Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 07, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rośnie oglądalność kanałów nadających z MUX 8

(fot. pixabay.com)

Z miesiąca na miesiąc rośnie udział w rynku kanałów nadających z ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej.

Jesienią ub.r. na MUX 8 zadebiutowały cztery stacje. 25 października nadawanie rozpoczął Zoom TV należący do Kino Polska TV SA i Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej. Dwa tygodnie później – 9 listopada – zadebiutowała Nowa TV (Grupa ZPR Media). Z kolei 2 grudnia ruszyły telewizja WP (Grupa Wirtualna Polska) i Metro (Agora i Discovery).

Choć Emitel, który jest operatorem MUX 8, informował, że z końcem czerwca br. zasięg techniczny tego multipleksu przekroczył 95 proc., w rzeczywistości wynosi on mniej niż 40 proc. Kanały z MUX 8 wciąż budują dystrybucję kablowo-satelitarną. Telewizja WP dopiero w marcu, a Zoom TV z końcem czerwca trafiły do NC+. W ofercie tej platformy nie ma nadal Metra. Cyfrowy Polsat dotychczas nie udostępnił telewizji WP. Pośród największych sieci kablowych Metro nie jest oferowany przez Multimedia Polska, a w UPC Polska WP i Zoom TV są tylko w wyższym pakiecie.

Jeszcze w styczniu br. w grupie ogólnej telewizja WP uzyskała 0,08 proc., Zoom TV – 0,15 proc., Nowa TV – 0,17 proc., a Metro – 0,2 proc. W kolejnych miesiącach kanały poprawiały swoje wyniki. W lipcu br. trzy stacje miały prawie 0,3 proc.: Metro i Zoom TV po 0,29 proc., a Nowa TV – 0,28 proc. Z kolei telewizja WP zbliżyła się do 0,2 proc. (0,19 proc.).

W grupie komercyjnej największy – ponadtrzykrotny – wzrost osiągnęła telewizja WP (z 0,08 proc. do 0,26 proc.). Próg 0,3 proc. w danych miesięcznych po raz pierwszy przekroczyły Metro (0,35 proc.) i Zoom TV (0,33 proc.).

Wśród widzów odbierających sygnał telewizyjny tylko z naziemnych nadajników cyfrowych (DVB-T) w lipcu br. prowadził Zoom TV z 0,48 proc. Udział Metra wyniósł 0,44 proc., Nowej TV – 0,38 proc., a telewizji WP – 0,37 proc. W grupie komercyjnej liderem było Metro – 0,68 proc., drugi Zoom TV – 0,66 proc., a telewizja WP z 0,59 proc. wyprzedziła Nową TV – 0,53 proc.

Dane: Nielsen Audience Measurement. (KOZ)

(a,d, 07.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.