Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 01, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Michał Oleszczyk odchodzi ze stanowiska wicedyrektora TVP 1

Michał Oleszczyk po miesiącu pracy zrezygnował ze stanowiska zastępcy dyrektora TVP 1 ds. repertuaru filmowego.  

"Informuję, że wypowiedziałem moją umowę o pracę w TVP1 na stanowisku zastępca dyrektora d/s repertuaru filmowego. Z dniem dzisiejszym, za porozumieniem stron, zaprzestaję wykonywania obowiązków służbowych. Powody mojej decyzji przekazałem dyrektorowi Mateuszowi Matyszkowiczowi” - napisał na Facebooku Michał Oleszczyk.
Oleszczyk wicedyrektorem TVP 1 został z początkiem sierpnia br. Zamierza dalej współpracować z ”Tygodnikiem kulturalnym” TVP Kultura.
Michał Oleszczyk jest krytykiem filmowym. W latach 2013-2017 był dyrektorem artystycznym Festiwalu Filmowego w Gdyni. Wcześniej, w latach 2011-2013, przygotowywał program festiwalu Off Plus Camera w Krakowie.

(KOZ, 01.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: media narodowe

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 02, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP odmawia emisji reklamy książki "Macierewicz i jego tajemnice" Tomasza Piątka

TVP nie chce wyemitować reklamy książki Tomasza Piątka pt. "Macierewicz i jego tajemnice". Zdaniem Telewizji Polskiej treść spotu "sugeruje, że książka w negatywnym świetle ukazuje A. Macierewicza, stanowiąc wyraz jedynie poglądów autora".

Książka Tomasza Piątka "Macierewicz i jego tajemnice" ukazała się pod koniec czerwca br. nakładem Wydawnictwa Arbitor. Autor twierdzi, że Macierewicz uwikłany był w układy prowadzące m.in. do organizacji mafijnych mających korzenie w służbach specjalnych byłego ZSRR. 

W związku z publikacją Ministerstwo Obrony Narodowej złożyło na dziennikarza doniesienie do departamentu wojskowego Prokuratury Krajowej z paragrafu mówiącego o tym, że "kto stosuje przemoc lub groźbę wobec funkcjonariusza publicznego w celu podjęcia lub zaniechania czynności służbowych", może zostać skazany na trzy lata więzienia. Drugi paragraf, z którego Piątek będzie ścigany, polega na "publicznym znieważaniu lub poniżaniu konstytucyjnego organu RP" (za to grozi do dwóch lat więzienia).

Tomasza Piątka bronią międzynarodowe organizacje monitorujące wolność słowa oraz polskie organizacje dziennikarskie - m.in. Towarzystwo Dziennikarskie, które w liście otwartym przyznaje, że trud, jaki zadał sobie Piątek zbierając materiały do swojej publikacji, to "solidna i odważna praca dziennikarska".

Marcin Celiński, szef Wydawnictwa Arbitor wyjaśnia na Facebooku, że reklama w publicznej telewizji miała "dać szansę tym, którzy oglądają jedynie TVP, żeby mieli okazję dowiedzieć się, że taka książka istnieje". Właśnie dlatego chciał wykupić czas reklamowy na 5 dni w bloku przed głównym wydaniem "Wiadomości". "Początkowo wszystko szło profesjonalnie i gładko, ustaliliśmy daty, ceny, sprawdzono dostarczony przez Wydawnictwo Arbitror spot technicznie etc. etc. Na koniec jednak otrzymałem decyzję TVP" - napisał Celiński.

Telewizja Polska poinformowała, że "podstawą do odmowy emisji spotu reklamowego jest fakt, że treść reklamy (niezależnie od zawartości samej książki) sugeruje, że książka w negatywnym świetle ukazuje A. Macierewicza, stanowiąc wyraz jedynie poglądów autora. Założeniem TVP, jako nadawcy publicznego jest natomiast, aby nadawane programy i inne przekazy były obiektywne." Publiczny nadawaca w piśmie do wydawcy książki informuje: "Niedopuszczalne jest zmuszanie Nadawcy do upowszechniania poglądów, których nie podziela, gdyż zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji Nadawca kształtuje program samodzielnie i ponosi odpowiedzialność za jego treść. Nadawca jest zatem uprawniony do decydowania o treści audycji i innych przekazów, w tym przekazów handlowych." (TAD)

Press

(02.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo