Temat: programy telewizyjne

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 01, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Freedom House: "Rząd PiS szuka kontroli nad mediami"

(fot. pixabay.com)

29 czerwca organizacja pozarządowa Freedom House opublikowała raport "Pluralism Under Attack: The Assault on Press Freedom in Poland" (Pluralizm zaatakowany: szturm na wolność prasy w Polsce).

Raport opisuje zmiany, jakie zaszły w ostatnich latach w polskich mediach. Opiera się na informacjach z polskich mediów, przetłumaczonych na język angielski. Zawarte w nim główne wnioski brzmią: "Polska jest polem bitwy wpisującym się w ruchy autorytarnych liderów ograniczających pluralizm w mediach i kontrolujących dyskurs polityczny"; "Rząd PiS szuka kontroli nad mediami jako elementu większego ruchu osłabiającego kontrolę i uciszającego niezależne głosy"; "Los wolności mediów zapowie albo dalszy wzrost popularności autorytarnego populizmu na świecie, albo odwrócenie się trendów i nowy czas demokratycznego oporu".

Zdaniem Freedom House "Unia Europejska i sojusznicy Polski, w tym Stany Zjednoczone, powinny zaznaczyć, że w najlepszym interesie Polski jest niezależność mediów".

Raport - dzięki pomocy JyllandsPosten Foundation - przygotowała Annabelle Chapman, polska korespondentka tygodnika "The Economist". 

W maju br. w corocznym rankingu Press Freedom 2017, Freedom House uznał, że Polska po raz pierwszy od 1989 roku nie jest krajem z całkowicie wolnymi mediami.

(JM, 01.07.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 01, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"The Washington Post" wprowadza rygorystyczne przepisy

Pracownicy "The Washington Post" mogą zostać zwolnieni za negatywne wypowiedzi na temat kontrahentów gazety opublikowane na prywatnych profilach w mediach społecznościowych.

Amerykański dziennik potwierdził, że jego pracownicy muszą liczyć się z karami w przypadku wyrażenia niepochlebnych opinii na temat "klientów, reklamodawców, prenumeratorów, dostawców i partnerów" gazety. Spektrum kar jest duże i obejmuje m.in. rozwiązanie umowy o pracę. Powyższe reguły dotyczą nie tylko dziennikarzy, ale także wszystkich pozostałych pracowników gazety.

W amerykańskiej gazecie wprowadzono również całkowity zakaz korzystania z mediów społecznościowych w czasie pracy, chyba że jest to niezbędne z zawodowego punktu widzenia.

(LL, 01.07.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo