Temat: radio

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 30, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nie żyje dziennikarz śledczy Juergen Roth. Pisał o katastrofie smoleńskiej

(fot. Wikipedia, Henryk Plötz, CC BY-SA 3.0)

Nie żyje niemiecki dziennikarz śledczy Juergen Roth. O śmierci 71-letniego autora poinformowało 29 września br. wydawnictwo Heyne. Publicysta napisał dwie książki o katastrofie smoleńskiej.

Roth urodził się w 1945 roku we Frankfurcie nad Menem. Szkolił się na spedytora. Od początku lat 70. zajmował się tematem przestępczości gospodarczej w Niemczech, badał przypadki korupcji, handel bronią i struktury mafijne.
Wydawnictwa Heyne (Random House) i Econ (Ullstein), w których publikował, określiły go mianem "jednego z najbardziej znanych dziennikarzy śledczych". W 2006 roku opublikował książkę "Deutschland-Clan", w której opisał związki między politykami, menedżerami i wymiarem sprawiedliwości.

Roth badał też rosyjskie struktury mafijne w Europie oraz przypadki korupcji w sporcie. W wydanej w 2016 roku książce "Brudna demokracja" analizował przyczyny kryzysu demokracji, upatrując ich w chciwości i cynizmie polityków.
Agencja dpa przypomina, że za reportaż telewizyjny w 1999 roku autor musiał zapłacić odszkodowanie. W tym samym roku wydawnictwo zmuszone było wycofać z księgarń książkę Rotha "Szara eminencja".

Roth jest autorem dwóch książek o katastrofie w Smoleńsku: "Tajne akta S." i "Smoleńsk 2010. Spisek, który zmienił świat".

(JOK, PAP, 30.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: radio

Dział: PRASA

Dodano: Październik 01, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych" umocnił się na pozycji lidera segmentu

W pierwszym półroczu br. "Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych" (Wydawnictwo Bauer) sprzedawał się lepiej niż w pierwszym półroczu 2016 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Tytuł zachował pozycję lidera w segmencie miesięczników motoryzacyjnych.

"Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych" w okresie od stycznia do czerwca br. sprzedawał średnio 46 743 egz., co oznacza wzrost o 3,17 proc. Drugi był "Auto Świat Poradnik" (Ringier Axel Springer Polska) – 36 869 egz. (spadek o 2,69 proc.), a trzeci "Świat Motocykli" (Agora SA) - 12 827 egz. (spadek o 2,86 proc.). Wzrost sprzedaży zanotował magazyn "Classic Auto" (Stratos Concept) - do 6769 egz. (wzrost o 2,5 proc.).


(JOK, 01.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo