Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 07, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rośnie oglądalność kanałów nadających z MUX 8

(fot. pixabay.com)

Z miesiąca na miesiąc rośnie udział w rynku kanałów nadających z ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej.

Jesienią ub.r. na MUX 8 zadebiutowały cztery stacje. 25 października nadawanie rozpoczął Zoom TV należący do Kino Polska TV SA i Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej. Dwa tygodnie później – 9 listopada – zadebiutowała Nowa TV (Grupa ZPR Media). Z kolei 2 grudnia ruszyły telewizja WP (Grupa Wirtualna Polska) i Metro (Agora i Discovery).

Choć Emitel, który jest operatorem MUX 8, informował, że z końcem czerwca br. zasięg techniczny tego multipleksu przekroczył 95 proc., w rzeczywistości wynosi on mniej niż 40 proc. Kanały z MUX 8 wciąż budują dystrybucję kablowo-satelitarną. Telewizja WP dopiero w marcu, a Zoom TV z końcem czerwca trafiły do NC+. W ofercie tej platformy nie ma nadal Metra. Cyfrowy Polsat dotychczas nie udostępnił telewizji WP. Pośród największych sieci kablowych Metro nie jest oferowany przez Multimedia Polska, a w UPC Polska WP i Zoom TV są tylko w wyższym pakiecie.

Jeszcze w styczniu br. w grupie ogólnej telewizja WP uzyskała 0,08 proc., Zoom TV – 0,15 proc., Nowa TV – 0,17 proc., a Metro – 0,2 proc. W kolejnych miesiącach kanały poprawiały swoje wyniki. W lipcu br. trzy stacje miały prawie 0,3 proc.: Metro i Zoom TV po 0,29 proc., a Nowa TV – 0,28 proc. Z kolei telewizja WP zbliżyła się do 0,2 proc. (0,19 proc.).

W grupie komercyjnej największy – ponadtrzykrotny – wzrost osiągnęła telewizja WP (z 0,08 proc. do 0,26 proc.). Próg 0,3 proc. w danych miesięcznych po raz pierwszy przekroczyły Metro (0,35 proc.) i Zoom TV (0,33 proc.).

Wśród widzów odbierających sygnał telewizyjny tylko z naziemnych nadajników cyfrowych (DVB-T) w lipcu br. prowadził Zoom TV z 0,48 proc. Udział Metra wyniósł 0,44 proc., Nowej TV – 0,38 proc., a telewizji WP – 0,37 proc. W grupie komercyjnej liderem było Metro – 0,68 proc., drugi Zoom TV – 0,66 proc., a telewizja WP z 0,59 proc. wyprzedziła Nową TV – 0,53 proc.

Dane: Nielsen Audience Measurement. (KOZ)

(a,d, 07.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Temat: media narodowe

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 08, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pawelczyk w zastępstwie za Paczuską zarządza "Wiadomościami" TVP 1

(screen z "Wiadomości" TVP 1)

Grzegorz Pawelczyk, wicedyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, przejął prowadzenie redakcji "Wiadomości" TVP 1. 

Pawelczyk, który jest zastępcą Klaudiusza Pobudzina, otrzymał zadanie zarządzania "Wiadomościami" zamiast wysłanej na urlop Marzeny Paczuskiej

Grzegorz Pawelczyk w Telewizji Polskiej pracuje od ok. 9 lat. Był jednym z szefów "Teleexpressu", pracował jako wydawca "Wiadomości", zarządzał serwisami TVP Info. Pracował także dla "Wprost" i "Życia Warszawy".

(CP, 08.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo