Wydanie: PRESS 04/2015

Nie wierzę w badania

Z Johnem de Molem – twórcą najpopularniejszych na świecie formatów telewizyjnych, takich jak „Big Brother” czy „The Voice” – rozmawia dla „Press” Łukasz Koterba.

Łukasz Koterba: Sprzedał Pan właśnie swoją firmę producencką Talpa brytyjskiemu koncernowi ITV – by w razie porażki nowego formatu nie ponosić już konsekwencji samemu?
John de Mol: Inwestuję jedynie w te programy, w które wierzę. W wyniku mojej umowy z ITV właściwie niewiele się zmieniło. Talpa pozostaje Talpą, ja pozostaję szefem i nie przestaję pracować. Dzięki tej umowie jeszcze bardziej mogę się skoncentrować na wymyślaniu i tworzeniu nowych formatów telewizyjnych, bo jako właściciel firmy miałem też inne obowiązki.
Przyjście nowego właściciela nie oznacza oczywiście, że będę teraz myślał: „OK, inwestujmy, bo ITV ma przecież wiele pieniędzy”. Jednak nie można się stale bać, że zrobi się program klapę, bo inaczej nigdy nie zaryzykuje się programu, który okaże się sukcesem. Uważam, że bez programów wpadek nie sposób tworzyć programy hity. Najczęściej właśnie sukcesami okazują się te formaty, po których nikt się tego nie spodziewał, o których większość mówiła: „Hmm, czy to jest naprawdę taki fajny pomysł?”.

Łukasz Koterba

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.