Zapisz się na:
Pressletter
Chciałbym wierzyć, że Twitter szykuje rewolucję
Chciałbym wierzyć, że Twitter szykuje rewolucję
Mikołaj Nowak - community manager, doradca ds. nowych mediów
2016-02-09

Jeżeli przecieki o tym, że Twitter planuje ustawiać posty według upodobań użytkownika, a nie chronologicznie, jak jest dotychczas, nie są plotkami podsycanymi dla rozgłosu, to oznacza, że Twitter się zbroi i mobilizuje.

Po pierwsze: rozwój jest naturalny w social mediach. Po drugie: użytkownicy Twittera przyzwyczają się do zmiany, a ich groźby o natychmiastowym porzuceniu usługi są jak zwykle przesadzone. Społeczność alergicznie i impulsywnie reaguje na niechciane zmiany, lecz uzależnienie od medium jest silniejsze. Dzieje się tak dlatego, że social media traktowane są jak drugi dom; nikt nie lubi niezapowiedzianych zmian u siebie.

Jeżeli to nie kolejne, inteligentnie podsycane dla rozgłosu, plotki to Twitter się zbroi i mobilizuje. Czas najwyższy. Być może wreszcie zrozumiał, że obecność w świecie algorytmów – bez algorytmów – to kuriozum i chaos. Najczęściej za tak dużą zmianą idzie szereg kolejnych – już zaplanowanych. Jeżeli Twitter chce przetrwać na dynamicznie rozwijającym się rynku to musi podjąć stanowcze kroki - i to teraz. Inaczej, za kilka lat, zginie we mgle tego, co nieatrakcyjne dla nowoczesnego użytkownika. Pamiętajmy, że akurat social media w dużej kwestii modelują też właśnie użytkownicy będący ich paliwem. Chciałbym wierzyć w to, że Twitter szykuje rewolucję w sposobie myślenia, ale po serii wcześniejszych strzałów ślepakami – mam poczucie, że to kolejna burza w szklance wody. (zebr. JM)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter




Jan Dworak, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
Stanisław Jędrzejewski, przewodniczący rady nadzorczej Polskiego Radia (2011-2014), członek zarządu Polskiego Radia (1994-1998), prof. Akademii Leona Koźmińskiego

Wcześniejsze opinie

Cinkciarz.pl zrobił wielką rzecz
Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska
Adam Rżanek, senior graphic designer w Mosqi.to
Zmiana w NetTracku to krok w kierunku urealnienia wyników
Michał Gąś, senior digital manager w OMD Digital

< POPRZEDNIE 1234567891011
A A A


Inne opinie



















Najnowszy numer

Okładka Press

Z lekkim dystansem

Z Konradem Piaseckim rozmawia Mariusz Kowalczyk.

Jedynki gazet

Dziennik Gazeta Prawna

Przegląd mediów

Od wodociągów do TVP. Kariera kuzyna Kaczyńskiego

Dostał prestiżowy gabinet po jednym z byłych prezesów, służbowe auto i co miesiąc niezłą pensję. Ma oko na Jacka Kurskiego w TVP.

Twitter skasował 125 tys. kont

Portal społecznościowy zawiesił od połowy poprzedniego roku ponad 125 tys. kont z powodu promowania terroryzmu.

Użytkownicy "zabijają" Twittera

Rozwścieczyły ich plotki, jakoby szefowie serwisu majstrowali przy algorytmie, mimo że Jack Dorsey zdecydowanie temu zaprzeczył. Zamieszanie nie byłoby może tak poważne, gdyby nie to, że ma miejsce na kilka dni przed ogłoszeniem kwartalnych wyników serwisu, do którego inwestorzy powoli tracą już cierpliwość.

Co tam u Nokii?

Zastanawialiście się ostatnio się nad tym, jak radzi sobie Nokia? Nie, nie dział smartfonów, który został przejęty przez Microsoft. Ta prawdziwa fińska firma, która zajmuje się obecnie przed wszystkim opracowywaniem i licencjonowaniem nowych technologii.

Nasze debaty

Nie jesteśmy "Charlie"

Czy są jakieś granice wolności słowa? Czy kłamstwo jest dozwolone w dyskusji publicznej? Bo jeśli nie jest, trzy czwarte polityków powinno odpowiadać przed sądem. I trzy czwarte dziennikarzy.

Związek symbiotyczny

O pożytkach i wyzwaniach w sponsorowaniu kultury rozmawiają przedstawiciele instytucji kultury i firm wspierających tę dziedzinę.

Sponsor podnosi poprzeczkę

Sponsor sportu poprawia nie tylko wyniki finansowe, ale i sportowe wspieranej dyscypliny – wynika z debaty podczas konferencji Top Marka w warszawskim Hiltonie.

Rekomendacja, zaufanie, ludzie

O znaczeniu eventu w komunikacji marketingowej dyskutują przedstawiciele agencji i firm je organizujących.

Pożytek z lajków

Co decyduje o dużej roli mediów społecznościowych w komunikacji firm – dyskutują specjaliści od rynku Internetu oraz od komunikacji korporacyjnej w firmach.

Archiwum tekstów



Freelinker

redaktor
Copyright 2016© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine