Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 09, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nielsen zgodził się na audyt geograficznego rozproszenia panelu telemetrycznego

Kierownictwo Nielsena porozumiało się z Telewizją Polską co do warunków audytu panelu telemetrycznego w Polsce, z uwzględnieniem rozproszenia geograficznego.

Jacek Kurski odkąd w styczniu br. został prezesem TVP, stale krytykował panel badawczy firmy mierzącej w Polsce oglądalność telewizyjną. W wywiadzie dla serwisu Wpolityce.pl mówił, że Nielsen nie bada "Polski, która wygrała wybory" i twierdził, że w panelu telemetrycznym województwa podlaskie i podkarpackie są niedoszacowane, a lubuskie i warmińsko-mazurskie – nadreprezentowane.
Krytyka nasilała się wraz z malejącymi udziałami w rynku notowanymi przez główne anteny TVP i objęła też ataki personalne na szefową Nielsen Audience Measurement w Polsce Elżbietę Gorajewską.
Prezes TVP długo domagał się od NAM ujawnienia kodów pocztowych panelistów, na co Nielsen się nie godził, tłumacząc, że naruszyłoby to umowy z panelistami. Ujawniania kodów nie chcieli też inni nadawcy objęci badaniem.
Teraz Jacek Kurski i Roberto Pedretti, szef Nielsena na Europę Środkową, Wschodnią i Turcję, doszli do porozumienia i ustalili, że odbędzie się audyt rozproszenia geograficznego panelu telemetrycznego. Firmę audytorską wybierze IAA Polska (Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy), do którego należą zarówno TVP, jak i Nielsen Audience Measurement.
Kompromis zadowala obie strony. "Wierzymy, że rezultaty audytu potwierdzą jakość naszego panelu i poświadczą, że nasze dane dotyczące oglądalności są w pełni reprezentatywne dla populacji Polski" - stwierdził cytowany w komunikacie prasowym Roberto Pedretti. A prezes TVP wyraził przekonanie, "że jest to krok we właściwą stronę, który spowoduje lepsze dostosowanie badań do specyfiki polskiego rynku".
Nielsen porozumiał się też z TVP w sprawie przyszłej możliwej współpracy "w obszarze digital". Mają ją zapoczątkować testy oferowanego przez Nielsena badania reklam w wideo online (Digital Ad Ratings) na platformie VoD należącej do TVP.

(RUT, 09.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 10, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Powstanie serial HBO na podstawie książki Jakuba Żulczyka

Autorem "Ślepnąć od świateł" jest Jakub Żulczyk

HBO zrealizuje serial ”Ślepnąć od świateł” według scenariusza Jakuba Żulczyka, autora literackiego pierwowzoru.

Zdjęcia do serialu rozpoczną się w listopadzie br. Sześć odcinków reżyserować będzie Krzysztof Skonieczny, który napisał scenariusz z Żulczykiem.
HBO nie ujawnia, kiedy serial trafi na antenę stacji.
Z kolei 9 listopada startują zdjęcia do drugiego sezonu serialu ”Wataha”, którego powstanie HBO zapowiedziała w czerwcu br.
Stacja podała także datę premiery nowych odcinków ”Paktu” z Marcinem Dorocińskim – będzie to niedziela 20 listopada 2016 roku.

(KOZ, 10.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY