Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 02, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rynek reklamy internetowej na razie nie odczuł kryzysu

Rynek reklamy internetowej w pierwszym półroczu br.
był wart 942 mln zł, o ponad 25 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok temu
– wynika z badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez firmę doradczą PwC dla IAB
Polska.

Największy udział w rynku nadal ma reklama graficzna (40 proc.). Dalej znajdują się: marketing w wyszukiwarkach (34 proc.), ogłoszenia (18 proc.) oraz e-mail marketing (7 proc.). O 66 proc. wzrosły wydatki na reklamę wideo.
Najwięcej na reklamę online wydały branże: finansowa (18 proc. całości wydatków), motoryzacyjna i telekomunikacyjna (po 11 proc.). Natomiast największy wzrost nakładów odnotowano w przypadku chemii gospodarczej, farmaceutyków i odzieży (w każdym przypadku o ponad 60 proc.).
Choć I półrocze br. rynek reklamy internetowej może uznać za bardzo udane, Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska, przewiduje, że począwszy od trzeciego kwartału br., wydatki na reklamę online będą zdecydowanie niższe. Odbije się na nich kolejna fala kryzysu gospodarczego powodująca ograniczanie wydatków marketingowych przez firmy.
W badaniu IAB AdEx udział wzięło 30 największych firm rynku interaktywnego. Dane zebrano w okresie 14 lipca–10 listopada br.

AT

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.