Dział: PRASA

Dodano: Marzec 19, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kontrolerzy z GIODO w redakcji "Tygodnika Podhalańskiego"

Dwóch przedstawicieli Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych prowadzi kontrolę w redakcji "Tygodnika Podhalańskiego" (Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze). Powodem są obraźliwe wpisy internautów pod jednym z artykułów. Kontrola zakończy się w piątek.

- Pod jednym z naszych artykułów dotyczącym organizacji parkowania w okolicy Morskiego Oka niedaleko Palenicy Tatrzańskiej pojawiły się krytyczne wpisy sygnowane przez "Kulawego Mariana" i "Czarną Inez". Nie było tam epitetów, ale internauci mocno skrytykowali dyrektorów Tatrzańskiego Parku Narodowego, którzy najpierw wystąpili do prokuratury, a po odrzuceniu wniosku do GIODO - z wnioskiem o ujawnienie danych osobowych tych internautów. Podejrzewają, że wpisy zostały dokonane przez ich pracowników - opowiada Jerzy Jurecki, wydawca "TP".

Naczelny tygodnika oraz szef jego portalu internetowego zostali przesłuchani przez kontrolerów. - Zapytano nas, czy prowadzimy bazę danych internautów wpisujących komentarze pod naszymi artykułami. Zaprzeczyliśmy, odmawiając jednocześnie wglądu do redakcyjnych komputerów, bo to stanowiłoby złamanie tajemnicy dziennikarskiej. Zapewniliśmy też, że wpisy zawierające niecenzuralne treści natychmiast usuwamy - mówi Jurecki.

Jak ujawnia, na wieść o kontroli GIODO do redakcji natychmiast zgłosiło się kilka firm, które zaproponowały przeprowadzenie audytu za kwotę 8,8 tys. zł i w ten sposób uchronienie "TP" przed skutkami. - Postraszono nas, że jeżeli kontrola coś wykaże, grozi nam kara nawet do 100 tys. euro. Kontrolerzy jednak temu zaprzeczyli - mówi naczelny. - Zresztą nie mamy sobie nic do zarzucenia - dodaje.

(MAC, 19.03.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 19, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gazeta Powiatowa – Wiadomości Oławskie" Gazetą Roku 2014

Zespół Gazety Roku 2014: "Gazeta Powiatowa - Wiadomości Oławskie" (fot. Press)

W siódmej edycji konkursu dla dziennikarzy i fotoreporterów lokalnych mediów SGL Local Press 2014 główną nagrodę, czyli tytuł Gazety Roku 2014 otrzymała "Gazeta Powiatowa - Wiadomości Oławskie". W konkursie organizowanym przez Stowarzyszenie Gazet Lokalnych przyznano nagrody w ośmiu kategoriach.

W kategorii Dziennikarstwo śledcze i interwencyjne wygrał Daniel Długosz ("Nowa Gazeta Trzebnicka") za tekst "Tajemnicze interesy burmistrza Trzebnicy". Zwycięzcą w kategorii Dziennikarstwo specjalistyczne został Józef Figura ("Tygodnik Podhalański") za tekst "Dobro, zło i trzeci do szachów". Nagrodę za reportaż prasowy otrzymała Małgorzata Potoczak-Pełczyńska ("Nowiny Jeleniogórskie") za reportaż "Niebo do wynajęcia". Kategorię Wywiad i inne gatunki publicystyczne wygrała Agnieszka Herba ("Gazeta Powiatowa – Wiadomości Oławskie") wywiadem "To był idealny facet. Marzenie każdej kobiety". Nagrodę za fotografię otrzymał Bartłomiej Jurecki ("Tygodnik Podhalański"). W kategorii Materiał telewizyjny triumfowała Beata Denis-Jastrzębska ("Tygodnik Podhalański"), autorka materiału "Żołnierze z Podhala w bitwie o Monte Cassino".
Najlepszym portalem gazet lokalnych okazał się 24tp.pl. Przyznano też nagrodę za akcję dziennikarską - otrzymała ją "Gazeta Jarocińska", która zorganizowała akcję "Ratujemy Rynek".
Zwycięzcy otrzymali nagrody w wysokości 5 tys. zł. Natomiast nagrodę im. Bolesława Wierzbiańskiego dla Gazety Roku (12 tys. zł) zdobyła "Gazeta Powiatowa - Wiadomości Oławskie".
Swoją nagrodę w Local Press 2014 przyznało też Muzeum Powstania Warszawskiego - za tekst poświęcony bohaterowi zgłoszonemu uprzednio do konkursu im. Jana Rodowicza Anody. 5 tys. zł otrzymała Renata Botor-Pławecka z "Górnośląskiego Tygodnika Regionalnego Echo".
W jury tegorocznego konkursu zasiadali: Mariusz Szczygieł - przewodniczący ("Gazeta Wyborcza"), Renata Gluza ("Press"), Mariusz Kowalewski, Marcin Kowalczyk ("Express Ilustrowany"), Andrzej Poczobut ("Gazeta Wyborcza"), Andrzej Grygiel (PAP), Marzanna Zielińska (TVN), Stanisław M. Stanuch (specjalista od portali internetowych). Głównym partnerem konkursu był Bank Zachodni WBK, a ponadto partnerami byli Nikon i Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.
Uroczysta gala finałowa konkursu odbyła się dzisiaj w Zamku Królewskim w Warszawie.

(RG, 19.03.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo