TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 16, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP może sporo stracić na odejściu Roberta Janowskiego z "Jaka to melodia?"

Robert Janowski w programie "Pytanie na Śniadanie" z okazji 18 urodzin "Jaka to melodia?" (fot. screen z TVP)

Zdaniem ekspertów odejście Roberta Janowskiego z programu "Jaka to melodia?" w TVP 1 jest fatalnym rozwiązaniem dla Telewizji Polskiej.

TVP szykuje się do odświeżenia formatu "Name That Tune", który od 20 lat był emitowany w TVP 1 jako program "Jaka to melodia?" i prowadzony przez Roberta Janowskiego. Wkrótce program ma być produkowany wewnętrznie przez TVP. Do tej pory "Jaka to melodia?" była produkowana przez firmę Media Corporation, która ma prawa do polskiej nazwy programu. 
Prezes TVP Jacek Kurski poinformował na Twitterze: "TVP zaproponowała R. Janowskiemu dalsze prowadzenie JTM w dotychczasowej formule. Czekamy na jego odpowiedź". W rozmowie z serwisem Noizz.pl Janowski mówił jednak: "Ostatni sezon skończyliśmy nagrywać w maju. Ekipa pracująca przy programie myślała, że wróci do pracy po wakacjach. Najwyraźniej tak się nie stanie. Po 20 latach ludzie zostali pozbawieni pracy. Żal, bo stworzyliśmy fajną, muzykalną społeczność".
Barbara Bilińska, dyrektor programowa telewizji WP, ewentualne pozbycie się Janowskiego przez TVP nazywa skandalem. - Telewizja nie może sobie pozwolić na utratę takiej postaci jak Robert Janowski. Dla takich osób ludzie płacą abonament i oglądają TVP 1. Aby program odniósł sukces, potrzeba dobrego formatu, producenta i gwiazdy - wskazuje  Bilińska.
Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD, zauważa, że kierownictwo TVP nie przejmuje się stratami po odejściu Janowskiego, bo liczy na pieniądze z abonamentu. - Prezes Kurski pewnie uważa, że nowelizacja ustawy abonamentowej zapewni mu finansowanie dla TVP i nie musi się przejmować reklamodawcami. Łatwiej jest otrzymać fundusze od polityków niż od wybrednych reklamodawców. Reklamy przy nowej wersji programu i tak się sprzedadzą, ale są zależne od wyników oglądalności. Jeśli oglądalność bez Janowskiego spadnie, to zysk reklamowy będzie niższy - mówi Bierzyński.
Producent telewizyjny Maciej Grzywaczewski zauważa, że program "Jaka to melodia?" potrzebuje odświeżenia, ale rezygnacja z obecnego prowadzącego i producenta może być zbyt radykalnym ruchem. - "Jaka to melodia?" miała mało atrakcyjną dla reklamodawców strukturę widzów, przyciągała głównie starszych ludzi. Można było jednak porozmawiać z obecnymi twórcami programu, zrobić badania, może dodać współprowadzącego, na przykład młodą piosenkarkę. To ważne pasmo i program dla TVP 1 - ocenia Grzywaczewski. 
Wiosną teleturniej "Jaka to melodia?" oglądało w TVP 1 średnio 1,91 mln widzów (dane Nielsen Audience Measurement za okres 1 marca - 4 czerwca br.). Program jest emitowany od września 1997 roku, od początku jego prowadzącym jest Robert Janowski.

(JM, 16.06.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.