Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 18, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Festiwal w Opolu oglądało w TVP 357,1 tys. widzów mniej niż w ub.r.

W Opolu jubileusz świętowała Maryla Rodowicz (fot. TVP)

54. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu, który odbywał się w dniach 15-17 wrzaeśnia, oglądało w TVP 1 i TVP Polonia średnio 2,13 mln widzów - o 357,1 tys. mniej niż w ub.r.

54. KFPP oglądało w TVP 1 średnio 2,07 mln widzów, co dało Jedynce w tym czasie 18,88 proc. udziału w rynku, a w grupie komercyjnej - 11,91 proc. W TVP Polonia festiwal oglądało 64,9 tys widzów, przy udziale w rynku 0,59 proc.

Najwięcej widzów przyciągnął pierwszy dzień festiwalu. Koncerty "Wariatka tańczy – 50 lat na scenie. Jubileusz Maryli Rodowicz" i "Debiuty"  w TVP 1 oglądało średnio 2,43 mln widzów, a w TVP Polonia - 87,4 tys.

Drugiego dnia koncerty "Premiery" i "Jan Pietrzak. Z PRL-u do Polski" przyciągnęły do Jedynki 1,7 mln widzów, a do TVP Polonia - 53,1 tys. Z kolei koncerty trzeciego dnia festiwalu: "Od Opola do Opola" i "After Party" oglądało w Jedynce 2,07 mln widzów, a w TVP Polonia - 64,9 tys.

W 2016 roku festiwalu w Opolu przyciągnął do TVP 1 i TVP Polonia średnio 2,49 mln widzów. Wówczas impreza odbywała się w dniach 3-5 czerwca.

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(Mackuch, 18.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 19, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Opole 2017 w TVP: pusto na koncercie Pietrzaka, dobra oglądalność Rodowicz

Jacek Kurski chwalił się sukcesem oglądalności koncertu Maryli Rodowicz m.in. w TVP Info (screen Twitter TVP Info)

Koncert jubileuszowy Maryli Rodowicz podczas 54. Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu oglądało 3,5 mln telewidzów - podaje TVP. Benefis Jana Pietrzaka odbywał się przy prawie pustych trybunach.

Dane na temat oglądalności benefisu Jana Pietrzaka i pozostałych koncertów TVP otrzymywała na bieżąco, jednak do niedzieli 17 września ich nie ujawniła (oprócz koncertu Maryli Rodowicz). "Jan Pietrzak. Z PRL-u do Polski" nie był sukcesem frekwencyjnym. Według dziennikarzy, z którymi rozmawiał "Presserwis", Pietrzak występował przed prawie pustym amfiteatrem. Również internauci w mediach społecznościowych publikowali zdjęcia i filmy pokazujące puste ławki podczas koncertu. "Jan Pietrzak i jego twórczość nie zasłużyli na tak smutne wieńczenie kariery" - pisał Konrad Piasecki, dziennikarz Radia Zet na Twitterze. "Pusta widownia, bogoojczyźniany patos, garstka oportunistów, echa minionej świetności" - pisał Przemysław Szubartowicz, szef Wiadomo.co. Na Twitterze fotografie pokazujące niską frekwencję podczas koncertu Pietrzaka zamieszczali dziennikarze Jacek Nizinkiewicz, Bartosz Wieliński i Jan Osiecki. W ciągu dwugodzinnej transmisji internetowej widownię amfiteatru pokazano zaledwie kilka razy w bardzo dużym zbliżeniu, unikając szerokich planów. 16 września br. na kilka godzin przez rozpoczęciem koncertów "Premiery" i "Jan Pietrzak. Z PRL-u do Polski" na stronie Kupbilet.pl dostępnych było prawie 500 biletów na ok. 2400 miejsc w amfiteatrze. Na "Od Opola do Opola" i "After Party" 17 września br. do godz. 12 w dniu koncertów dostępnych było prawie 700 biletów.

Jednym z najważniejszych wydarzeń tegorocznego festiwalu był koncert jubileuszowy Maryli Rodowicz. W tym przypadku frekwencję policzono bardzo szybko. W nocy z 15 na 16 września br. prezes Jacek Kurski poinformował na Twitterze, że koncert  oglądało "5 i pół miliona widzów". Tę informację powtórzył w sobotnich "Wiadomościach". Tymczasem Centrum Informacji TVP precyzowało: "Prawie 3,5 mln widzów (23,8% udziału w rynku) wg pomiarów Nielsen Audience Measurement oglądało koncert Maryli Rodowicz <>. Debiuty młodych wykonawców obejrzało niemal 1,8 mln widzów (19,4% udz.). To dało Jedynce pozycję lidera w piątek. Według pomiaru opartego na obserwacji rzeczywistych zachowań widzów w szczytowym momencie koncert Jubilatki obejrzało aż 5,5 mln osób"  - informuje TVP.

Według nieoficjalnych informacji, do których dotarł "Presserwis", tak szybkie podanie danych o oglądalności było możliwe dzięki specjalnym pomiarom jednostkowych programów, wykonanym przez Nielsen Audience Measurement na zlecenie TVP. 

W tym roku jedynym organizatorem trwającego od 15 do 17 września Festiwalu była TVP. Telewizja publiczna zajmowała się także dystrybucją biletów.


(Mackuch, JM, 19.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo