Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Koprodukcja TVP z nagrodą na Festiwalu Filmowym w Wenecji

(fot. Screen z Youtube)

Film dokumentalny "Książę i dybuk" w reżyserii Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego dostał nagrodę dla najlepszego dokumentu o kinie i sztuce filmowej na 74. Festiwalu Filmowym w Wenecji. Jednym z koproducentów jest Telewizja Polska.

"Książę i dybuk" miał premierę w sekcji Venice Classics Documentary, jest koprodukcją polsko-niemiecką opowiadającą o życiu Michała Waszyńskiego, który przed II wojną światową reżyserował znane filmy w Polsce (m.in. z Eugeniuszem Bodo), a po wojnie produkował filmy hollywoodzkie kręcone w Europie.

Producentami są Film Art Production, Kundschafter Filmproduktion i Zero one film; koproducentami: TVP Kultura, Rundfunk Berlin Brandenburg, Filmoteka Narodowa - Instytut Audiowizualny, Chimney Poland i Instytut Adama Mickiewicza. Film jest współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.


(JM, 11.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telewizja WP wchodząc na MUX 8 zrobiła błąd

Maciej Orłoś zamiast programu informacyjnego w Telewizji WP poprowadzi late night show. Zacznie 18 września (fot. materiały prasowe)

Telewizja Wirtualnej Polski zwolni blisko 25 osób. Rezygnuje z nadawania codziennego serwisu informacyjnego "#dziejesię" i weekendowego pasma "#dzieńdobryWP". - Kanały na MUX 8 mają problemy, płacą dużo za emisję na multipleksie, który ma słabą dostępność. To był błąd nadawców, że weszli na MUX 8 - uważa producent telewizyjny Maciej Grzywaczewski.

Zdaniem ekspertów naturalne jest, że w takiej sytuacji wprowadza się zmiany, a skasowanie newsów i publicystyki, które są drogie i zastąpienie ich np. tańszymi i lepiej oglądanymi amerykańskimi serialami to normalny ruch. - Telewizja WP powinna postawić na większą synergię z portalem, o czym może świadczyć decyzja o uruchomieniu nowych programów do internetu. Dobrze też, że kontynuują współpracę z Maciejem Orłosiem, który jest mocno rozpoznawalny i stał się twarzą kanału, ale nie wiem, czy format late night show się sprawdzi - mówi Maciej Grzywaczewski.

Zespół Telewizji WP o likwidacji "#dziejesię" i "#dzieńdobryWP" dowiedział się w piątek podczas spotkania z wiceprezesem WP Tomaszem Machałą. "#dziejesię" będzie nadawane do końca września br. Z informacji "Presserwisu" wynika, że spółka rozstanie się z ok. 25 osobami. Zwalniane osoby dostają miesięczne wypowiedzenia i możliwość udziału w wewnętrznej rekrutacji na inne stanowiska.

- Trudno powiedzieć, w jaki sposób te zmiany przełożą się na wyniki segmentu telewizyjnego, bo to zależy od kilku czynników. Między innymi, czym program informacyjny zostanie zastąpiony, czy będzie to inna produkcja własna i w jakim slocie, jaka wiąże się z tym redukcja kosztów, jaka będzie oglądalność nowego programu i przychody z niego - uważa Marcin Nowak, analityk giełdowy z firmy doradztwa kapitałowego Ipopema Securities. - Działania nakierowane na zmniejszenie strat powinny być dobrze odbierane przez rynek, natomiast ich skala w całości dzisiejszego biznesu nie jest duża - dodaje.

TV Wirtualnej Polski w lipcu br. miała 0,19 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów i 0,26 proc. w grupie komercyjnej (dane Nielsen Audience Measurement).

Więcej przeczytasz w "Presserwisie".


(JM, KOZ, 11.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo