Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 15, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wicemarszałek Sejmu: rząd zlecił kampanię "Sprawiedliwe sądy", a szef PFN zaprzecza

Kampania "Sprawiedliwe sądy" prowadzona jest przez Polską Fundację Narodową na zlecenie rządu - przyznał dziennikarzom wicemarszałek Sejmu Ryszard Terlecki. Tego samego dnia rano Maciej Świrski, jeden z szefów PFN, zapewniał, że za kampanią nie stoi ani rząd, ani Prawo i Sprawiedliwość.  

Po raz pierwszy polityk PiS przyznał, że kampania Polskiej Fundacji Narodowej jest prowadzona na zlecenie rządu. Chodzi o kampanię informacyjną "Sprawiedliwe sądy", na którą PFN ma wydać 19 milionów złotych. Maciej Świrski, członek zarządu fundacji, 14 września br. w porannej rozmowie w RMF FM z Robertem Mazurkiem przekonywał, że kampania "Sprawiedliwe sądy" ma przeciwstawiać się dezinformacji. "Ale pan się w czyim imieniu, przepraszam, przeciwstawia? W imieniu PiS-u, w imieniu rządu?" - pytał Mazurek. "Nic nie wiem na ten temat, żebym się przeciwstawiał w imieniu PiS-u czy w imieniu rządu - w imieniu obywateli" - odpowiedział Świrski. "Żadna propaganda partyjna, panie redaktorze" - zapewnił.

Zaprzeczył temu kilka godzin później wicemarszałek Sejmu Ryszard Terlecki z PiS. "To jest kampania, którą prowadzi Fundacja Narodowa. Oczywiście na zlecenie rządu – stwierdził Terlecki na spotkaniu z dziennikarzami.

Centrum Informacji Rządu nie odpowiedziało na pytanie "Presserwisu", jaki związek z kampanią prowadzoną przez PFN ma rząd.

(Mackuch, 15.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 15, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zenith szacuje, że rynek reklamowy wzrośnie w 2017 roku o 2,1 proc.

W 2017 roku polski rynek reklamowy wzrośnie o 2,1 proc., a łączna wartość inwestycji w reklamę wyniesie 7,055 mld zł (netto) - szacuje dom mediowy Zenith.

Zenith prognozuje, że wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną w br. o 0,4 proc. - to wynik m.in. spadku udziałów czterech największych stacji. Z kolei wydatki na reklamę w internecie wzrosną o 11,8 proc. Wpływ na to mają przede wszystkim inwestycje w wideo online i programmatic oraz wzrost sektora e-commerce, dysponującego coraz wyższymi budżetami na reklamę.

Analitycy Zenith podtrzymują prognozę z czerwca br. dotyczącą wydatków na reklamę radiową, które spadną w 2017 roku o 2,5 proc.

Rynek reklamy prasowej zmaleje o kilkanaście procent: w dziennikach o 16,9 proc., a czasopismach o 14,5 proc. O 1,1 proc. spadną wydatki na reklamę OOH. Tymczasem dzięki zwiększającej się frekwencji w kinach wydatki na reklamę w tym medium wzrosną o 3,8 proc.

Według obliczeń firmy Zenith globalne wydatki na reklamę wzrosną w br. o 4 proc., do 558 mld dolarów (w 2016 roku wzrost wyniósł 4,8 proc.). Jest to prognoza niższa o 0,2 punkty procentowe względem opublikowanej przez Zenith prognozy z czerwca br.

(IKO, 15.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo