Temat: media narodowe

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 29, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prezes TVP nie ustaje w podważaniu danych Nielsena

Jacek Kurski: - Już wkrótce będzie się można posiłkować bardziej miarodajnymi wskazaniami oglądalności telemetrycznej (fot. Simona Supino/Press)

– Nie wierzymy w spadki oglądalności – mówił podczas briefingu z dziennikarzami prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski, po raz kolejny podważając dane telemetryczne Nielsen Audience Measurement.

– Nielsen każe nam wierzyć, że nasz cudowny, energetyczny koncert w Kielcach rzekomo przegrał z zupełnie drewnianym koncertem w komercyjnej stacji – mówił dziennikarzom Jacek Kurski. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że koncert ”Gwiazdy letniego nieba” z Kielc oglądało 19 sierpnia w TVP 1 średnio 1,4 mln widzów. Natomiast transmisja z ”Top of the Top Sopot Festival 2017” przyciągnęła do TVN średnio 1,64 mln widzów. – Wszyscy, którzy mogli obejrzeć obydwa koncerty, doskonale wiedzą, że olbrzymia większość ludzi obejrzała Kielce – stwierdził prezes TVP.
– Już wkrótce będzie się można posiłkować bardziej miarodajnymi wskazaniami oglądalności telemetrycznej niż wskazania Nielsena – w ten sposób zapowiedział nowy pomiar, ale szczegółów nie podał.
Jacek Kurski, odkąd w styczniu ub.r. został prezesem TVP, stale krytykuje panel badawczy firmy mierzącej w Polsce oglądalność telewizyjną. W wywiadzie dla serwisu Wpolityce.pl mówił, że Nielsen nie bada "Polski, która wygrała wybory", i twierdził, że w panelu telemetrycznym województwa podlaskie i podkarpackie są niedoszacowane, a lubuskie i warmińsko-mazurskie – nadreprezentowane. Krytyka nasilała się wraz z malejącymi udziałami w rynku notowanymi przez główne anteny TVP i objęła też ataki personalne na szefową Nielsen Audience Measurement w Polsce Elżbietę Gorajewską.

(KOZ, 29.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 29, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Mecz Polska-Estonia oglądało 3,6 mln widzów

Polska wygrała z Estonią 3:0 i w barażu o ćwierćfinał zagra ze Słowenią (fot. Polsat)

Średnio 3,6 mln widzów oglądało w Polsacie i Polsacie Sport poniedziałkowy mecz Polska-Estonia podczas Lotto Eurovolley Poland 2017. Polska wygrała z Estonią 3:0 i w barażu o ćwierćfinał zagra ze Słowenią.

W trakcie ostatniego grupowego meczu Polaków na mistrzostwach Polsat był liderem oglądalności w obu grupach audytoryjnych. Stacja osiągnęła udziały na poziomie 20,9 proc. w grupie 4+ i 22,9 proc. w grupie 16-49. W sumie podczas meczu Polsat i Polsat Sport przyciągnęły 25,2 proc. widzów w grupie wszystkich badanych i 26,3 proc. w grupie komercyjnej.
Mecz Polska-Estonia przyciągnął najwięcej widzów spośród spotkań rozegranych dotychczas przez polską reprezentacją na Lotto Eurovolley Poland 2017. Mecz Polska-Sergia oglądało średnio 3,5 mln widzów, a Polska-Finlandia 3 mln widzów.
W barażu o ćwierćfinał Polska zagra 30 sierpnia w Krakowie ze Słowenią. Początek meczu w Polsacie i Polsacie Sport o godzinie 20.30.
Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 29.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo