Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 05, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Trybunał Konstytucyjny zarzuca "Gazecie Wyborczej" manipulację

Screen za trybunal.gov.pl

Trybunał Konstytucyjny uznał, że artykuł Ewy Siedleckiej "Prezes Trybunału Konstytucyjnego nielegalna? Złamała przepisy, które uchwalił PiS" opublikowany na stronie Wyborcza.pl jest manipulacją.

W artykule dziennikarka zwraca uwagę, że nie została dopełniona procedura: według art. 21 ust. 7 ustawy "wprowadzającej", Zgromadzenie Ogólne przedstawia kandydatów Prezydentowi RP w formie uchwały, "ale takiej uchwały Zgromadzenie nie przyjęło".

Trybunał Konstytucyjny opublikował na stronie Trybunal.gov.pl komunikat, w którym odnosi się do tekstu Siedleckiej:

Treść artykułu stanowi manipulację danych przekazanych redakcji w ramach dostępu do informacji publicznej przez Biuro Trybunału. Podejmując próbę dyskredytacji Prezesa TK, autorka dla uzasadnienia swoich tez przywołuje rozwiązania zawarte w przepisach, które nie weszły w życie w dniu przeprowadzania wyboru kandydatów na Prezesa TK. Pomija natomiast faktyczne podstawy prawne służące zwołaniu Zgromadzenia Ogólnego i przeprowadzeniu wyboru kandydatów, a także określające procedurę przyjęcia uchwały i jej wymogi formalne.

(IKO, 05.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: czytelnictwo

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 06, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Super Express" zwiększył przewagę nad "Gazetą Wyborczą" w listopadzie

Najlepiej sprzedającym się ogólnopolskim dziennikiem w listopadzie ub.r. był "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Wszystkie tytuły w segmencie zanotowały spadki w porównaniu z listopadem 2015 roku.

"Fakt" w listopadzie ub.r. miał średnią sprzedaż ogółem 268 764 egz. (o 10,36 proc. mniej niż w listopadzie 2015). Na drugim miejscu był "Super Express" (ZPR Media) ze sprzedażą 132 162 egz. (spadek o 6,31 proc.), wyprzedzając "Gazetę Wyborczą" (Agora SA) - 129 786 egz. (spadek o 17,36 proc.). Dziennik Agory zanotował najwyższy spadek sprzedaży w tym segmencie.

Najmniejszy spadek miała "Gazeta Polska Codziennie" (Forum SA) - o 3,76 proc., do średniej - 19 178 egz.

(JM, 06.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo