Temat: etyka mediów

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 19, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lekarka z materiału Ziemowita Kossakowskiego chce przeprosin na wizji

Katarzyna Pikulska, lekarka rezydentka z Lublina, która została pokazana w materiałach TVP o "kawiorze i wakacjach", chce przeprosin na wizji.

Lekarka przyznała w rozmowie z dziennikarzami "Dziennika Wschodniego", że musi mierzyć się z falą nienawiści, którą wywołały doniesienia medialne. Przypomnijmy - w materiałach Telewizji Polskiej pokazano, że Pikulska jeździ na luksusowe wakacje, a z drugiej strony bierze udział w proteście rezydentów walczących o podwyżki. Zdjęcia mające udowodnić taką tezę pojawiły się w materiale przygotowanym przez Ziemowita Kossakowskiego z Tvp.info. W rzeczywistości fotografie pobrane z Facebooka Katarzyny Pikulskiej były zdjęciami z wyjazdów na misje medyczne.

Pikulska mówi, że nie przekonują jej przeprosiny Samuela Pereiry opublikowane w mediach społecznościowych. - Twitter nie dociera do przeciętnego Polaka, korzystają z niego przede wszystkim dziennikarze i politycy. Przeprosiny powinny zostać wyemitowane podczas programu, żeby widzowie mieli świadomość, jaka jest prawda - mówi lekarka na łamach "Dziennika Wschodniego".

(PM, 19.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: etyka mediów

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 19, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK wystosował zastrzeżenia do przejęcia przez UPC kontroli nad Multimedia Polska

(fot. HolgersFotografie / pixabay.com)

UOKiK wystosował zastrzeżenia do przejęcia przez UPC kontroli nad Multimedia Polska - poinformował urząd w komunikacie. Jak podano, koncentracja może ograniczać konkurencję w kilkunastu miastach w Polsce. Zastrzeżenia nie przesądzają jednak o końcowej decyzji w tej sprawie.

W październiku 2016 roku akcjonariusze Multimedia Polska podpisali przedwstępną umowę sprzedaży 100 proc. akcji Multimedia Polska za 3 mld zł na rzecz UPC Polska.
"Uczestnicy transakcji zajmują się dostawą m.in. telewizji kablowej oraz dostępu do Internetu. Ze względu na możliwe zagrożenie dla konkurencji postępowanie zostało skierowane do drugiego etapu. Urząd musiał bowiem zdefiniować rynki, na które koncentracja wywiera wpływ oraz zbadać udziały UPC i Multimediów Polska" - podano w komunikacie.

UOKiK poinformował, że analiza urzędu wykazała, że koncentracja może doprowadzić do ograniczenia konkurencji na rynkach dostępu do płatnej telewizji i internetu stacjonarnego w kilkunastu miastach w Polsce.

"Dlatego przedstawiliśmy UPC zastrzeżenia do koncentracji. Przedsiębiorca ma teraz 14 dni na odpowiedź, może ten termin wydłużyć o kolejne dwa tygodnie" - poinformował w komunikacie prezes UOKiK, Marek Niechciał.

Badanie urzędu pokazało, że przedsiębiorcy rywalizują z dostawcami innych rodzajów płatnej telewizji, m.in. satelitarnej, czy IPTV, nie konkurują natomiast z naziemną telewizją cyfrową. "Obie usługi różnią się m.in. ilością kanałów. O ich odrębności świadczy również fakt, że po wprowadzeniu darmowej telewizji naziemnej, operatorzy kablowi nie zanotowali masowej straty klientów. Taka sytuacja miałaby miejsce, gdyby te dwie usługi rywalizowały ze sobą, ponieważ polscy konsumenci przy wyborze produktu, kierują się głównie ceną" - podano w komunikacie.

Natomiast w ujęciu geograficznym – rynkiem właściwym, na którym operatorzy telewizji kablowej prowadzą działalność i konkurują z innymi dostawcami usług płatnej telewizji jest obszar miasta/miejscowości. Wynika to m.in. z ograniczeń związanych z zasięgiem ich sieci, a tym samym rywalizacji o klienta na konkretnym terenie.
"Biorąc pod uwagę siłę uczestników koncentracji na lokalnych rynkach dostępu do płatnej telewizji urząd uznał, że koncentracja może doprowadzić do znacznego wzmocnienia pozycji UPC i ograniczenia konkurencji w 15 miastach w Polsce" - podano w komunikacie UOKiK.

"Podobnie jest w przypadku internetu. Tu również przedsiębiorcy świadczący usługi stacjonarnego dostępu do internetu konkurują ze sobą na obszarach poszczególnych miejscowości. Ponadto, analiza UOKiK wykazała, że trzeba rozróżnić rynki stacjonarnego i mobilnego dostępu do sieci" - dodano. W opinii urzędu, po przejęciu Multimediów Polska, siła UPC mogłaby doprowadzić do ograniczenia konkurencji na rynkach dostępu do internetu stacjonarnego w 15 miejscowościach.

"W sprawach, w których istnieje uzasadnione prawdopodobieństwo istotnego ograniczenia konkurencji w wyniku dokonania koncentracji, Prezes UOKiK przedstawia przedsiębiorcy lub przedsiębiorcom uczestniczącym w koncentracji zastrzeżenia wobec planowanej transakcji. Zastrzeżenia zawierają uzasadnienie i nie przesądzają o końcowym rozstrzygnięciu postępowania" - podano w komunikacie.
"Zgodnie z przepisami przedsiębiorcy mają 14 dni na odniesienie się do zastrzeżeń. Ten termin może zostać wydłużony na ich wniosek o kolejne dwa tygodnie" - dodano. (PAP)

(19.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo