Zapisz się na:
Pressletter
Chciałbym wierzyć, że Twitter szykuje rewolucję
Chciałbym wierzyć, że Twitter szykuje rewolucję
Mikołaj Nowak - community manager, doradca ds. nowych mediów

Jeżeli przecieki o tym, że Twitter planuje ustawiać posty według upodobań użytkownika, a nie chronologicznie, jak jest dotychczas, nie są plotkami podsycanymi dla rozgłosu, to oznacza, że Twitter się zbroi i mobilizuje.

Po pierwsze: rozwój jest naturalny w social mediach. Po drugie: użytkownicy Twittera przyzwyczają się do zmiany, a ich groźby o natychmiastowym porzuceniu usługi są jak zwykle przesadzone. Społeczność alergicznie i impulsywnie reaguje na niechciane zmiany, lecz uzależnienie od medium jest silniejsze. Dzieje się tak dlatego, że social media traktowane są jak drugi dom; nikt nie lubi niezapowiedzianych zmian u siebie.

Jeżeli to nie kolejne, inteligentnie podsycane dla rozgłosu, plotki to Twitter się zbroi i mobilizuje. Czas najwyższy. Być może wreszcie zrozumiał, że obecność w świecie algorytmów – bez algorytmów – to kuriozum i chaos. Najczęściej za tak dużą zmianą idzie szereg kolejnych – już zaplanowanych. Jeżeli Twitter chce przetrwać na dynamicznie rozwijającym się rynku to musi podjąć stanowcze kroki - i to teraz. Inaczej, za kilka lat, zginie we mgle tego, co nieatrakcyjne dla nowoczesnego użytkownika. Pamiętajmy, że akurat social media w dużej kwestii modelują też właśnie użytkownicy będący ich paliwem. Chciałbym wierzyć w to, że Twitter szykuje rewolucję w sposobie myślenia, ale po serii wcześniejszych strzałów ślepakami – mam poczucie, że to kolejna burza w szklance wody. (zebr. JM)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter




Odwołanie transmisji Płockiej Nocy Kabaretowej aż prosi się, by napisać o tym skecz
Krzysztof Unrug, komik, prowadzący ”Powrót do przeszłości” na Canal+ Discovery
Nagranie rozmowy Graś-Kulczyk może być dowodem w sprawie o tłumienie krytyki prasowej
Wiktor Świetlik, dyrektor Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP

Wcześniejsze opinie

Zasady są jedne
Andrzej Skworz, redaktor naczelny „Press”
Sprawa rozmowy Graś - Kulczyk jest rozdmuchana, bo...
Bogusław Chrabota, redaktor naczelny "Rzeczpospolitej"
Powstanie potężny państwowy holding mediowy
Tadeusz Kowalski, były członek rady nadzorczej TVP
Istnieje wysokie ryzyko upolitycznienia członków Rady mediów narodowych
Dominika Bychawska-Siniarska (Helsińska Fundacja Praw Człowieka)

< POPRZEDNIE 1234567891011
A A A


Inne opinie



















Najnowszy numer

Okładka Press

Śmieszkuję do trzydziestki

- Zauważyłem, że jak człowiek za młodu błaznuje, a potem powie coś poważnie, to wszyscy się do niego modlą - mówi Michał Kempa w rozmowie z Jackiem Nizinkiewiczem.

Jedynki gazet

Gazeta Wyborcza

Przegląd mediów

Telewizja Puls wykorzystuje gorszą sytuację w TVP. Są dni kiedy ma większą widownię

W kwietniu obie główne anteny Telewizji Polskiej - TVP 1 i TVP 2 - mają łączne udziały mniejsze niż sam Polsat czy TVN. Tak źle w TVP jeszcze nie było. Tę sytuację wykorzystuje Telewizja Puls, która w niektórych dniach notuje wyższą widownię niż TVP

Grażyna Torbicka. Moment wolności

Prowadziła niedawno w Teatrze Narodowym spotkanie z bohaterami filmu "Droga do mistrzostwa" Bartosza Konopki. Kiedy dziękowała artystom, Agnieszka Holland powiedziała: - A teraz podziękujmy Grażynie. Zerwały się brawa.

Żonglujący kanałami

„Być obecnym na Facebooku” nie jest strategią marketingową.

Cyfrowi aktorzy w filmach. Jak wyglądała droga od prostych modeli 3D do fotorealizmu?

Człowiek generowany komputerowo to efekt, który przeszedł niezwykle długą ewolucję. Wciąż jednak tkwi w połowie drogi do doskonałości. Kolejne etapy jego rozwoju rozwiązywały stare problemy… i tworzyły nowe.

Nasze debaty

Nie jesteśmy "Charlie"

Czy są jakieś granice wolności słowa? Czy kłamstwo jest dozwolone w dyskusji publicznej? Bo jeśli nie jest, trzy czwarte polityków powinno odpowiadać przed sądem. I trzy czwarte dziennikarzy.

Związek symbiotyczny

O pożytkach i wyzwaniach w sponsorowaniu kultury rozmawiają przedstawiciele instytucji kultury i firm wspierających tę dziedzinę.

Sponsor podnosi poprzeczkę

Sponsor sportu poprawia nie tylko wyniki finansowe, ale i sportowe wspieranej dyscypliny – wynika z debaty podczas konferencji Top Marka w warszawskim Hiltonie.

Rekomendacja, zaufanie, ludzie

O znaczeniu eventu w komunikacji marketingowej dyskutują przedstawiciele agencji i firm je organizujących.

Archiwum tekstów



Freelinker

Copyright 2016© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine