Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 28, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telewizji Biełsat wystarczy pieniędzy tylko do końca roku

Roczny budżet telewizji Biełsat wynosi blisko 27 mln zł

Agnieszka Romaszewska-Guzy, dyrektor telewizji Biełsat, poinformowała, że Ministerstwo Spraw Zagranicznych zrezygnowało z finansowania stacji, a to oznacza, że pieniędzy wystarczy im tylko do końca 2017 roku.

„Umowa o finansowaniu Biełsatu została przez MSZ wypowiedziana. Na razie Biełsat podtrzymuje TVP - co będzie dalej?” - napisała Agnieszka Romaszewska-Guzy 26 sierpnia br. na Twitterze. W rozmowie z Polską Agencją Prasową dyrektor TV Biełsat przyznała, że stacji grozi zamknięcie. Jak poinformowała, już w grudniu ub.r. ministerstwo zmniejszyło budżet telewizji z 17 mln zł do 5,6 mln zł, które przyznano jej w 2017 roku, a następnie wypowiedziało telewizji umowę, na podstawie której co roku przyznawano środki. Dotychczas Biełsat przede wszystkim była utrzymywana z pieniędzy MSZ, a także z TVP i ze źródeł międzynarodowych (roczny budżet telewizji Biełsat wynosi blisko 27 mln zł - podała dyrektor stacji).

Ustrzec Biełsat przed likwidacją mogłaby TVP, gdyby uznała, że będzie utrzymywać stację. „Na razie jednak takich decyzji nie ma" – powiedziała dyrektor TV Biełsat. Jej zdaniem decyzja o istnieniu stacji znajduje się nie w MSZ, lecz w rękach polskiego rządu. Romaszewska-Guzy dodała, że "czyni starania o uwzględnienie finansowania stacji przez polski rząd w przyszłorocznym budżecie".

(IKO, PAP, 28.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 29, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rada Mediów Narodowych zapyta Kurskiego o kulisy sprawy Paczuskiej

Tak Marzena Paczuska skomentowała materiał Gazety.pl, którego tytuł zaczynał się od słów: "Była szefowa wiadomości" (screen z Twitter.com)

Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej, ma się dziś stawić na cyklicznym posiedzeniu Rady Mediów Narodowych. Krzysztof Czabański, szef Rady, chce, by Kurski przedstawił kulisy zwolnienia Marzeny Paczuskiej, byłej szefowej "Wiadomości" TVP1.  

W programie obrad Rady Mediów Narodowych znalazło się m.in. omówienie jesiennej ramówki TVP oraz dyskusja nad przekształceniami w obszarze informacyjno-publicystycznym. Krzysztof Czabański, przewodniczący RMN, na posiedzenie zaprosił  szefa TVP. - Prezes Kurski potwierdził, że spotka się z Radą - mówi Krzysztof Czabański i wyjaśnia, o czym chciałby rozmawiać. - Jesteśmy zaniepokojeni sposobem, w jaki stanowiska została pozbawiona Marzena Paczuska. Według doniesień medialnych dowiedziała się o tym z Twittera. W ten sposób nie można prowadzić personalnej polityki korporacyjnej. Poprosimy prezesa Kurskiego o wyjaśnienie, dlaczego tak się stało i kto jest temu winny - powiedział "Presserwisowi" Czabański.

Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych, uściśla, że Rada nie może podważać decyzji kadrowych kierownictwa telewizji. - W zaproszeniu do Kurskiego nie ma słowa o tym, że mamy rozmawiać o zwolnieniu i ewentualnym nowym stanowisku dla Marzeny Paczuskiej - powiedział "Presserwisowi" Braun. - Jednak przewodniczący chce koniecznie zapytać Kurskiego o formę całej sprawy - dodaje. 

Zarząd TVP nie zdradza, jakie ma plany wobec byłej szefowej "Wiadomości". - Pani Paczuska wraca z urlopu, pozostaje w TVP, ale to prezes Kurski zdecyduje o tym, jakie zadanie otrzyma. Przedtem prezes musi wyjaśnić z panią dyrektor kilka kwestii - wyjaśnia Maciej Stanecki, członek zarządu TVP. Jakich? Tego nie zdradza.

Przypomnijmy, Marzena Paczuska została usunięta ze stanowiska szefowej "Wiadomości" w połowie sierpnia br. Dowiedziała się o tym  z Twittera. Na pytanie "Presserwisu", czy otrzymała już od zarządu TVP nową propozycję pracy, nie odpowiedziała. W ubiegłym tygodniu odniosła się do sprawy na Twitterze, pisząc: "Macie moje zwolnienie z funkcji szefa Wiadomości?! Bo ja nie mam".

Maciej Kucharski

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo