Dział: PRASA

Dodano: Październik 20, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Karol Jedliński odchodzi z "Pulsu Biznesu"

(screen ze strony pb.pl)

Karol Jedliński, dziennikarz "Pulsu Biznesu" (Bonnier Business Polska), z końcem listopada br. odchodzi z dziennika.

Jedliński do redakcji "PB" dołączył w 2005 r. (choć publikował dla gazety już w 2003 r.). Pisze m.in. o mediach, funduszach inwestycyjnych i marketingu. Jak informuje, przechodzi do nowego projektu, ale spoza rynku mediów.

(KOZ, 20.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: czytelnictwo

Dział: PRASA

Dodano: Październik 20, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wyborcza.pl ma już 110 tys. płatnych subskrypcji

"Gazeta Wyborcza" (Agora) osiągnęła poziom 110 tys. płatnych prenumerat cyfrowych. W osiągnięciu celu pomogły m.in. big data i działania e-commerce.

Agora chwali się, że cel 110 tys. subskrypcji został osiągnięty o wiele szybciej niż planowano, bo aż z kwartalnym wyprzedzeniem.

Jerzy Bogdan Wójcik, wydawca "Gazety Wyborczej" zwraca uwagę, że na osiągnięty wynik składa się praca całej redacji. - Czynnikiem, który zaważył na sukcesie projektu, jest rozwój kompetencji internetowych całej redakcji "Gazety Wyborczej" i zaangażowanie nas wszystkich w proces pozyskiwania nowych subskrypcji. Szczególnie jestem dumny z coraz lepszej monetyzacji treści wytwarzanych przez nasze 22 redakcje lokalne – mówi Wójcik. Dodaje, że ważen jest także dotarcie do nowych odbiorców, również młodych. - Ogromne znaczenie w tym procesie ma wykorzystanie rozwiązań oferowanych przez narzędzia Big Data oraz analiza danych o zachowaniu i decyzjach naszych czytelników. To wszystko w ostatnich miesiącach wpłynęło na istotny wzrost przychodów ze sprzedaży cyfrowych treści "Gazety Wyborczej" - dodaje Jerzy Bogdan Wójcik.

Agora przyznaje, że na pozyskane subskrypcje wpływ miały także działania e-commerce prowadzone na Wyborcza.pl oraz na Facebooku i za pośrednictwem wyszukiwarki Google. Chodzi  zarówno o kampanie marketingowe, jak i wspierane przez redakcję działania z zakresu "real time marketing". Jednym z najszybciej rosnących źródeł pozyskiwania nowych subskrybentów "Wyborczej" jest obecnie Facebook, a zespół odpowiedzialny za rozwój oferty cyfrowej dziennika coraz skuteczniej monetyzuje ruch z urządzeń mobilnych.
 
- Naszym celem w tym roku było nie tylko podniesienie poziomu przychodów z prenumeraty cyfrowej, ale także zwiększenie zaangażowania płacących czytelników i ich satysfakcji z zakupionej prenumeraty. Dlatego cały czas doskonalimy nasze rozwiązania i wprowadzamy nowe udogodnienia przygotowane specjalne dla subskrybentów, jak np. możliwość zapisywania artykułów do przeczytania później, moderowana dyskusja, w której udział mogą brać tylko prenumeratorzy, czy opcja zarządzania odtwarzaniem dźwięku w dostępnych na stronie materiałach wideo dla komfortu czytania. Dodatkowo kilkaset najbardziej wyjątkowych artykułów w każdym miesiącu jest dostępnych jedynie dla prenumeratorów - tłumaczy Danuta Breguła, szefowa strategii online "Gazety Wyborczej".

Duży wpływ na zwiększenie grona prenumeratorów cyfrowych "Gazety Wyborczej" miały także wydarzenia polityczne w kraju. - Tego lata odnotowywaliśmy znaczące wzrosty sprzedaży subskrypcji treści w serwisie Wyborcza.pl w czasie protestów społecznych w lipcu br., które okazały się być dla nas tym, czym był tzw. "Trump bump" dla największych amerykańskich gazet po wyborach prezydenckich w 2016 r. Towarzyszące tym wydarzeniom emocje i potrzeba informacji wspierały decyzje o zakupach dłuższych prenumerat, dzięki czemu w szybkim tempie wzrósł udział rocznych subskrypcji treści w serwisie Wyborcza.pl, co jest kluczowe dla stabilizacji poziomu przychodów z prenumeraty cyfrowej - dodaje Danuta Breguła.

(20.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo