Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 03, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zwrot "bez żadnego trybu" ma drugie życie w internetowych mediach

Słowa Jarosława Kaczyńskiego "bez żadnego trybu" upodobali sobie głównie piszący w social mediach

Pozaregulaminowe wejście prezesa Prawa i Sprawiedliwości Jarosława Kaczyńskiego 18 lipca na mównicę sejmową, gdy oświadczył: "Ja bez żadnego trybu", spowodowało, że fraza "bez żadnego trybu" ma drugie życie w mediach - pojawiła się w ponad 6 tys. publikacji.

Jak policzył dla "Presserwisu" instytut Press-Service Monitoring Mediów, od 18 lipca br. do 1 sierpnia (do godz. 16) w mediach frazę "bez żadnego trybu" powtarzano w 6214 materiałach. Najczęściej oczywiście w mediach społecznościowych – 5894 razy. Najchętniej zwrot ten wykorzystywano na Facebooku (5249 publikacji), ale także na Twitterze (496), YouTube (50), Instagramie (36), Wykopie (42).

W serwisach internetowych do słów Kaczyńskiego nawiązano w 287 materiałach. W prasie fraza ta wystąpiła w 33 tekstach.

- Możliwość powiedzenia tego przez Jarosława Kaczyńskiego świadczy o jego traktowaniu siebie jako kogoś absolutnie wyjątkowego i stanowiącego nawet regulamin, okazjonalnie przynajmniej. To pokazanie, że tryby nie są ważne, a ważna jest emocja. Ma to charakter negacji, pewnego zwyczaju językowego, bo można oczywiście znaleźć jakiś tryb, w którym będziemy występowali – komentuje językoznawca prof. Jerzy Bralczyk. Jego zdaniem zwrot "bez żadnego trybu" może pojawiać się w mowie przez pewien czas w formie cytatu, zwłaszcza w publicystyce. - Będzie jeszcze występował, ale nie tak długo, jak nam się zdaje – uspokaja prof. Bralczyk.


(IKO, 03.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 04, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Elamed Media Group uruchamia polską wersję serwisu IndustryStock

Od lewej: Robert i Elżbieta Cholewowie (współwłaściciele EMG) oraz Olaf Tonn (dyrektor zarządzający DMV) (fot. materiały prasowe)

Wydawnictwo Elamed Media Group (EMG) podpisało umowę z Deutscher Medien Verlag (DMV), na mocy której EMG zostało administratorem i jedynym przedstawicielem na Polskę serwisu IndustryStock.

Serwis, dostępny pod adresem Industrystock.pl, jest platformą do bezpośredniej komunikacji biznesowej pomiędzy producentami, dystrybutorami i usługodawcami ze wszystkich segmentów gospodarki. Znajduje się w nim baza danych przedsiębiorstw i produktów, narzędzia do nawiązywania współpracy handlowej, informacje gospodarcze, analizy i wywiady z ekspertami.

Podstawowa rejestracja firmy jest bezpłatna, ale istnieje też możliwość założenia konta premium, które podlega indywidualnej wycenie.
Wydawnictwo czasopism branżowych EMG działa od 1992 roku i zatrudnia ok. 100 pracowników. EMG wydaje 26 tytułów prasowych (m.in. "Asysta Dentystyczna", "Cukiernictwo i Piekarstwo", "Weterynaria w Praktyce", "Inżynieria Górnicza"), a także książki i materiały edukacyjne. Wydawnictwo prowadzi też działalność szkoleniową.

(JM, 04.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo