Dział: INTERNET

Dodano: Październik 05, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Serwis "GW" Sonar działa już w pełnej wersji

(fot. screen Sonar.Wyborcza.pl)

4 października br. wystartował w pełnej wersji projekt "Gazety Wyborczej" i Wyborcza.pl Sonar. Jest on realizowany wspólnie z Laboratorium EE i powstał dzięki wsparciu Digital News Initiative firmy Google. Część treści w serwisie Sonar dostępna jest tylko dla subskrybentów elektronicznej wersji "GW".

W serwisie Sonar.Wyborcza.pl znajdują się informacje, dane, zestawienia, rankingi, wizualizacje i kalendaria dotyczące życia politycznego i społecznego oraz polskich polityków. Dane do serwisu pobierane są w czasie rzeczywistym ze stron Sejmu i Senatu RP, Google Trends, Facebooka oraz Twittera. W dziale "Tylko u nas" publikowane są autorskie materiały zespołu Sonar.Wyborcza.pl. Treści do serwisu Sonar przygotowywane są też przez redakcję działu krajowego i lokalne oddziały "GW".

- Naszym założeniem jest odejście od publicystki. Chcemy, żeby wszystkie nasze materiały były oparte na wiarygodnych danych, które pobieramy z najrozmaitszych źródeł, czasem automatycznie, a czasem ręcznie. Z przepastnych archiwów "Gazety Wyborczej" wybieramy wyłącznie newsy, reportaże i analizy, unikając komentarzy i felietonów. Użytkownicy znużeni publicystyką będą mogli zajrzeć do "teczek" polityków z twardymi danymi – mówi Vadim Makarenko, szef działu danych "GW".

Większość tekstów z "GW" w serwisie Sonar dostępna jest w pełnej wersji tylko dla subskrybentów elektronicznej wersji "GW".


(JOK, 05.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 05, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sakiewicz: Projekt Puszcza.tv otrzyma dofinansowanie

Tomasz Sakiewicz jest przekonany, że Fundacja Niezależne Media otrzyma dofinansowanie (screen z YouTube/Telewizja Republika)

- Fundacja Niezależne Media na pewno otrzyma pieniądze na projekt Puszcza.tv - zapewnia Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny "Gazety Polskiej", twórca Fundacji. Tymczasem wypłatę środków wstrzymał Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Fundacja Niezależne Media pod koniec 2016 roku dostała wysoką notę w konkursie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pt.  "Ochrona przyrody i edukacja ekologiczna". Dzięki temu miała uzyskać dofinansowanie w wysokości 6 mln zł z Unii Europejskiej na zbudowanie i prowadzenie portalu multimedialnego Puszcza.tv.

Organizacja na razie pieniędzy nie dostała. "Zarząd NFOŚiGW wstrzymał realizację wniosków o płatność otrzymanych od beneficjenta" - poinformował nas Sławomir Kmiecik, dyrektor departamentu promocji i komunikacji społecznej NFOŚiGW.  Wstrzymanie wypłaty Kmiecik tłumaczy faktem, że od końca sierpnia br. Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF) prowadzi kontrolę dokumentacji związanej z konkursem. Tomasz Sakiewicz nie obawia się utraty pieniędzy z Unii Europejskiej. - Wygraliśmy konkurs, podpisaliśmy umowę. Kontrola mnie nie martwi. Wszystko jest zgodne z prawem - powiedział Sakiewicz "Presserwisowi".

Portal Oko.press ujawnił, że przed przystąpieniem do konkursu fundacja Sakiewicza zajmowała się "promowaniem niezależności mediów". W ostatnim momencie dopisano jednak do statutu zdanie o "ochronie środowiska, bioróżnorodności oraz propagowaniu idei zrównoważonego rozwoju". Ekspertami w ramach projektu mieli być Katarzyna Szyszko-Podgórska (córka ministra środowiska), ks. Tomasz Duszkiewicz (przyjaciel ministra, myśliwy i duszpasterz leśników) oraz Mateusz Liziniewicz (dziennikarz "GPC" piszący o środowisku). Według dziennikarzy Oko.press właśnie te powiązania mogły zaniepokoić europejskich urzędników. Joanna Jenerowicz, prezes Fundacji Niezależne Media, odmówiła "Presserwisowi" komentarza w tej sprawie.    

(Mackuch, 05.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY