Zapisz się na:
Pressletter
Sponsoring piłkarzy ma się nijak do bankierów w melonikach
Sponsoring piłkarzy ma się nijak do bankierów w melonikach
Karol Gajewski, managing & advertising ace w ACEpm

Alior Bank zostając sponsorem polskiej reprezentacji piłki nożnej wykonał ruch, na którym wiele marek wygrało. Niewątpliwie, gdy trafić na właściwy okres, na sponsoringu najpopularniejszego w Polsce sportu można zyskać. Tylko co?

Przede wszystkim zasięg, skojarzenie marki ze sportem i masową rozrywką, a gdy kadra dobrze sobie radzi – to i szereg pozytywnych emocji. Pozostaje tylko pytanie, czy to pasuje do kreowanego do tej pory wizerunku Alior Banku?

Jak mamy odczytać komunikat: Wyższa kultura reprezentacji? Choć reprezentacja ma teoretycznie najbardziej kulturalne i rodzinne grono kibiców, to jednak u nas środowiska kibicowskie nadal kojarzone są przede wszystkim z burdami, zakazami stadionowymi, karami dla klubów itd. Jak to przystaje do bankierów w melonikach? Moim zdaniem nijak. Co innego Biedronka, Piwo X czy Y, zakłady STS czy idący po kolejny skok w znajomości marki Cinkciarz.pl.

Zastanawiam się, na ile ta współpraca została podyktowana względami marketingowymi, a na ile względami stricte biznesowymi. Nie jest tajemnicą, że właściciele Alior Banku od jakiegoś czasu próbują wycofać się z inwestycji w ten bank i sprzedać swoje udziały. Nie jest też tajemnicą, że zupełnie im to nie idzie. Mocne spopularyzowanie marki banku może więc pomóc w spopularyzowaniu ofert sprzedaży akcji.

Niezależnie więc czy to grono kibiców reprezentacji gotowe jest przyjąć bankierów w melonikach, czy to bankierzy chcą kibicom meloniki zakładać, całość jest raczej tłem dla istotności biznesowej i finansowej tego przedsięwzięcia.

(zeb. DR)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter




Wydawcy zmieniają grupę komercyjną, bo tracą młodych czytelników
Lucyna Koba, deputy media director w domu mediowym Lowe Media

Wcześniejsze opinie

Antyradio ma szansę na 1,5 proc. udziału w rynku
Leszek Kozioł, prezes Radia Eska i wiceprezes Grupy Radiowej Time
Zostawcie w spokoju dziennikarzy!
Andrzej Skworz, redaktor naczelny „Press”
Polska brzmi tysiąc razy lepiej niż Poland
Witold Koroblewski, dyrektor kreatywny Ambasada Brand Communications

< POPRZEDNIE 1234567891011
A A A


Inne opinie



















Przegląd mediów

Ruch akcjonariuszem e-Kiosku

Ruch został właścicielem 28 proc. akcji dystrybutora cyfrowej prasy e-Kiosk. W zamian główny właściciel e-Kiosku przejął od Ruchu wszystkie udziały w sklepie Nexto.pl.

Anna Kalczyńska przechodzi z TVN24 do "Dzień dobry TVN". Zastąpi Jolantę Pieńkowską

Znana dotąd z programu informacyjnego TVN24 Anna Kalczyńska przechodzi do porannego magazynu "Dzień dobry TVN".

Zapłać puszką - McDonald's nie chce twoich pieniędzy

Całkiem niedawno pisałem o alternatywnych metodach płatności, które – być może – zostaną w przyszłości spopularyzowane, przynajmniej lokalnie. Ten kierunek postanowił utrzymać i wykorzystać szwedzki oddział McDonald’sa, który wraz z agencją DDB Stockholm przygotował akcję, zachęcającą do użycia aluminiowych puszek do zapłaty za niektóre produkty z menu restauracji.

W oczekiwaniu na iWatcha - wszystko co wiemy o pierwszym zegarku Apple

Gdy w 2007 roku prezentowano pierwszy model iPhone’a, spora część ekspertów była przekonana, że na rynku nie ma dla niego miejsca. Apple udowodniło jednak, że jest w stanie nie tylko się na nim odnaleźć, ale też niemal całkowicie go zmienić.

Najnowszy numer

Okładka Press

Patrzony

Próbuję złamać pewien standard dziennikarstwa w Polsce. Szukam poza mainstreamem – mówi Renacie Gluzie Rafał Betlejewski.

Nasze debaty

Z przeszłości do przyszłości

O polskiej transformacji i roli, jaką odegrały w niej media, rozmawialiśmy podczas debaty zorganizowanej z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie

Pozytywnie o zdrowiu

O promocji zdrowego stylu życia rozmawialiśmy w debacie zorganizowanej w Centrum Olimpijskim w Warszawie

Początek drogi

Zrównoważony rozwój miast i regionów to wyzwanie, przed którym stoją samorządy i firmy.

Marka marzenie

Debata fachowców o tym, jak brand uczynić ikoną.

Archiwum tekstów



Freelinker

webdesigner
grafik dtp
ilustrator
redaktor stron WWW
reporter telewizyjny
Copyright 2014© Press sp. z o.o. sp.k.
Created by GoldenSubmarine