Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 17, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ukraiński serwis StopFake.org z polską wersją językową

(screen za StopFake.org)

Pełną funkcjonalność osiągnęła polska wersja serwisu StopFake.org, zajmującego się walką z nieprawdziwymi informacjami. Polska wersja ruszyła dzięki dofinansowaniu z Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Za serwis odpowiadają Paweł Bobolowicz (korespondent radia Wnet na Ukrainie), Wojciech Mucha (szef publicystyki w "Gazecie Polskiej Codziennie") i Wojciech Pokora (kierownik redakcji internetowej Radia Lublin). Znajdują się w nim informacje o nieprawdziwych treściach pojawiających się w mediach, głównie rosyjskich i zwłaszcza dotyczących Ukrainy.

Stop Fake to ukraiński serwis zajmujący się demaskowaniem nieprawdziwych informacji. Polska to jego 11. wersja językowa, jest realizowana przez Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich w ramach projektu dofinansowanego przez MSZ RP w ramach konkursu "Dyplomacja Publiczna 2017". Jej koordynatorem ze strony SDP jest Dorota Zielińska odpowiadająca w stowarzyszeniu za kontakty z zagranicą.

(JM, 17.07.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 18, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wideo online jest oglądane o 20 proc. dłużej niż rok temu

(fot. pixabay.com)

Już nie 39,6 minuty (jak w 2016 roku), a średnio 47,4 minuty dziennie spędzą na oglądaniu materiałów wideo w internecie konsumenci – wynika z raportu „Online Video Forecasts 2017” opublikowanego przez dom mediowy Zenith i dotyczącego 2017 roku.

Według badania czas oglądania online wideo wzrośnie w br. o 20 proc., przede wszystkim ze względu na coraz powszechniejsze korzystanie z urządzeń mobilnych. Czas oglądania materiałów wideo na smartfonach i tabletach wzrośnie o 35 proc., do 28,8 min dziennie. Mniejszą dynamikę wzrostu będzie miało wideo na urządzeniach stacjonarnych, laptopach i smart TV – prognozowany wzrost to 2 proc, do 18,6 min dziennie.

Raport Zenith zawiera dane z 63 krajów, w tym z Polski. W 2017 roku Polacy poświęcą na oglądanie online wideo średnio prawie 40 minut dziennie. Online wideo obejmuje wszystkie treści wideo oglądane w internecie.


(IKO, 18.07.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo