Temat: czytelnictwo

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 07, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gazeta Pomorska" ze spadkiem sprzedaży, ale pozostaje liderem

(fot. pixabay.com)

Najlepiej sprzedającym się dziennikiem regionalnym w lipcu br. była "Gazeta Pomorska" (Polska Press Grupa) - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Najlepiej sprzedającym się dziennikiem regionalnym w lipcu br. była "Gazeta Pomorska" (Polska Press Grupa) - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Średnia sprzedaż ogółem "Gazety Pomorskiej" wyniosła w lipcu br. 31 092 egz., co oznacza spadek o 14,02 proc. w porównaniu z lipcem ub.r. Na drugim miejscu znalazł się "Dziennik Zachodni" (Polska Press Grupa) - 27 186 egz. (spadek o 19,41 proc.), a na trzecim "Głos Wielkopolski" (Polska Press Grupa) - 21 783 egz. (spadek o 15,94 proc.).

(JM, 07.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: czytelnictwo

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 07, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Więź" szuka dodatkowych funduszy poprzez Patronite.pl

Kwartalnik "Więź" wszedł na platformę 22 sierpnia, szukając nowych źródeł finansowania (fot. screen z Patronite.pl)

Przez dwa tygodnie obecności na platformie Patronite.pl kwartalnik "Więź" pozyskał 25 patronów i ma ponad 1 tys. zł na koncie. Wydawca, Towarzystwo Więź, zbiera pieniądze na stworzenie serwisu publicystycznego i powiększenie redakcji.

Patronite.pl to platforma, która jest częścią Grupy Crowdfunding Polska. Łączy twórców z osobami, które chcą ich wspierać finansowo. Kwartalnik "Więź" wszedł na platformę 22 sierpnia, szukając nowych źródeł finansowania.

Dlaczego akurat w ten sposób? - Ciekawa jest sama idea, według której osoby utożsamiające się z nami ideowo mogą zobowiązać się do regularnego wsparcia finansowego. To mogą być niewielkie kwoty, ale dla nas ważne - tłumaczy Zbigniew Nosowski, redaktor naczelny "Więzi". 5 września tytuł miał już 25 patronów i 1100 zł na koncie. Zebrane pieniądze zostaną przeznaczone na zmianę serwisów Wiez.pl i Laboratorium.wiez.pl.

- Pracujemy nad tym, by Wiez.pl stał się serwisem publicystycznym z nowoczesnym układem strony, na którym jednocześnie znajdą się informacje na temat całej działalności wydawnictwa. Z kolei Laboratorium.wiez.pl stanie się platformą poświęconą projektom społecznym – mówi Jakub Halcewicz, redaktor odpowiedzialny w Laboratorium "Więzi".

Zbigniew Nosowski dodaje: - Uważamy, że opinii publicznej potrzebny jest serwis publicystyczny, a nie rozwiniemy go bez funduszy. Chcemy się rozwijać i potrzebujemy środków na przyszłość. Chcielibyśmy zainwestować w rozwój redakcji internetowej, którą obecnie tworzą dwie osoby. Mamy jedną kamerę, a przyszłością są treści wideo. Przed nami wiele inwestycji – zapowiada naczelny.

(JOK, 07.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo