Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 15, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wicemarszałek Sejmu: rząd zlecił kampanię "Sprawiedliwe sądy", a szef PFN zaprzecza

Kampania "Sprawiedliwe sądy" prowadzona jest przez Polską Fundację Narodową na zlecenie rządu - przyznał dziennikarzom wicemarszałek Sejmu Ryszard Terlecki. Tego samego dnia rano Maciej Świrski, jeden z szefów PFN, zapewniał, że za kampanią nie stoi ani rząd, ani Prawo i Sprawiedliwość.  

Po raz pierwszy polityk PiS przyznał, że kampania Polskiej Fundacji Narodowej jest prowadzona na zlecenie rządu. Chodzi o kampanię informacyjną "Sprawiedliwe sądy", na którą PFN ma wydać 19 milionów złotych. Maciej Świrski, członek zarządu fundacji, 14 września br. w porannej rozmowie w RMF FM z Robertem Mazurkiem przekonywał, że kampania "Sprawiedliwe sądy" ma przeciwstawiać się dezinformacji. "Ale pan się w czyim imieniu, przepraszam, przeciwstawia? W imieniu PiS-u, w imieniu rządu?" - pytał Mazurek. "Nic nie wiem na ten temat, żebym się przeciwstawiał w imieniu PiS-u czy w imieniu rządu - w imieniu obywateli" - odpowiedział Świrski. "Żadna propaganda partyjna, panie redaktorze" - zapewnił.

Zaprzeczył temu kilka godzin później wicemarszałek Sejmu Ryszard Terlecki z PiS. "To jest kampania, którą prowadzi Fundacja Narodowa. Oczywiście na zlecenie rządu – stwierdził Terlecki na spotkaniu z dziennikarzami.

Centrum Informacji Rządu nie odpowiedziało na pytanie "Presserwisu", jaki związek z kampanią prowadzoną przez PFN ma rząd.

(Mackuch, 15.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 18, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Onet-RAS Polska wstrzymuje emisję reklam "Sprawiedliwe sądy"

(fot. Screen z Youtube)

Onet-RAS Polska wstrzymuje w swoich mediach kampanię "Sprawiedliwe sądy" i przyznaje, że jej treść jest niezgodna z zasadami i wartościami Grupy. Kampania w ogóle nie ukaże się w mediach Agory i "Dzienniku Gazecie Prawnej". W poniedziałek 18 września br. sprawą kampanii zajmie się Państwowa Komisja Wyborcza. 

Jak potwierdziła "Presserwisowi" Anna Godzon z biura prasowego PKW, w poniedziałek komisja zbierze się, aby ocenić, czy są podstawy do zbadania finansowania kampanii. Wniosek w tej sprawie złożyła Nowoczesna, która podejrzewa, że w tym przypadku mogło dojść do złamania ustawy o partiach politycznych i ich finansowaniu. Tymczasem kampania "Sprawiedliwe sądy" objęła reklamę zewnętrzną, telewizję, internet, social media oraz prasę.

Po fali krytyki ze strony przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości, dziennikarzy i polityków z kampanii zdecydowała się wycofać Grupa Onet-RAS Polska. "Zatrzymaliśmy emisję, ponieważ potwierdzenie realizacji kampanii było błędem. Treść kampanii nie jest zgodna z zasadami i wartościami Grupy Onet-RAS Polska (...). Szczerze żałujemy popełnionego błędu" - poinformowała "Presserwis" Agnieszka Odachowska, dyrektor komunikacji korporacyjnej Grupy Onet-RAS Polska. Odachowska zapewniła, że przychód z wyemitowanej kampanii zostanie przekazany na rzecz organizacji lub instytucji, które bronią wolności słowa. 

Spoty kampanii "Sprawiedliwe sądy" od 9 września br. emituje Polsat. "W porannym paśmie łączonym pojawiają się one także w Polsat News" - informuje Marcin Szaniawski, marketing & PR director Polsat Media Biuro Reklamy. Te same spoty emitowane są również stacjach grupy TVN oraz w Telewizji Polskiej. TVP i TVN nie odpowiedziały jednak na nasze pytanie dotyczące ich emisji.

W internecie kampania prowadzona jest w wyszukiwarce Google (np. jako sponsorowane linki przy haśle "sprawiedliwe sądy"), jako promowany trend i promowane posty na Twitterze (hashtag #sprawiedliwesady). Kampania pojawia się też w serwisach Grupy Interia. 

"Kampania nie ukaże się w mediach Agory" - poinformowała tymczasem Malwina Kaźmierska, specjalista ds. komunikacji korporacyjnej Grupy. Krzysztof Jedlak, redaktor naczelny „Dziennika Gazety Prawej”, podaje, że reklama nie ukaże się również w "DGP". W poniedziałek 11 września br. reklamy pojawiły się w prasie prawicowej: "Tygodniku do Rzeczy", "Sieciach Prawdy" i "Naszym Dzienniku".

Kampania "Sprawiedliwe sądy", zorganizowana przez Polską Fundację Narodową, ruszyła 8 września br. PFN nie odpowiedziała na pytanie "Presserwisu" o szczegóły mediaplanu kampanii. Maciej Świrski, członek zarządu PFN, na spotkaniu z dziennikarzami pytany o zakres działań reklamowych odmówił podania szczegółów, ponieważ "chce zaskoczyć przeciwników".


(Mackuch, KOZ, JOK, JM, 18.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo