Temat: technologie

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 22, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT zaprasza do konsultacji w sprawie Strategii Regulacyjnej do roku 2022

(fot. za pexels.com)

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przedstawiła strategiczne kierunki swoich prac na najbliższe sześć lat. Chce m.in. stawiać na DAB+ w radiofonii.

KRRiT będzie zmierzać do wprowadzenia standardu HD we wszystkich programach naziemnych, co wiązać się będzie ze zmianą standardu nadawania sygnału telewizyjnego z DVB-T na DVB-T2 oraz zastosowaniem sposobu kompresji High Efficiency Video Coding (HEVC). KRRiT nie planuje znacznego rozszerzenia naziemnej telewizji cyfrowej o nowe programy, lecz sukcesywne udostępnianie odbiorcom obecnej oferty programów w wysokiej rozdzielczości.

Aby zachęcić odbiorców do odpowiedniego wyposażenia gospodarstw domowych, KRRiT zamierza wykorzystać MUX 5 do promocji nowego standardu DVB-T2 (HEVC), umieszczając w nim programy w HD. Mogłyby tam znaleźć się najbardziej popularne programy spośród już obecnych w naziemnej telewizji cyfrowej lub programy nowe. DVB-T ma pozostać bezpłatna. KRRiT nie zamierza uruchamiać multipleksów za dodatkową opłatą.

Zdaniem KRRiT dalszy rozwój radiofonii w Polsce z wykorzystaniem pasma UKF nie jest możliwy, m.in. ze względu na wyczerpanie zasobów częstotliwości, dlatego należy wykorzystać częstotliwości przeznaczone dla radiofonii cyfrowej z zastosowaniem systemu DAB+. Na potrzeby DAB+ zostały uzgodnione międzynarodowo trzy multipleksy o zasięgu ogólnokrajowym. Z pierwszego z nich korzystają obecnie i będą korzystać w przyszłości Polskie Radio SA oraz rozgłośnie regionalne Polskiego Radia.
Następnym działaniem KRRiT ma być uruchomienie radiowego multipleksu ogólnokrajowego, po jego przeprojektowaniu także pod kątem potrzeb nadawców lokalnych. KRRiT deklaruje również, że będzie „dążyła do wyrównania szans dla działalności podmiotów polskich w konkurencji z firmami o zasięgu globalnym oraz tymi, które podlegają jurysdykcji w innych krajach europejskich, a kierują swoją ofertę na polski rynek”. KRRiT zamierza także wprowadzić przepisy zapobiegające nadmiernej koncentracji w mediach jako element ochrony pluralizmu. Znacząca pozycja w mediach może zostać osiągnięta w sytuacji, gdy udział podmiotu (grupy kapitałowej) przekroczy 30 proc. na jednym z następujących rynków: przychodów reklamowych, przychodów z opłat z płatnej telewizji, widowni telewizyjnej, audytorium radiowego, użytkowników usług audiowizualnych online.

Co prawda przepisy ustawy o radiofonii i telewizji przewidują inicjatywę KRRiT w zakresie tworzenia kodeksów dobrych praktyk, nie określają jednak roli regulatora w tych przedsięwzięciach. Zdaniem KRRiT prawa i obowiązki organu w odniesieniu do samo- i współregulacji powinny zostać doprecyzowane poprzez wskazanie realnych kompetencji do wydawania opinii i rekomendacji lub akceptacji ustaleń zawartych w kodeksach dobrych praktyk.

KRRiT zabiera też głos w sprawie standardów i metody badań odbioru. Jej zdaniem powinna zostać włączona w ten proces np. poprzez wydawanie zaleceń, opinii lub inicjowanie współregulacji w sprawie ustalania standardów i metod badania - po to, by zagwarantować pełną reprezentację różnych mediów w panelu badawczym.

 

(AMS, 22.02.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: technologie

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 22, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UPC Polska ma już ponad milion klientów usługi telewizji cyfrowej

UPC

Operator kablowy UPC Polska w ub.r. miał mniej abonentów niż w 2015 roku, ale sprzedał więcej usług.

Z danych opublikowanych przez UPC Polska wynika, że na koniec ub.r. operator miał 1,439 mln abonentów – o 0,2 proc. mniej niż na koniec 2015 roku.

Z usługi telewizji cyfrowej UPC korzystało 1,005 mln klientów (o 4,4 proc. więcej), telewizji analogowej – 209,6 tys. (o 12,9 proc. mniej), internetu – 1,105 mln (o 5 proc. więcej), a telefonii – 634,5 tys. (o 7,1 proc. więcej).

Klienci UPC Polska łącznie korzystali z 2,954 mln usług (wzrost o 3,7 proc.), a w zasięgu operatora było 3,158 mln gospodarstw domowych (wzrost o 6,3 proc.).

(KOZ, 22.02.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo