Wydanie: PRESS 03/2012

Profit non profit

Kryzys na rynku prasy nie musi oznaczać końca dziennikarstwa śledczego. W Stanach Zjednoczonych dziennikarze pracują w zawodzie, choć poza tradycyjnymi redakcjami

Naszym zdaniem jedyne gazety, które przetrwają w formie drukowanej, to te obecnie największe i te najmniejsze” – mówi Jeffrey I. Cole, dyrektor The Center for the Digital Future, który przez ostatnią dekadę pracował nad raportem „Is America at a digital turning point?”, opublikowanym w styczniu br. na Uniwersytecie Południowej Kalifornii.
Raport wywołał popłoch w świecie amerykańskich mediów tradycyjnych. Jeśli wierzyć przewidywaniom naukowców, za pięć lat na amerykańskim rynku prasowym w formie papierowej będą wychodzić już tylko cztery ogólnokrajowe dzienniki: „The New York Times”, „USA Today”, „The Washington Post” i „The Wall Street Journal”, oraz lokalne tygodniki i ewentualnie niedzielne wydania wielkomiejskich dzienników, które w ciągu tygodnia będą się ukazywać wyłącznie w Internecie. Co to oznacza dla amerykańskich dziennikarzy? Dla wielu pewnie utratę pracy. A dla części konieczność odnalezienia się na nowych platformach dziennikarskich i w nowych modelach biznesowych. A te powstają w USA już od kilku lat.

Beata Biel

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.