli nad spółką Media Regionalne po spełnieniu przez Polska Press określonych warunków: w ciągu roku od wydania decyzji wydawca miał sprzedać niezależnemu podmiotowi "Dziennik Wschodni" oraz domeny: dziennikwschodni.pl i e-dziennikwschodni.pl. W szczególności dotyczyło to prawa własności do tytułu i stron internetowych oraz do znaków towarowych.

We wszczętym postępowaniu sprawdzającym UOKiK kontroluje, czy spółka Polska Press wykonała nałożony warunek, przede wszystkim, czy nie pozostaje z podmiotem wydającym sprzedany tytuł w zależnych od siebie relacjach handlowych.

"Analizujemy materiały zebrane podczas kontroli, którą przeprowadziliśmy m.in. w siedzibie Polska Press. Sprawdzamy, czy spółka faktyczne wykonała nasze zalecenia sprzed czterech lat" - mówi, cytowany w komunikacie, prezes Urzędu Marek Niechciał.
Zgodnie z przepisami, maksymalna sankcja za niewykonanie decyzji może wynieść 10 tys. euro za każdy dzień opóźnienia. Ponadto Urząd może nakazać podział przedsiębiorstwa, które powstało na podstawie zgody wydanej w wyniku udowodnionego oszustwa przedsiębiorców. (PAP)

(CP, 23.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: PRASA

Dodano: Październik 23, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ruszają warsztaty nt. Funduszy Europejskich dla dziennikarzy lokalnych i regionalnych

(fot. pixabay.com)

Polska Agencja Prasowa wraz z Ministerstwem Rozwoju uruchamiają warsztaty dla dziennikarzy lokalnych i regionalnych na temat Funduszy Europejskich. Dziennikarze PAP i eksperci pokażą, jak pisać oraz redagować ciekawe i poprawne artykuły na ten temat.

Szkolenie jest bezpłatne, a koszty dojazdu zwracają organizatorzy.

Dzięki warsztatom dziennikarze lokalni i regionalni mogą zdobyć praktyczne wskazówki i fachową wiedzę o tym, jak w przystępny sposób pisać o tematach trudnych, ale jednocześnie ważnych dla społeczności lokalnych i w kontekście rozwoju poszczególnych regionów Polski.

Podczas warsztatów dziennikarze wezmą udział w praktycznym kursie poprawnego budowania przekazu informacyjnego. Ponadto będą mogli doszlifować posiadane umiejętności. Przy okazji szkolenia dziennikarze zdobędą informacje o tym, kto i w jaki sposób będzie mógł skorzystać z Funduszy Europejskich w danym regionie w najbliższym czasie i gdzie szybko znaleźć informacje na ten temat.

Aby wziąć udział w szkoleniu, należy wypełnić formularz dostępny w internecie.

Do wyboru są cztery lokalizacje zajęć: Warszawa (27 i 28 października), Poznań (17 i 18 listopada), Katowice (24 i 25 listopada) oraz Lublin (1 i 2 grudnia). Warsztaty są jednodniowe, do wyboru są piątki bądź soboty.

Zajęcia w Warszawie odbędą się w Centrum Prasowym PAP - 27 października od godz. 13, a 28 października od godz. 10.

Dziennikarze biorący udział w warsztatach mogą wygrać tygodniowy płatny staż w wybranej redakcji Polskiej Agencji Prasowej. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy zgłosić materiał dotyczący Funduszy Europejskich - artykuł prasowy, audycję radiową, telewizyjną lub materiał do zamieszczenia na stronie internetowej. Stypendium oraz zakwaterowanie w ramach odbywanego stażu zapewniają organizatorzy.

Czterech laureatów konkursu wyłoni jury - trenerzy Prasowej Akademii Funduszy Europejskich oraz dziennikarze PAP.

Szkolenia realizowane są w ramach projektu "Prasowa Akademia Funduszy Europejskich". (PAP)

(23.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo